BMW M
דגמי M של BMW בנסיעה על מסלול מרוצים

סקירה היסטורית של BMW סדרה M.

תשוקה לספורט מוטורי, ייחודיות ושלמות - הצטרפו אלינו למסע על פני 50 שנות M! נציג בפניכם את הדגמים השונים, החל ב-BMW M1 האגדית דרך ה-M3 ועד ה-M8 הנוכחית. לגלות את הביצועים יוצאי הדופן ואת האפשרות להתאמה אישית של הדגמים בעזרת BMW Individual ו-BMW M performance parts.

קרא עוד

סקירה היסטורית של BMW סדרה M.

ה-BMW M1‏ (E26).

BMW סדרה M‏ BMW M1 מבט קדמי בעמידה

המכונית הראשונה שפותחה על ידי חברת BMW Motorsport GmbH בסוף שנות השבעים זכתה לקבלת פנים חמה הודות לעיצוב הניצחי דמוי טריז. צורתה של המכונית, פרי פיתוחו של המעצב האגדי ג'ורג'טו ג'וג'ארו, מבוססת על ה-BMW Turbo משנת 1972 אשר עוצבה על ידי פול בראק. גריל הכליות הצר, הפנסים הראשיים המתקפלים והקווים הנקיים משלבים אסתטיקה ויכולות דינמיות. גם הביצועים היו אגדתיים: עד שנת 1983 זו הייתה המכונית המהירה ביותר בגרמניה מייצור סדרתי. מכונית-העל עם המנוע המרכזי הגיעה למהירות מקסימלית של יותר מ-260 קמ"ש וביססה הלכה למעשה את המסורת של דגמי ה-M. 

 

משנת 1979 ועד 1981 החברה ייצרה רק 460 יחידות, כולן בעבודת יד. אלה שהיו בני מזל לנהוג ב-BMW M1 הכירו מקרוב את סגנון הנהיגה יוצא הדופן שלה, את היכולות הדינמיות הגמישות שיש לה בפניות ואת מנוע ה-3.5 ליטרים התגובתי.

 

תקופת ייצור: 1978 – 1981 

 

מנועים: 3.5 ל' (277 כ"ס), 6 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,359 מ"מ / 1,824 מ"מ / 1,138 מ"מ

BMW 1 M COUPÉ (E82).

BMW סדרה M‏ BMW סדרה 1 M קופה מבט קדמי בנסיעה ברחוב

למרות שכבר בשנת 2004 BMW סדרה 1 פנתה לנהגים שחיפשו ספורטיביות והתנהגות מרשימה באריזה קומפקטית, ה-BMW 1M קופה נחתה באולמות התצוגה רק בשנת 2011. שני מגדשי טורבו עוצמתיים במנוע בנזין 6 צילינדרים בטור עם 340 כ"ס. בשילוב בסיס גלגלים קצר ועקבה רחבה יותר מזו של סדרה 1 הרגילה, מכונית זו מעניקה חוויית נהיגה עם יכולות דינמיות יוצאות דופן. יותר מ-6,300 יחידות יוצרו עד שנת 2012. שלוש שנים מאוחר יותר הצטרפה ה-BMW M2 למשפחה והמשיכה את המסורת של מיזוג מכוניות קומפקטיות עם המאפיינים המובילים של מכונית ספורטיבית.

 

תקופת ייצור: 2011 – 2012

 

מנועים: 3.0 ל' (277 כ"ס), 6 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,380 מ"מ / 1,803 מ"מ / 1,420 מ"מ

ה-BMW M2‏ (F87).

BMW סדרה M‏ BMW M2 מבט צדדי בנסיעה ברחוב

משנת 2015 ה-BMW M2 ירשה את מקומה של ה-BMW M1 קופה והמשיכה את המסורת בייצור מכוניות דינמיות, קומפקטיות ועוצמתיות שהחלה עם ה-BMW 2002 Turbo וה-BMW M3‏ (E30).

