Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.

BMW בדרכה לעתיד בר-קיימא.
דרכה של קבוצת BMW להתחייב לניידות בת-קיימא.

1. ניידות חשמלית.
קבוצת BMW כבר ייצרה 1,000,000 כלי רכב חשמליים עד שנת 2021.
2. מחזור סוללה.
90% מהחומרים שמהם עשויה סוללת המתח הגבוה ברכב החשמלי של קבוצת BMW ניתנים למחזור.
3. סביבת עבודה מכילה.
6.5% מעובדי קבוצת BMW הם בעלי מוגבלות אשר השתלבו בצורה שוויונית בעבודתה.
4. גישה מעגלית.
בממוצע אנו משתמשים ב-60 ק"ג של פלסטיק ממוחזר במהלך ייצור רכב חדש - באחוזים מדובר בעד 20%.
5. טיפול בפסולת.
99% מהפסולת שנוצרה במהלך ייצורן של 2.5 מיליון מכוניות בשנת 2021 ממוחזרת (93.4%), או עוברת עיבוד (תרמי לדוגמה) נוסף (5.8%).
6. אמצעים לחיסכון באנרגיה.
130 מיליון קו"ט שעה של חשמל נחסכים על ידי קבוצת BMW בכל שנה מ-2018 הודות לשימוש בתאורת LED ב-16 מפעלים.
7. גיוון.
120,000 אנשי הצוות העובדים בקבוצת BMW מגיעים מ-113 מדינות - גיוון הוא אחד מגורמי ההצלחה המובילים שלנו.
8. הפחתת פליטת ה-CO2.
ירידה של 78.1% במזהמים הנוצרים במהלך ייצור כל רכב בקבוצת BMW במהלך השנים שבין 2006 ו-2022.
כלי רכב וחומרים.
אפשר לראות את הדרך שלנו לקיימות עם ה-BMW iX.
ראו כיצד ה-BMW iX משלב חדשנות ויוקרה. על ידי לחיצה על "עיצוב המכונית" אתם יכולים להמשיך ולעצב את ה-BMW iX שבסרטון בהתאם לדרישות שלכם.

חומרים ממוחזרים - שימוש מחדש במקום להשליך לאשפה.

רשתות דייג.
פנלי הרצפה שב-BMW iX ושב-BMX X1 החדש עשויים מפלסטיק שמקורו ברשתות דייג ישנות, משטחים דמוי פרקט ופסולת המגיעה מייצור פלסטיק. תהליך מחזור חדש וייחודי יהפוך בעתיד את רשתות הדייג לפלסטיק ממוחזר איכותי אשר בו יעשה שימוש ב-New Class בשנת 2025. חלקי הגימור המותקנים בפנים ובחוץ מביאים לירידה של 25% בפליטת ה-CO2 בהשוואה לחלקים רגילים.

מחזור פלסטיק.
חלקים רבים ב-BMW עשויים מחומרים ממוחזרים. לדוגמה, מובילים לפגושים, מסגרת פנל הדלתות, כיסוי פנל השמשה הקדמית, וסביבת החצאית הקדמית של ה-BMW iX, כולם מיוצרים מ-100% מפלסטיק ממוחזר.

סיבי קקטוס.
קבוצת BMW מפתחת משטחים חדשניים מבוססי צמחים בעזרת חברות סטארט-אפ. ה-Deserttex™ החדש, לדוגמה, עשוי מסיבי קקטוס טחון ומרשת פוליאורתן מבוססת צמחים. בצורה זו, ניתן להימנע מהשימוש במוצרים שמקורם בבעלי חיים תוך הפחתה משמעותית בפליטת ה-CO2.
צבעי רכב בני-קיימא העשויים מביומסה.

