Website currently not fully available

Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.

מכוניות חשמליות. טכנולוגיית סוללה והינע.

כיצד עובדת מכונית חשמלית.

מה הופך מכונית חשמלית למיוחדת.

BMW מכונית חשמלית מנוע חשמלי מול מנוע בעירה פנימית

מנועים חשמליים מצטיינים בתאוצה עוצמתית.

בהשוואה למנוע בעירה, המומנט של המנוע החשמלי בא לידי ביטוי בצורה יותר דינמית. המומנט המרבי של המנוע זמין באופן מיידי.

BMW מכונית חשמלית סוללה מול מכל דלק

סוללת המכונית החשמלית מחליפה את מכל הדלק.

לנהוג על חשמל במקום לשרוף דלק. למכונית חשמלית אין מכל דלק או סולר. יש לה סוללה המוגנת היטב מפני תאונות והיא כוללת גם מערכת טעינה.

BMW מכונית חשמלית בלימה רגנרטיבית מול בלימה רגילה

מערכת הבלימה הרגנרטיבית טוענת את הסוללה במהלך הבלימה.

למכוניות עם מנוע חשמלי יש מערכת בלימה רגנרטיבית. שלא כמו מערכות בלמים רגילות, מערכת זו ממחזרת את האנרגיה. פעולה זו מכונה גם מחזור אנרגיה או בלימה רגנרטיבית.

סוללת המכונית החשמלית של BMW. טוב לדעת.

קיבולת, הספק טעינה או משקל. אנו משתמשים בהרבה מונחים הקשורים לסוללות של מכוניות חשמליות. סקירה קצרה.

BMW מכונית חשמלית חבילת אנרגיה
מכונית חשמלית BMW ביצועי סוללה
BMW מכונית חשמלית משקל סוללה

סוללות של מכוניות חשמליות הן בעצם מאגר של אנרגיה.

סוללות של מכוניות חשמליות הן אמצעי נייד לאחסון אנרגיה. סוללות של מכוניות חשמליות מורכבות ממספר רב של תאי סוללה. תאים אלה נטענים בחשמל המגיע מתחנת הטעינה והם מעבירים אותו למנוע החשמלי. כמות האנרגיה שסוללת מכונית חשמלית יכולה לאחסן בקילו-ואט שעה (קוט"ש) מחושבת לפי מספר התאים ותכולת האנרגיה שלהם והיא מבוטאת לעתים קרובות בעזרת נתון הקיבולת. הספק הטעינה בקילו-ואט (קו"ט) מראה את המהירות שבה ניתן לטעון מכונית חשמלית בתחנת הטעינה.

הסוללה של המכונית החשמלית היא רכיב עוצמתי מאוד.

סוללת מכונית חשמלית עובדת באופן עקרוני כמו סוללת טלפון סלולרי, אם כי היא הרבה יותר גדולה וחזקה, עם חיי שירות ארוכים יותר. מערכת ניהול טמפרטורה חכמה שומרת שהסוללה תהיה בטמפרטורת עבודה אופטימלית. מצד אחד היא מגינה עליה מפני טמפרטורות גבוהות מאוד כאשר תצרוכת החשמל גבוהה במהלך הנסיעה. מצד שני היא שומרת על זמני טעינה קצרים ככל הניתן.

משקל הסוללה קשור לטווח הנסיעה.

ככל שהסוללה של המכונית החשמלית תהיה גדולה יותר, כך היא תוכל לאחסן יותר אנרגיה. הדבר יגדיל את טווח הנסיעה שלה אולם גם את משקלה. סוללה של מכונית חשמלית יכולה לשקול כמה מאות ק"ג. שיפור מתמיד בטכנולוגיה ועלייה בצפיפות האנרגטית מגדילים את טווח הנסיעה בלי להגדיל את משקל הסוללה. BMW עושה זאת גם הודות למרכז המחקר והפיתוח שלה לתאי סוללות.

חיי שירות ארוכים הם אלמנט חשוב בסוללת מכונית חשמלית.

בדומה למנוע בעירה, הסוללה של המכונית החשמלית היא החלק היקר ביותר. המחיר של סוללת מכונית חשמלית תלוי בין היתר בקיבולת שלה. במילים אחרות, ככל שיכולת אחסון האנרגיה של הסוללה גבוהה יותר, כך היא תעלה יותר. מכל מקום, הנהג יכול להשפיע בצורה חיובית על חיי השירות של הסוללה על ידי שינוי סגנון הנהיגה שלו. מערכות אינטגרליות מסייעות גם הן בפעולה זו.

מכונית חשמלית של BMW שיפור חיי השירות של הסוללה

כיצד להשפיע בצורה חיובית על חיי השירות של הסוללה של המכונית החשמלית שלכם.

סוללת המכונית החשמלית פותחה בקפידה. מכל מקום, טווח הנסיעה וביצועי הטעינה יורדים בצורה מסוימת עם הזמן כחלק מתהליך ההתיישנות הטבעי. מצב זה מכונה גם מצב התקינות (SoH). מונח זה מבטא את קיבולת האנרגיה המרבית של סוללה משומשת בהשוואה לסוללה חדשה. ערך SoH נמוך יותר מציין שטווח הנסיעה יהיה קצר יותר. אולם ניתן למקסם את חיי השירות של הסוללה בעזרת טיפול קפדני ואימוץ סגנון נהיגה זהיר.