 

מסורת עיצובית זו באה לידי ביטוי במראה חיצוני ייחודי ובטוח, כנפיים מנופחות ופתחי אוורור גדולים בחצאית הקדמית. מנוע טורבו בנזין עם 6 צילינדרים מספק מומנט והספק אדירים העוברים אל הגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד. ה-BMW M2 Competition, אשר קיבלה 40 כ"ס נוספים, הוצגה בשנת 2018 ורק ה-BMW M2 CS התעלתה עליה. סך הכל יוצרו רק 2,200 יחידות והמנוע הפיק 450 כ"ס. כל אחת מהשלדות של דגמי M מבטיחה התנהגות נקייה, ברורה, שליטה מדויקת והנאה מנהיגה.

 

תקופת ייצור BMW M2: 2015 – 2018, M2 Competition: 2018 – 2020, M2 CS: 2020

 

מנועים: 3.0 ל' (370‏-450 כ"ס), 6 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,461 – 4,468 מ"מ / 1,854 – 1,871 מ"מ / 1,410 – 1,414 מ"מ

THE BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).

BMW סדרה M‏ BMW M3 מבט קדמי בנסיעה ברחוב

ה-BMW M3‏ (E30/2S‏, E30/2SC) היא גרסת כביש של מכונית מרוצים. העניין העצום שהיא עוררה גרם לכך שלמעלה מ-5,000 יחידות יוצרו למכירה. יכולות דינמיות קיצוניות מתגלות ממש מהמבט הראשון; בתי הגלגלים הרחבים, הכנפיים הרחבות וקורת ה-C החדשה הם עדות לכך. זו מכונית מרוצים גם מבפנים: צלחות בלמים מאווררות, תיבת הילוכים ספורטיבית עם הילוך ראשון קצר, מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח של 2.3 ל' עם 200 כ"ס.

 

בעוד שגרסת המרוצים קטפה ניצחונות בזה אחר זה, ה-BMW M3 ניפצה את כל תחזיות המכירות: למעלה מ-18,000 יחידות נמכרו כולל גרסת קבריולה. נתון זה כולל את גרסת ה-Evolution עם הספק משודרג של 220 כ"ס וגרסת BMW M3 Sport Evolution עם מנוע 2.5 ל' והספק של 238 כ"ס.

 

בשנת 1992 נחת הדור השני של ה-BMW M3‏ (E36) אשר המשיך את סיפור ההצלחה. המכונית השתבחה אבל זה לא הכל. היא עברה שינויים עיצוביים מינוריים בהשוואה לדגם הרגיל, לדוגמה מראות צד M אווירודינמיות. אבל השינויים המשמעותיים בוצעו מתחת למכסה המנוע: מנוע בנזין 6 צילינדרים בטור עם 286 כ"ס וגלי זיזים עיליים עם תזמון שסתומים משתנה (מערכת VANOS) הפיקו האצה עוצרת נשימה. החל משנת 1995 הדגם שודרג וזכה ל-200 סמ"ק נוספים והספק של 321 כ"ס.

 

לקראת סוף המילניום, הגרסה השלישית של ה-BMW M3‏ (E46) הושקה ושנה לאחר מכן הוצגה ה-BMW M3 קבריולה. הן המשיכו את דרכה של ה-BMW M3 - שילוב של משקל נמוך עם יכולות נהיגה דינמיות מקסימליות. ה-DNA של סדרה M מורגש כאן היטב עם מנוע של 343 כ"ס וחוויית נהיגה ייחודית. העיצוב החיצוני של גרסאות הקופה והקבריולה שונה מהדגם הרגיל - זווית שפיעת אופן גדולה יותר, גריל מעודכן, כנפיים קדמיות רחבות יותר ומכסה מנוע בולט יותר. 