מתקן הצביעה במפעלי קבוצת BMW באירופה משתמשים בצבעי מט שאינם מכילים נפט גולמי אלא חומרי גלם הניתנים למחזור כגון פסולת ביולוגית. נוסף על כך, מפעלי קבוצת BMW ברוסלין ובלייפציג משתמשים גם בציפוי אנטי קורוזיבי מחומרים ידידותיים לסביבה. הירידה בפליטות ה-CO2 שאושרה על ידי מכון התקנים הגרמני שווה ליותר מ-15,000 טונות בתקופה שבין השנים 2022 ועד 2030.
שאלות ותשובות נפוצות בנושא כלי רכב וחומרים.
עד כמה מכוניות חשמליות ידידותיות לסביבה?
טביעת ה-CO2 של ה-BMW iX3 החשמלי לדוגמה נמוכה ב-30% בהשוואה ל-BMW X3 sDrive20d בעת השימוש בחשמל הזמין באיחוד האירופאי (מבוסס על התצרוכת לפי תקן WLTP). אם הסוללה נטענת רק על ידי חשמל המגיע ממקורות אנרגיה מתחדשים, החיסכון בפליטת ה-CO2 עולה ל-60%.
כמה זמן מחזיקה הסוללה של מכונית חשמלית?
ב-10 השנים האחרונות, קבוצת BMW צברה ניסיון בתחום וייצרה למעלה ממיליון מכוניות חשמליות. לכן כאשר אתם רוכשים מכונית BMW פלאג-אין הייבריד ומכונית חשמלית BMW i חדשה, אתם תקבלו אחריות מורחבת למערכת אחסון המתח הגבוה ל-160,000 ק"מ.
ממה מורכבת הסוללה במכונית חשמלית?
סוללת ליתיום-יון מורכבת מארבע חלקים: קתודה, אנודה, מפריד ואלקטרוליט. שימוש במינונים הנכונים ובחירת החלקים משפיעים באופן משמעותי על איכות הסוללה, אך האיכות מושפעת גם מאופן השילוב והעיבוד של הרכיבים השונים.
אילו חומרים עתידניים משמשים לייצור מכוניות BMW?
על ידי שימוש בחומרי גלם הניתנים למחזור וסיבים טבעיים, פלסטיק ממוחזר, צמחים כחלופה לעור ובדים הניתנים למחזור, קבוצת BMW פועלת במטרה להגביר את המודעות לחומרים בני-קיימא והיא פועלת בשקיפות בדרכה לעתיד בר-קיימא.
מנקודת מבטה של קבוצת BMW, טיפול בחומרים חדשים וממוחזרים דרך גישה הוליסטית יאפשר להפחית את פליטת ה-CO2 בטווח הארוך. לכן קבוצת BMW אינה רק מאיצה את התפתחותו של השוק לעבר שימוש בחומרים ממוחזרים אלא גם מחזקת את שיתוף הפעולה עם חברות סטארט-אפ מתקדמות בתחום החומרים העתידניים.
מה עושה BMW כדי למחזר את הסוללות של כלי רכב חשמליים?
במסגרת "תכנון לצורך מחזור", קבוצת BMW מסתכלת על תהליך הפיתוח והייצור של כל רכב חדש כבסיס למחזור ידידותי לסביבה. תהליך זה כולל גם התחשבות ביום שבו סוללת המתח הגבוה מסיימת את חיי השירות שלה. נוסף על השימוש בסוללות לצורך אחסון חשמל ושימוש ברשת החשמל הציבורית, קבוצת BMW פועלת עם שותפים שונים כדי לפתח את תהליך המחזור של תאי הסוללות.
מעגליות ומקורות.

לגלות את העוצמה שבמעגליות.
החזון שלנו: ייצור מכוניות המחר מהמכוניות של היום.
לטיפול האחראי במקורות יש תפקיד חשוב בקבוצת BMW. בתהליך זה אנו שואפים להמשיך להשתמש בחומרי גלם בהתאם לארבע העקרונות שלנו לכלכלה מעגלית:
RE:THINK – ליצור כל דבר תוך התמקדות במעגליות
RE:DUCE – לעשות יותר עם פחות בכל הזדמנות שבה הדבר אפשרי
RE:USE – הרחבה מרבית של הערך שמציעים המוצרים שלנו
RE:CYCLE – שמירה על המשאבים בתוך מעגל המיחזור ככל שאנו יכולים
ארבעת השלבים בחייו של תא סוללה.