המלצות לשיפור חיי השירות של סוללת המכונית החשמלית שלכם.

כיצד סוללת המכונית החשמלית שומרת על רמת האנרגיה הגבוהה שלה.

סוללת המכונית החשמלית מתוכננת לפעול במצבי נהיגה יום-יומיים מכל הסוגים אולם היא חשופה להזדקנות טבעית. היבט אחד הקשור להזדקנות הוא הזמן - גיל הסוללה בשנים. השפעות ההזדקנות מצטמצמות בעת טעינת הסוללה לרמה נמוכה יותר ושמירה על טמפרטורת סוללה מתונה. היבט נוסף המשפיע משמעותית על ההזדקנות הוא מספר מחזורי הטעינה והפריקה. הדבר מכונה גם הזדקנות מחזורית. ניתן לצמצמה בין היתר על ידי אימוץ סגנון נהיגה מתון ושימוש בעוצמת טעינה בינונית.

מכונית חשמלית של BMW תהליך הזדקנות

ניסיון ארוך טווח באמצעות ה-BMW i3 לדוגמה.

ניתן להדגים את עמידות הסוללות במכוניות חשמליות של BMW בעזרת המכונית החשמלית החלוצה שלנו, ה-BMW i3. עקבנו אחר תהליך ההזדקנות של סוללה זו משנת 2013. ואף לפני כן, במהלך פיתוחה של ה-BMW i3, ניתחנו את תהליך ההזדקנות על ידי ביצוע הדמיות למבחני נהיגה וטעינה מורכבים.

מכונית חשמלית של BMW טיפול בסוללה

התנאים הטובים ביותר לדורות הבאים של BMW.

בהשוואה לדגמים הנוכחיים, לדגמי BMW i3 הקודמים היו סוללות קטנות מאוד. אולם הודות להתפתחויות טכנולוגיות ולסוללות גדולות יותר, המכוניות החשמליות החדשות של BMW מתמודדות טוב יותר עם ההזדקנות. מכל מקום, כיוון שהדבר מושפע על ידי גורמים רבים, לא ניתן לתת הצהרה גורפת בנוגע לתהליך ההזדקנות בכלי רכב מסוימים.

מבנה המנוע החשמלי. הסבר ברור.

מכונית חשמלית של BMW הנעה חשמלית
מכונית חשמלית של BMW היתרונות של מנוע סנכרוני עם זרם מעורר
מכונית חשמלית של BMW מנוע סינכרוני עם מגנט קבוע
מכונית חשמלית של BMW טכנולוגיה פשוטה

איך עובד מנוע חשמלי.

מנוע חשמלי ממיר זרם חשמלי לתנועה. יש לו שני רכיבים מרכזיים: הרוטור והסטטור. כפי שניתן להבין משמו, הרוטור מסתובב. הדבר מתרחש הודות לשדה המגנטי שנוצר סביב הרוטור והסטטור. השדה המגנטי של הרוטור נוצר על ידי מגנטים או זרם בהתאם לסוג המנוע. המנוע החשמלי מעביר תנועה סיבובית זו אל הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים בעלת הילוך אחד. בעת בחינת מחזור הנהיגה לפי WLTP, היעילות של המנוע החשמלי היא פי שלושה מזו של מנוע בעירה. מכוניות חשמליות של BMW מצוידות לעתים קרובות במנועים סינכרוניים המופעלים בעזרת זרם מעורר יעיל במיוחד המכונים SSM.

היתרונות של מנועים סינכרוניים הפועלים בעזרת זרם מעורר נפרד (SSM).

BMW משתמשת באופן נרחב במנועי SSM. מנועים אלה שונים כיוון שהרוטר שלהם אינו מבוסס על יסודות נדירים. בהשוואה לסוגים אחרים של מנועים, מנועי SSM מתאפיינים ביעילות גבוהה והם גם מאיצים היטב במהירות גבוהה. מאפיין זה שימושי בעקיפה בדרך מהירה. למנועי SSM יש תצרוכת אנרגיה יעילה. הם משפרים את היעילות או את הכוח כיוון שהם ממגנטים את הרוטור בעזרת זרם חשמלי.

היתרונות של מנועים סינכרוניים הפועלים בעזרת זרם מעורר קבוע (PSM).

מנוע חשמלי מסוג PSM מגביר את הצפיפות האנרגטית. הוא יכול לייצר רמות גבוהות של הספק בשטח נתון. מבחינה טכנית, הוא שונה ממנוע ה-SSM כיוון שהוא מייצר את השדה המגנטי במנוע בצורה שונה ובעזרת מגנטים קבועים. לכן מנוע ה-PSM הוא הפתרון האידאלי המשתלב עם תיבת ההילוכים של דגמי פלאג-אין הייבריד (PHEV) ודגמי פלאג-אין הייבריד M‏ (BMW XM).