 

ה-BMW M3 שיוצרה בין 2007 ו-2013 זכתה לכמה מאפיינים חדשים. בדומה לדגמים הרגילים, היא מגיעה בשלוש תצורות שונות: סדאן (E90), קופה (E92), וקבריולה (E93). בפעם הראשונה, ה-BMW M3 זכתה למנוע V8. יחידת כוח בנפח של 4 ל' הפיקה 420 כ"ס במהירות מנוע של עד 8,300 סל"ד - המנוע המהיר ביותר שיוצר אי-פעם על ידי BMW! המכונית הגיעה למהירות מקסימלית של 280 קמ"ש עם חבילת M Driver האופציונלית. 

 

משנת 2014, הדור החמישי של ה-BMW M3‏ (F80) נשען שוב על מנוע בנזין 6 צילינדרים בטור; ה-BMW M3 צויד בפעם הראשונה במגדשי טורבו. המנוע הגיע למומנט המקסימלי שלו ב-1,850 סל"ד כדי לאפשר האצה מהירה ביותר בכל מצב. ה-BMW M3 עם 432 כ"ס הגיע בתצורת סדאן בלבד - גרסאות הקופה והקבריולה נקראות מעתה BMW M4. הכנפיים המנופחות, מראות הצד בעיצוב M וגג הקרבון הכהה בעיצוב M מוכיחים שמדובר במכונית יוצאת דופן ובעלת יכולות דינמיות מיוחדות. בשנת 2016 הוצגה ה-BMW M3 Competition עם מנוע של 450 כ"ס ושלדה אדפטיבית M כסטנדרט. 

 

בשנת 2018, ה-BMW M3 CS יוצרה במשך שלושה חודשים בלבד וקיבלה מנוע עם תוספת של 10 כ"ס עד ל-460 כ"ס.

 

ה-BMW M3‏ (G80) זמינה משנת 2021 והיא זכתה לעיצוב רדיקלי ושונה בהשוואה לדגם הרגיל, הודות לגריל הכליות הענק והאנכי שלה. היא ממשיכה במסורת של ה-BMW M3 הקודמת המשלבת בין ספורטיביות, יכולות דינמיות ושימושיות יום-יומית - גרסת הספורט סדן מצוידת בתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים ומנוע עם הספק של 480 כ"ס. ה-BMW M3 Competition זמינה גם היא עם מנוע של 510 כ"ס. תיבת ההילוכים האוטומטית Steptronic M בעלת 8 הילוכים ומערכת Drivelogic מאפשרת החלפת הילוכים מהירה לקבלת יכולות דינמיות מקסימליות בשילוב שלדת M עם כיול מדויק. 

 

תקופת ייצור BMW M3: 1986 - היום

 

מנועים: 2.3‏-3.0 ל', (200‏-510 כ"ס), 4, 6 ו-8 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,346 – 4,794 מ"מ / 1,680 – 1,887 מ"מ / 1,370 – 1,431 מ"מ

ה-BMW M4‏ (F82‏, F83‏, G82).

BMW סדרה M‏ BMW M4 מבט צדדי בעמידה

ה-BMW מסדרה 4 מחליפה את סדרה 3 קופה כדי ליצור בידול ברור. מכונית זו זכתה לעיצוב חדש לגמרי, שונה משמעותית מסדרה 3 - תא נוסעים שונה, מכסה מנוע ארוך יותר ושלוחות קצרות יותר - כל אלה יוצרים מראה בולט ועוצמתי יותר. הדבר נכון גם ל-BMW M4 Coupé ול-M4 Coupé Competition‏ (2016‏-2020) עם 450 כ"ס, וגם לדגמי ה-M4 Coupé CS של 2017 ו-2018 עם 460 כ"ס. במקביל, ה-M4 זכתה גם לגרסת GTS Coupé (2017 – 2018) עם מנוע של 500 כ"ס. גרסאות ה-M4 קבריולה וה-M4 Competition קבריולה הביאו איתן משב רוח רענן. כל הדגמים הגיעו עם מנוע בנזין 6 צילינדרים בנפח של 3.0 ל' ומגדש טורבו כפול.