פיתוח.
במרכז ייצור התאים שבמינכן, קבוצת BMW מבצעת מחקר בנושא הרכבם הכימי האידאלי של תאים בסוללת ליתיום-יון. בתהליך זה החלקים קתודה, אנודה, מפריד ואלקטרוליט עוברים פיתוח מתוחכם.

שימוש במכונית.
המכוניות החשמליות של ימינו כבר עוברות את טווח הנסיעה של 600 ק"מ בטעינה אחת, והמגמה בעלייה. הניסיון מראה שמכוניות חשמליות יכולות לעבור את אותו המרחק שעוברות מכוניות רגילות ללא צורך להחליף את סוללת המתח הגבוה.

שימוש נוסף.
לאחר שימוש אינטנסיבי בסוללת הליתיום-יון שברכב, ניתן להמשיך להשתמש בה לשנים הבאות כמקור אחסון בחוות סוללות לדוגמה לפני העברתה לתהליך המחזור.

מחזור.
חומרי הגלם שמהם מיוצר תא הסוללה ניתנים למחזור. במרכז ייצור התאים שבמינכן, קבוצת BMW מפתחת תהליך למחזור חומרי גלם ממוחזרים לדור הבא של תאי סוללות. זהו סיום מחזור החיים של תא הסוללה וניתן להתחילו שוב מחדש.
רוח, שמש וטכנולוגיות חדשניות.
שני מפעלים. שתי דוגמאות.

אנרגיית רוח.
ארבע טורבינות הרוח שבמפעל קבוצת BMW שבלייפציג מסוגלות להגיע להספק נומינלי של 2.5 מגה וואט כל אחת. הן מספקות כשמינית מהחשמל הדרוש למפעל. חוות אחסון חכמה המורכבת מ-700 סוללות של BMW i3 המחוברות ביניהן מאחסנות את האנרגיה החשמלית המתקבלת מארבע טורבינות הרוח והן מתחברות לרשת החשמל כאשר הרוח לא חזקה דיה.

אנרגיה סולרית.
תחנת הכוח הסולרית BMW Brilliance Automotive Ltd. שבמפעל שבדאדונג (שן-יאנג) הייתה מסוגלת לייצר יותר מ-21 מגה קוט"ש של אנרגיה מתחדשת בשנת 2022. שטח התחנה עבר הרחבה של 110,000 מ"ר השווה לכ-15 מגרשי כדורגל והוא מגיע כיום ל-290,000 מ"ר בסך הכל.
שאלות ותשובות נפוצות בנושא מעגליות ומקורות.
מה משמעות המונח כלכלה מעגלית?
כלכלה מעגלית, המכונה גם מעגליות, מתייחסת לעיקרון שבו נעשה שימוש חוזר במוצרים לצורך ייצור מוצרים או חומרים חדשים.
מדוע כלכלה מעגלית חשובה?
הגנה ושמירה על הסביבה, שימוש חוזר במשאבים יקרים וייצור פחות פסולת - אלו הדברים שאליה שואפת קבוצת BMW להגיע בעזרת ארבע העקרונות של הכלכלה המעגלית. בנוסף, השימוש בחומרים ממוחזרים (לדוגמה אלומיניום) מאפשר להפחית את פליטת ה-CO2. חדשנות היא המפתח להצלחת הכלכלה המעגלית.
באילו מקורות אנרגיה משתמשת חברת BMW?
מפעלי קבוצת BMW מקדמים באופן קבוע את נושא ההגנה על הסביבה באמצעות העברת ההתמקדות לקיימות והשימוש בחומרים מתחדשים. אנו משתמשים באמצעים האפקטיביים ביותר בהתאם לתנאים המתאימים ולמיקום. אמצעים אלה משתנים וכוללים תחנת כוח הידרולית לייצור חשמל ירוק, לדוגמה מפעלי קבוצת BMW במינכן ובדינגולפינג, ייצור חשמל מצמחים בתהליך פוטו-אלקטרי במפעלי BBA שבשן-יאנג סין ומפעל ביומסה הממוקם כ-100 ק"מ ממפעל הקבוצה ברוסלין שבדרום אפריקה ועד ייצור חשמל בעזרת אנרגיית הרוח במפעל שבלייפציג.
שרשרת הייצור והאספקה.
אמצעים לשיפור הקיימות באתרי הייצור של BMW.
הגורמים המבדלים את קבוצת BMW הם התמקדות בקיימות ובקרבה ללקוחות. זו הסיבה שאנו מייצרים את המכוניות ישירות באתר בכל העולם תוך שמירה על סטנדרטים אחידים של איכות ובטיחות.