הנדסה פשוטה. נהיגה קלה.

מכונית חשמלית של BMW מאיצה בצורה ישירה. ללא שימוש במצמד ובמנגנון הילוכים. שלא כמו מנוע בעירה, כוחו של המנוע החשמלי זמין מיד. המומנט שלו גבוה והוא כמעט קבוע במהירויות נמוכות. במהירויות גבוהות יותר, כוחו של המנוע החשמלי זמין בכל עת. שלא כמו מנוע בעירה, אין צורך להתאים את מהירותו על ידי החלפת הילוכים.

נהיגה ב-BMW חשמלית. חוויה ייחודית.

מכונית חשמלית של BMW נוסעת בצורה די שקטה אך באופן די דומה למכונית רגילה. כאשר אתם לוחצים על דוושת ההאצה, המכונית מאיצה מיד ובעוצמה, תוך הגברת מהירות מצוינת. ובמהלך הבלימה, תחושת הדוושה מדויקת להפליא. מרכז הכובד של המכונית נמוך כיוון שהסוללה ממוקמת ברצפת המכונית. בנוסף, התנהגות הכביש של ה-BMW שלכם היא מצוינת.

מדוע מכונית חשמלית מאיצה כל כך מהר.

כיוון שלמכונית יש תיבת הילוכים עם הילוך אחד, ה-BMW החשמלית שלכם מאיצה בצורה חלקה ללא החלפת הילוכים. המומנט זמין מיד כאשר אתם לוחצים על דוושת ההאצה. כאשר אתם משחררים את דוושת ההאצה, ה-BMW שלכם מאיטה בהתאם להגדרת מחזור האנרגיה שבה בחרתם.

כיצד ה-BMW בולמת עם מערכת בלימה רגנרטיבית חכמה.

מערכת הבלמים של BMW חשמלית מנתחת את מצבי הבלימה כדי לשמור על יעילות מקסימלית והיא מנצלת את מערכת הבלימה הרגנרטיבית במלואה. היא גם מפעילה את מערכת הבלמים הרגילה אם יש צורך בכך. פעולה חכמה זו ממחזרת את האנרגיה בצורה מקסימלית, מפחיתה את העומס הפועל על הבלמים ומצמצמת את פליטת החלקיקים מרפידות הבלמים.

השוואת מחירי מכוניות חשמליות.

BMW i5 eDrive40
BMW i5 M60 xDrive
BMW i7 xDrive60 Limousine
    • BMW i5 eDrive40

    • טווח נסיעה במצב חשמלי (WLTP)[2]

      550 ק"מ

    • זמן טעינה DC (מ-10% ל-80% טעינה)[3]

      30 דקות

    • BMW i5 M60 xDrive

    • טווח נסיעה במצב חשמלי (WLTP)[2]

      597 ק"מ

    • זמן טעינה DC (מ-10% ל-80% טעינה)[3]

      30 דקות

    • BMW i7 xDrive60

    • טווח נסיעה במצב חשמלי (WLTP)[2]

      572 - 624 ק"מ

    • זמן טעינה DC (מ-10% ל-80% טעינה)[3]

      34 דקות

BMW iX1 eDrive20
BMW iX2 xDrive30
    • BMW iX1 eDrive20

    • טווח נסיעה במצב חשמלי (WLTP)[2]

      454 ק"מ

    • זמן טעינה DC (מ-10% ל-80% טעינה)[3]

      0:29 דקות

    • BMW iX2 xDrive30

    • טווח נסיעה במצב חשמלי (WLTP)[2]

      417–449 ק"מ

    • זמן טעינה DC (מ-10% ל-80% טעינה)[3]

      29 דקות

נתוני טווחי הנסיעה והטעינה הינם בינלאומיים ומציגים נתונים עדכניים למועד עדכון העמוד. הם אינם תואמים בהכרח את נתוני המכוניות המיובאות בפועל לישראל ומוצגים לשם המחשה בלבד.

נתוני טווח הנסיעה החשמלי הינם לפי בדיקות מעבדה. טווח הנסיעה בפועל עשוי להשתנות בהתאם לתנאי הדרך, האקלים, תחזוקת

הרכב, מאפייני הנהיגה ובלאי הסוללה המשפיע על קיבולה ועל טווח הנסיעה, היורד עם חלוף הזמן. לפיכך הנתונים בפועל יכולים להיות נמוכים מנתוני היצרן.

שאלות ותשובות בנוגע לסוללות ולמנועים חשמליים.

מידע נוסף.

BMW electric car range

טווח נסיעה במצב חשמלי. 

טווחי הנסיעה במכוניות החשמליות של BMW מאפשרים לכם נסיעות גם לטווחים ארוכים.

מכונית חשמלית של BMW טעינה

בבית או בדרכים.

הטעינה היא פעולה פשוטה מאוד. בבית, דרך רשת החשמל הפרטית שלכם או בקלות בדרכים בעזרת עמדות הטעינה המהירות לדוגמה. רשת הטעינה ממשיכה להתרחב, וגם לטעינה בבית יש יותר ויותר פתרונות חדשים.