 

הדור השני הארוך והרחב יותר הגיע עם אלמנטים עיצוביים ברורים כגון גריל הכליות הגבוה והנוטה לפנים. ה-BMW M4 זכתה למנוע בנזין בנפח של 3.0 ל' ו-480 כ"ס (תיבת הילוכים ידנית) ו-510 כ"ס (תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים). המכונית הגיעה למהירות מקסימלית של 290 קמ"ש עם חבילת M Driver האופציונלית. יכולות דינמיות וזריזות תוך שמירה על עיצוב מדויק ובלתי מתפשר.

 

תקופת ייצור BMW M4: 2014 - היום

 

מנועים: 3.0 ל' (431‏-510 כ"ס), 6 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,671 – 4,794 מ"מ / 1,870 – 1,887 מ"מ / 1,383 – 1,394 מ"מ

ה-BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

BMW סדרה M‏ BMW M5 מבט קדמי בנסיעה ברחוב

מבחינה חיצונית ה-BMW M5‏ (E28S) הראשונה שהוצגה בשנת 1985 אינה שונה בצורה משמעותית מגרסת הסדאן הרגילה. אולם דגם זה, אשר יוצר בעבודת יד, זכה לקבל את המנוע המעודכן של ה-BMW M1 והגיע למהירויות שעוברות את ה-250 קמ"ש. עם למעלה מ-2,200 יחידות, הונחו היסודות לאחת ממכוניות הספורט-סדאן המוצלחות ביותר שיוצרו אי-פעם.

 

בשנת 1988, ה-BMW סדרה 5 זכתה גם לגרסת M5‏ (E34S) חדשה. בתחילה היא זכתה למנוע 315 כ"ס אולם בשנת 1992 המנועים עברו שדרוג. כעת הם מפיקים 340 כ"ס עם נפח של 3.8 ל' ובגרסה המוגבלת אשר יוצרה בכמות מזערית של 900 יחידות, המכונית זכתה גם לגרסת סטיישן. הודות לחוויית הנהיגה המושלמת שלה ולהגה המדויק, ה-M5 הזו הצליחה להתמודד עם כל מצב בביטחון ובהצלחה. 

 

בין 1998 ועד 2003, ה-BMW M5‏ (E39S) שלטה בכבישים עם מנוע 8 צילינדרים בנפח של 5 ל' והספק של 400 כ"ס. היא הייתה הדוגמה המושלמת למכונית ספורט סדאן - אידאלית לשימוש יום-יומי ובמקביל, הודות לביצועים ויכולת דינמית מרשימה, בעלת אופי של מכונית ספורט אמיתית.

 

הדגם המחליף (E60) הגיע לאולמות התצוגה בשנת 2005, ובשנת 2007 נחתה גם גרסת סטיישן (E61) בגוף הזהה בעיצובו של ה-M5 הנוכחית. עם מנוע 10 צילינדרים, 507 כ"ס וחבילת M Driver האופציונלית, היא האיצה עד למהירות מקסימלית של 305 קמ"ש. 

 

בשנת 2011, סדנת BMW M GmbH ציידה את ה-M5‏ (F10) בפעם הראשונה במנוע טורבו כפול. המנוע הפיק 560 כ"ס והפך לדגם החזק ביותר של BMW. שנתיים מאוחר יותר ה-M5 Competition הראשונה הוצגה עם הספק מעט משודרג של 575 כ"ס, ובשנת 2014, לכבוד יום השנה ה-30 ל-M5, זכתה המהדורה המיוחדת למנוע אימתני עם 600 כ"ס. המומנט המקסימלי התקבל בין 1,500 ו-5,570 סל"ד - ללא ספק נתון חריג המאפשר לה להאיץ בעוצמה ובכל מצב.