גרמניה.
מינכן: מפעל אוסמוזה הפוכה משמש לטיפול במי ביוב הנוצרים בתהליך ציפוי קתודי עמוק (סוג של צבע יסוד בכלי רכב) לצורך מחזורם. בסך הכל, תהליך זה מפחית יותר מ-6 מיליון ליטרים מתצרוכת המים הנקיים השנתית. הגג הירוק של מתקן הצביעה, ששטחו מגיע ל-10,000 מ"ר, משפר את רמת הבידוד וגם את איכות האוויר שבאתר.
דינגולפינג: הודות למפעל החום והחשמל המשולב, מפעל קבוצת BMW שבדינגולפינג מייצר כיום כמעט חצי מתצרוכת החשמל שלו. המפעל משתמש ב-100% מהחשמל הירוק הנרכש מגורמים חיצוניים הכוללים בין היתר חשמל המגיע מתחנות כוח הידרו-חשמליות מקומיות. המפעל מקבל למעלה מ-40% מתצרוכת המים שלו דרך בארות שבבעלותו ובצורה זו שומר על מקורות מי השתייה של האזור.
לייפציג: חוות סוללות חכמה מאחסנת את האנרגיה החשמלית המתקבלת מארבע טורבינות הרוח והן מתחברות לרשת החשמל כאשר אין רוח.
רוסלין (דרום אפריקה).
מפעל קבוצת BMW שברוסלין מקבל חשמל ממפעל ביומסה המחובר אל חוות בקר גדולה הממוקמת במרחק של כ-100 ק"מ. גללים של כ-30,000 בעלי חיים מספקים עד 30% מדרישות החשמל המקומיות. נוסף על כך, מתקן הצביעה, הדומה לזה שבלייפציג, משתמש בציפוי אנטי-קורוזיבי ידידותי לסביבה המפחית את פליטת ה-CO2 ב-40% ביחס לציפוי המגיע ממקורות המבוססים על דלק מאובנים.
1. ספארטנבורג (ארה"ב).
מפעל קבוצת BMW שבספארטנבורג משתמש בגז מתאן המגיע ממטמנה סמוכה כדי לספק עד 25% מתצרוכת האנרגיה שלו תוך שימוש במפעל חום וחשמל משולב. בכל שנה, 400 יחידות סולריות מייצרות יותר מ-135 מגה קוט"ש של חשמל ירוק.
2. גרמניה.
מינכן: מפעל אוסמוזה הפוכה משמש לטיפול במי ביוב הנוצרים בתהליך ציפוי קתודי עמוק (סוג של צבע יסוד בכלי רכב) לצורך מחזורם. בסך הכל, תהליך זה מפחית יותר מ-6 מיליון ליטרים מתצרוכת המים הנקיים השנתית. הגג הירוק של מתקן הצביעה, ששטחו מגיע ל-10,000 מ"ר, משפר את רמת הבידוד וגם את איכות האוויר שבאתר.