 

ה-BMW M5‏ (F90) נשארה נאמנה לשורשיה משנת 2017 והיא משלבת בין הספורטיביות המאפיינת את דגמי ה-M עם הנוחות והאלגנטיות של סדרה 5 סדאן. המנוע המוכר מה-M5 הקודמת, מערכת ההנעה הכפולה החדשה לכל הגלגלים, ה-M xDrive ותיבת ההילוכים האוטומטית הספורטיבית M Steptronic בעלת 8 ההילוכים הזכירו שהאצה עוצמתית ויכולות דינמיות מרשימות טבועות היטב בכל אחד מהדגמים היוצא משערי סדנת BMW M GmbH. רק בשנת 2018 היא הוחלפה על ידי ה-BMW M5 Competition, שקיבלה 25 כ"ס נוספים והגיעה לנתון מרשים של 625 כ"ס. גרסת ה-BMW M5 CS‏ (Competition Sport), אשר ייצורה הוגבל לשנה אחת בלבד, האיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 3.0 שניות עם מנוע של 635 כ"ס. חלקי קרבון הפחיתו את משקלה של הספורט סדאן הקיצונית וכעת היה ניתן להגביל את המהירות המקסימלית שהגיעה עד ל-305 קמ"ש.

 

תקופת ייצור BMW M5: 1985 – 1995, 1998 – 2003, 2005 – היום

 

מנועים: 3.5‏-5.0 ל', (410 כ"ס), 6, 8 ו-10 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,620 – 4,966 מ"מ / 1,700 – 1,903 מ"מ / 1,400 – 1,512 מ"מ

ה-BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

BMW סדרה M‏ BMW M6 מבט צדדי בנסיעה ברחוב

קודמתה של ה-M6, ה-BMW M635CSi, ירדה מפס הייצור כבר בשנת 1984. עם מנוע משופר שהגיע ישירות מה-BMW M1‏, 286 כ"ס ועיצוב קופה של פול בראק, זו הייתה אחת מהמכוניות הספורטיביות המהירות ביותר של אותה תקופה.

 

בשנת 2005, עם סיום ייצורה של סדרה 8 (E31), השיקה BMW שוב את מכונית הקופה היוקרתית. תהליך העיצוב הופקד בידיו של כריס באנגל והמכונית זכתה באלמנטים המאפיינים את דגמי הקופה של סדרה M: מנוע 10 צילינדרים עוצמתי במיוחד עם 507 כ"ס, עיצוב בטוח ומלא אופי, שלדה אדפטיבית המבטיחה נוחות וגם רמת דיוק גבוהה ויכולות דינמיות משובחות. מאפיינים אלה הוטמעו גם בגרסת הקבריולה וגם בגרסה עם הגג הרגיל.

 

מחליפתה הוצגה בשנת 2012. שני צילינדרים נשרו מהמנוע אולם ההספק עלה בצורה משמעותית. מנוע בנזין V8 עם טורבו כפול והספק של 560 כ"ס או בגרסת M6 Competition‏ - 575 כ"ס. המנוע בגרסת ה-Competition Coupé עבר שדרוג באמצע שנת 2015 והגיע ל-600 כ"ס והוא שודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת 7 הילוכים. ה-BMW M6 הגיעה למהירות מקסימלית של 305 קמ"ש עם חבילת M Driver האופציונלית. ביצועים אלה השתקפו בגרסאות הקופה, הקבריולה והחל משנת 2013 - גם בגרסת הגראן-קופה. 

 

תקופת ייצור BMW M6: 2005 – 2018

 

מנועים: 4.4‏-5.0 ל' (507‏-600 כ"ס), 8 ו-10 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,871 – 4,898 מ"מ / 1,855 – 1,899 מ"מ / 1,372 – 1,377 מ"מ

ה-BMW M8 COMPETITION‏ (F91‏, F92‏, F93).

BMW M BMW M8 מבט אחורי בעמידה עם דוגמנית

ה-M8 קופה הייתה בסביבה כמעט 30 שנה. בתחילת שנות ה-90, מהנדסי BMW פיתחו אב טיפוס ל-BMW M8 עם מנוע V12 המבוסס על ה-E31 קופה.

 

אולם רק בשנת 2019 הופיעו ה-BMW M8 Competition Coupé‏ (F92), גרסת הקבריולה (F90) והגראן-קופה (F93) באולמות התצוגה. עם שני מגדשי טורבו במקביל, מנוע 8 הצילינדרים התהדר בהספק של 625 כ"ס אשר בשילוב חבילת M Driver האופציונלית, האיץ את המכונית למהירויות שעברו את ה-300 קמ"ש. 

 

ה-BMW M8 היא השילוב המושלם שבין ספורטיביות ויוקרה, גם כאשר היא עומדת במקום. הקווים הרדיקליים משדרים דינמיות ובמקביל גם אלגנטיות יוצאת דופן. פרטי עיצוב כגון גריל בגימור כרום שחור וכיסויי מראות צד בשחור מבריק הדגישו את האופי הספורטיבי של המכונית: גג הקרבון הסטנדרטי חיזק תחושה זו. ומה עוד? שלדת M אדפטיבית, התומכת במערכת ה-BMW M xDrive ומתאימה את עצמה לתנאי הנהיגה, מספקת יכולות נהיגה דינמיות שאין דומות להן. בין אם מדובר בגרסת הקופה, הקבריולה או הגראן-קופה עם 4 דלתות - מכוניות אלה זוכות לסופרלטיבים בכל היבט.

 

תקופת ייצור BMW M8 Competition: 2019 - היום

 

מנועים: 4.4 ל' (625 כ"ס), 8 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,867 – 5,098 מ"מ / 1,907 – 1,948 מ"מ / 1,353 – 1,420 מ"מ

ה-BMW X3 M COMPETITION (F97).

BMW סדרה M‏ BMW X3 מבט קדמי בנהיגה

גרסת ה-M של ה-BMW X3 הוצגה לראשונה בשנת 1993. הרכב צויד במנוע בנזין עוצמתי במיוחד בעל מגדש טורבו כפול ו-6 צילינדרים, אשר האיץ אותו מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4 שניות בלבד! בהמשך, המנוע עבר שדרוג ששיפר את נתון ההאצה ל-3.8 שניות בלבד. מערכת הנעה לכל הגלגלים M xDrive עם דיפרנציאל אקטיבי M מבטיחים שחרור מלא של 480 כ"ס בכל פעם - שילוב מרתק בין סדרה X וה-DNA של דגמי M. כך גם ה-BMW X3 M Competition עם 510 כ"ס.

 

גם העיצוב החיצוני של ה-BMW X3 M משדר עוצמה. קווי הכתפיים האופקיים מחברים את החלק הקדמי הבטוח עם החלק האחורי המרשים. גריל כליות בגימור שחור מבריק ואלמנטים עיצוביים M חיצוניים מרמזים על הטכנולוגיה המתקדמת שמחכה בפנים: לדוגמה, המושבים הספורטיביים M המציעים תמיכה צדדית יוצאת דופן או משטחי הגימור הפנימיים מקרבון M. הרכב מוכן תמיד לצאת לשטח.

 

תקופת ייצור BMW X3 M: 2019 - היום

 

מנועים: 3.0 ל' (480‏-510 כ"ס), 6 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,726 מ"מ / 1,897 מ"מ / 1,669 מ"מ

ה-BMW X4 M‏ (F98).

BMW סדרה M BMW X4 M מבט מהצד בעמידה

הדגם M הושק עם הדור השני של ה-BMW X4 בשנת 2019. המראה האלגנטי והספורטיבי של הדגם הבסיסי התבלט מיד: האלמנטים העיצוביים הייחודיים של חבילת העיצוב החיצוני מסיבי פחמן M (אינה זמינה עוד כחבילה לאחר מתיחת הפנים אלא כרכיבי קרבון בודדים), החל בפתחי האוורור שבפגוש ועד כיסויי מראות הצד, מדגישים את האופי האתלטי של רכב הקרוסאובר קופה. דגם זה חולק את המפרטים הטכניים ואת המנועים עם ה-BMW X3 M: ה-BMW X4 M מגיע עם 480 כ"ס וה-X4 M Competition עם 510 כ"ס; לאחר מתיחת הפנים הוא זכה למומנט אדיר של 650 ניוטון מטר. הודות לחבילת M Driver האופציונלית, הרכב הגיע למהירות מקסימלית של 280 ו-285 קמ"ש בהתאמה. ה-BMW X4 M משלב ביצועים מרשימים וייחודיים עם טמפרמנט שמורגש היטב.