דינגולפינג: הודות למפעל החום והחשמל המשולב, מפעל קבוצת BMW שבדינגולפינג מייצר כיום כמעט חצי מתצרוכת החשמל שלו. המפעל משתמש ב-100% מהחשמל הירוק הנרכש מגורמים חיצוניים הכוללים בין היתר חשמל המגיע מתחנות כוח הידרו-חשמליות מקומיות. המפעל מקבל למעלה מ-40% מתצרוכת המים שלו דרך בארות שבבעלותו ובצורה זו שומר על מקורות מי השתייה של האזור.
לייפציג: חוות סוללות חכמה מאחסנת את האנרגיה החשמלית המתקבלת מארבע טורבינות הרוח והן מתחברות לרשת החשמל כאשר אין רוח.
3. דברצן (הונגריה).
המפעל החדש של קבוצת BMW הנמצא בתהליך פיתוח ממוקם בעיר דברצן. זהו מפעל הרכב הראשון בעולם שאינו עושה שימוש במקורות אנרגיה על בסיס דלק מאובנים במהלך הייצור כלי הרכב.
4. דאדונג (סין).
בנוסף למתקניו הסולריים הפרושים על שטח של כ-110,000 מ"ר, המפעל BMW Brilliance Automotive Ltd. שבדאדונג (שן-יאנג) מבודד את שאריות האלומיניום והפלדה שלו ואינו משתמש במים נקיים בתהליך הצביעה. תחנת הרכבת שבתוך המפעל מאפשרת הובלה מלאה או חלקית של 80% מכלי הרכב המוכנים ליעדם באמצעות רכבת.
5. צ'נאי (הודו).
בשנת 2021, מפעל קבוצת BMW שבצ'נאי אגר כ-13 מיליון ליטרים של מי גשמים ובכך סיפק כ-90% מתצרוכת המים השנתית שלו. במהלך אותה תקופה, המתקן הסולרי שבמפעל סיפק למעלה מ-60% מתצרוכת האנרגיה.
6. רוסלין (דרום אפריקה).
מפעל קבוצת BMW שברוסלין מקבל חשמל ממפעל ביומסה המחובר אל חוות בקר גדולה הממוקמת במרחק של כ-100 ק"מ. גללים של כ-30,000 בעלי חיים מספקים עד 30% מדרישות החשמל המקומיות. נוסף על כך, מתקן הצביעה, הדומה לזה שבלייפציג, משתמש בציפוי אנטי-קורוזיבי ידידותי לסביבה המפחית את פליטת ה-CO2 ב-40% ביחס לציפוי המגיע ממקורות המבוססים על דלק מאובנים.
BMW לוקחת אחריות.
לרעיון הקיימות היבטים רבים ב-BMW: אנו עושים הכל כדי להפחית את השפעת טביעת הרגל האקולוגית שלנו ככל הניתן - החל מבדיקת שרשראות האספקה שלנו ועד תמיכה בתוכניות חיצוניות.

תוכניות קיימות.
קבוצת BMW היא יצרן הרכב הגרמני הראשון שהצטרף ל-"Business Ambition for 1.5°C". הצטרפות זו כוללת את התחייבותנו לשמירה על האקלים לאורך שרשרת הייצור עד שנת 2050. כתוצאה מכך, אנו הופכים אוטומטית להיות חברים בתוכנית "המרוץ לאפס" של האומות המאוחדות. מלבד זאת, אנחנו חברים זמן רב בתוכנית ההגנה על הסביבה של האומות המאוחדות, הוכחה נוספת לחשיבות שאנו בקבוצת BMW מקדישים לקיימות.

Cobalt for Development.
קבוצת BMW שואפת לבצע את כריית הקובלט ועיבודו תוך שמירה על הקיימות ולפי תקני עבודה בין-לאומיים. קבוצת BMW בשילוב מספר שותפים אחרים, הקימה בשנת 2018 את המיזם חוצה התעשיות "Cobalt for Development" כדי לשפר את תנאי העבודה והמחיה של עובדים במכרה קובלט קטן ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

ניהול ולוגיסטיקה בשרשרת האספקה.
תהליך רב-שלבי השומר על האחריות שלנו על רשת הספקים בכל החטיבות הרלוונטיות של קבוצת BMW. בין החטיבות שבהן הטמענו נהלים להגנה חברתית וסביבתית נמצאות חטיבת השימוש באנרגיה, הלוגיסטיקה, פיתוח הרכיבים, תהליך בחירת ספקים וחתימה על חוזים, פיתוח ספקים ותהליכי קבלת החלטות. כדי להטמיע סטנדרטים סביבתיים וחברתיים אלה, הקמנו את "מיזם שרשרת אספקה אחראית" (RSCI) וכיום אנו כבר משתמשים במשאיות חשמליות כדי להעביר סחורות למפעלים במקרים מסוימים ותומכים ביוזמות המתמקדות בהפחתת הזיהום הנפלט מהובלה ימית של כלי רכב.
שאלות ותשובות נפוצות בנושא ייצור ושרשרת האספקה.
אילו אמצעים מטמיעה קבוצת BMW במהלך רכישת חומרי הגלם?
עמידה בסטנדרטים הסביבתיים והחברתיים בתפעול רשת הספקים היא מטרתה המוצהרת של קבוצת BMW. היא מתייחסת במיוחד לזכויות אדם ולכרייה בת-קיימא של חומרי גלם. מעל הכל, קיימות סכנות אפשריות במהלך ייצור ועיבוד של 37 חומרי גלם וקבוצות של חומרים הרלוונטיים לנו. לדוגמה, גומי טבעי, טונגסטן, ליתיום וקובלט. אנו מתמודדים עם סכנות אלה בעזרת פעולות ואמצעי הגנה מניעתיים המותאמים לכל חומר גלם בנפרד ובעזרת אמצעים הייחודיים לקבוצת BMW.
מהם הסטנדרטים בתחום הקיימות שלפיהם פועלים הספקים של BMW?
קבוצת BMW משתמשת באמצעים רבים כדי לשמור על הסטנדרטים הסביבתיים והחברתיים של רשת הספקים. חברת BMW מצפה מכל הספקים ליישם תוכנית אפקטיבית לניהול ההגנה על הסביבה, לפעול לפי סטנדרטים סביבתיים ולצמצם למינימום ובאופן מתמשך את השימוש במשאבים ואת ההשפעות הסביבתיות (אנרגיה, מים, פסולת, פליטת מזהמים וכו'). אנו מבצעים פעולות שונות, כגון מבדקים, כדי לוודא שכל הדברים מיושמים.
מהי פליטת CO2?
גז ה-CO2 נפלט לדוגמה כתוצאה מבעירה של פחמימנים כגון נפט, פחם ועץ. כתוצאה מכך, כמות פליטת ה-CO2 עלתה דרמטית מאז המהפכה התעשייתית. הגורמים הפולטים CO2 הם יצרני חשמל וחום, מפעלי תעשייה אבל גם משקי בית פרטיים. בכל הקשור לתעשיית הרכב, פליטת ה-CO2 נובעת מייצור, שימוש וגריטת כלי רכב. זו הסיבה שקבוצת BMW מנסה להתמודד עם כל הנושאים האלה כדי להפחית את פליטת ה-CO2.
כיצד BMW עוזרת לנו בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית האישית שלנו?
המעבר לדגמים חשמליים יכול להפחית את פליטת המזהמים במהלך שלב השימוש בהשוואה לרכב עם מנוע בעירה רגיל.

אנחנו נותנים לקיימות מקום.
מי הם המומחים שלנו.


אנה היא מומחית קיימות בעיצוב פנים ומשתפת את דעותיה בנוגע לחומרים בני-קיימא.
דניאלה היא ראש מחלקת עיצוב הקיימות בקבוצת BMW והיא משוחחת על האופן שבו קיימות משפיעה על כל החלטה בעולם העיצוב.


גיוון ביולוגי גדול יותר בעזרת דבורים באתר.

אחריות חברתית בקבוצת BMW.