 

תקופת ייצור BMW X4 M: 2019 - היום

 

מנועים: 3.0 ל' (480‏-510 כ"ס), 6 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,758 מ"מ / 1,927 מ"מ / 1,618 מ"מ

ה-BMW X5 M‏ (E70‏, F85‏, F95).

BMW סדרה M‏ BMW X5 מבט אחורי בעמידה

הדור השני של רכב הספורט-פנאי הראשון של BMW עבר עיצוב מחדש בשנת 2009 על ידי סדנת BMW M GmbH כדי ליצור את ה-BMW X5 M‏ (E70) הראשון. מנוע הבנזין V8 בנפח של 4.4 ל' צויד בשני מגדשי טורבו והפך למנוע הנפוץ ביותר של דגמי M עם 555 כ"ס. בדומה ל-X6 M, זו הייתה הפעם הראשונה שבה BMW השתמשה במערכת ההנעה לכל הגלגלים, ה-xDrive, בגרסת M. לרכב יש פרופיל מאופק ויכולות דינמיות קלאסיות של M.

 

הדגם המחליף (F85) המשיך את דרכו עם מנוע טורבו כפול בנפח של 4.4 ל' המשחרר 575 כ"ס דרך תיבת הילוכים M חדשה עם 8 הילוכים. היכולות האווירודינמיות המשופרות של הדור השלישי של ה-BMW X5 עושות את העבודה בשילוב אלמנטים המאפיינים את דגמי ה-M, כגון פתחי אוורור.

 

הדור הבא של ה-BMW X5 M‏ (F95) משלב את ה-DNA של דגמי M ו-X כדי ליצור ביצועים ויכולות נהיגה דינמיות עם חלל פנים יוקרתי ונוחות גבוהה. מנוע הבנזין עם מגדש טורבו כפול ו-8 צילינדרים מפיק 600 כ"ס ב-BMW X5 M ו-625 כ"ס בגרסת ה-Competition. הרכב מגיע למהירות מקסימלית של 290 קמ"ש עם חבילת M Driver האופציונלית. 

 

תקופת ייצור BMW X5 M: 2009 – 2013, 2015 – היום

 

מנועים: 4.4 ל' (555-‏625 כ"ס), 8 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,854 – 4,938 מ"מ / 1,933 – 2,013 מ"מ / 1,739 – 1,747 מ"מ

ה-BMW X6 M‏ (E71‏, F86‏, F96).

BMW סדרה M‏ BMW X6 מבט צדדי בעמידה

ה-BMW X6‏ (E71) הוצג בשנת 2008 ומשך את תשומת לב הקהל בהיותו רכב הפנאי-שטח בתצורת קופה הראשון של BMW. שנה מאוחר יותר, ה-BMW X6 M אפשר ללקוחות ליהנות מהטוב שבשני העולמות: רכב SUV ספורטיבי; יכולת שליטה לא מוגבלת בשילוב יכולות דינמיות יוצאות דופן. השילוב שבין מערכת ה-M xDrive ומנוע בנזין 8 צילינדרים M TwinTurbo בנפח של 4.4 ל' עם 555 כ"ס יצר רכב זריז במיוחד בכל תנאי שטח.

 

בשנת 2015 יצא לדרך הדור השני של ה-X6 M‏ (F86) עם מנוע טורבו כפול בנפח של 4.4 ל' המוכר מה-M5 ומה-X5 M עם הספק אדיר של 575 כ"ס. בעזרת חבילת M Driver האופציונלית, הרכב הציג שילוב מיוחד של פרופיל דמוי קופה עם פתחי אוורור גדולים ומהירות מקסימלית של 280 קמ"ש.

 

בשנת 2019 הוצג ה-X6 M Competition‏ (F96). הוא זכה למנוע עם הספק אימתני של 625 כ"ס ומערכת הנעה כפולה לכל הגלגלים xDrive עם דיפרנציאל אקטיבי M המשלב בין היתרונות של הנעה אחורית עם הנעה כפולה לכל הגלגלים. אלמנטים עיצוביים ייחודיים מעולמות ה-M כגון גריל קדמי שחור או זימים עם לוגו M מדגישים את המראה הייחודי. ה-BMW X6 M משלב בצורה יוצאת דופן בין יוקרה וספורטיביות קיצונית.

 

תקופת ייצור BMW X6 M: 2009 - היום

 

מנועים: 4.4 ל' (555-‏625 כ"ס), 8 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,876 – 4,948 מ"מ / 1,983 – 2,019 מ"מ / 1,684 – 1,697 מ"מ

ה-BMW Z3 M‏ (E36/7‏, E36/8).

BMW סדרה M BMW Z3 M מבט מהצד בעמידה

בשנת 1995 השיקה BMW את ה-Z3, מכונית רודסטר טהורה המבוססת על ה-BMW 3 Compact ‏(E36). משנת 1997, בעזרת המנוע של ה-BMW M3‏ (E36) הקודמת, המכונית סיפקה ביצועים יוצאי דופן ובמיוחד יכולות נהיגה דינמיות והשאירה מאחוריה מתחרים חזקים יותר. שנה לאחר מכן, הוצגה גרסת M עם גג קבוע. משנת 2001 ואילך, BMW ציידה את שתי הגרסאות, הקופה והרודסטר, במנוע של ה-M3‏ (E46) כדי לספק התנהגות דינמית יותר עם אותו כוח הודות ליכולת הנשימה הגבוהה של יחידת כוח זו. 

 

תקופת ייצור BMW Z3 M: 1997 – 2002

 

מנועים: 3.2 ל' (321‏-325 כ"ס), 6 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,025 מ"מ / 1,740 מ"מ / 1,279 מ"מ

ה-BMW Z4 M‏ (E85‏, E86‏, G29).

BMW סדרה M‏ BMW Z4 מבט צדדי בנסיעה ברחוב

היורשת של ה-Z3 רודסטר וקופה גדלה בצורה משמעותית והציעה יותר נוחות - זו הסיבה שהיא נקראה Z4. לאחר שעברה מתיחה עיצובית בשנת 2006, המכונית אשר עוצבה על ידי כריס באנגל הגיעה גם בגרסת M עם המנוע של ה-BMW M3‏ (E46) אבל עם הספק גבוה של 343 כ"ס. הרודסטר (E85) והקופה (E86) הושקו במקביל. 

 

BMW לא ייצרה גרסת M ליורשת, ה-E89, אולם ה-G29 זמינה בגרסת M40i. בעזרת מכסה מנוע רחב, שטוח וארוך, היא ממשיכה את הרעיון העיצובי של הרודסטר ומציעה מראה עוצמתי וחוויית נהיגה ספורטיבית קיצונית. כל אלה התקבלו הודות למנוע 340 כ"ס, שלדה אדפטיבית M ודיפרנציאל M sport.

 

תקופת ייצור BMW Z4 M: 2006 – 2008, 2019 – היום

 

מנועים: 3.0‏-3.2 ל' (340‏-343 כ"ס), 6 צילינדרים

 

אורך/רוחב/גובה: 4,091 – 4,321 מ"מ / 1,781 – 1,861 מ"מ / 1,268 – 1,304 מ"מ

BMW סדרה M רכבי BMW עומדים בחזית סוכנות BMW

כלי רכב משומשים של BMW.

תצרוכת דלק ופליטת מזהמים.

  • Disclaimer reference invalid