גיוון.
קבוצת BMW מתייחסת לגיוון כדבר חשוב מאוד. אנו משתמשים בגיוון כדי לבחון דברים מזוויות שונות בעבודה היום-יומית שלנו, בחוויות שאנחנו עוברים ובמיומנויות שאנו רוכשים, ובכך מחזקים את עצמנו. באמצעות קורסי הדרכה, קבוצות דיון ושיח אנו יוצרים מודעות בקרב העובדים וצוות ההנהלה. אנו מקדמים גיוון ושוויון הזדמנויות בגיוס כוח אדם ובפיתוח אישי. מניעת אפליה, טיפול שווה בכל העובדים וכבוד בהתנהלות העסקית היום-יומית נמצאים בבסיס הנהלים שלנו.

מעורבות חברתית.
יש לנו צוותים ממדינות שונות ואתרים בחמש יבשות מתוך הבנה שאנחנו חלק מהחברה האנושית. זו הסיבה שהאחריות האקולוגית, הכלכלית והחברתית שלנו פורצת את גבולות עסקי הליבה שלנו. בכל האתרים הבין-לאומיים שלנו אנו משקיעים מאמצים בשיפור תנאי המחיה, הזדמנויות הלימוד והתקשורת הבין-תרבותית. באמצעות המעורבות הרחבה שלנו, אנו גם תורמים להשגת מטרות פיתוח הקיימות של האומות המאוחדות.

קרן BMW הרברט קוונדט.
קרן הרברט קוונדט של BMW היא קרן עצמאית אשר תורמת באמצעות הפעילויות שלה לאחריות החברתית של קבוצת BMW. במקביל, היא מעוררת השראה בקרב מנהיגים ברחבי העולם לקחת אחריות חברתית ולפעול למען עתיד שקט, הוגן ובר-קיימא.
שאלות ותשובות נפוצות בנושא חברה וממשל.
כיצד קבוצת BMW מפגינה את האחריות החברתית והתרבותית שלה?
התחייבות לקיימות היא חלק מהפילוסופיה של קבוצת BMW. יש לנו צוותים ממדינות שונות ואתרים בחמש יבשות, וכחלק מהחברה האנושית אנו מקבלים על עצמנו את האחריות. אנו מתחייבים לתקשורת בין-תרבותית, להשכלה מעולה לילדים ולבוגרים כמו גם לשמירה על הבטיחות בדרכים. המעורבות ההתנדבותית של העובדים שלנו היא חלק חשוב מהאחריות החברתית של קבוצת BMW בדיוק כמו קרן הרברט קוונדט של BMW, חברה עצמאית לנאמנות.
מהם החידושים הצפויים של BMW בתחום הקיימות?
באמצעות ה-BMW iFACTORY, קבוצת BMW מציגה אסטרטגיה מהפכנית בייצור כלי הרכב של העתיד. הטמעת ה-BMW iFACTORY מתבצעת בכל מפעלי קבוצת BMW ברחבי העולם. במקביל, אנו קובעים אמות מידה חדשות בכל הקשור להגנה על האקלים ותחרותיות בעזרת טכנולוגיות ייצור גמישות, יעילות ודיגיטליות. הפרויקט החלוצי הוא מפעל חדש בדברצן הונגריה שמיועד לייצר את ה-New Class החשמלית החל משנת 2025.
כיצד תומכת קבוצת BMW בגיוון?
קבוצת BMW מתייחסת לגיוון כדבר חשוב מאוד. זו הסיבה שאנו עורכים קורסי הדרכה, קבוצות דיון ושיח כדי ליצור מודעות בקרב העובדים וצוות ההנהלה בנוגע לתרומה החיובית שיש לגיוון בתוך החברה. נוסף על כך, קבוצת BMW מקדמת גיוון ושוויון הזדמנויות בפיתוח אישי. עקרונות חשובים כגון מניעת אפליה, טיפול שווה בכל העובדים וכבוד בהתנהלות העסקית היום-יומית נמצאים בבסיס הנהלים שלנו, המהווים חלק מהקוד האתי של קבוצת BMW או קוד זכויות האדם ותנאי העבודה בקבוצת BMW.
באילו פרויקטים חברתיים תומכת קבוצת BMW?
באמצעות התחייבותה החברתית, הקבוצה שואפת לענות על הצרכים הספציפיים ולאפשר השפעה לטווח הארוך. בלב-ליבן של יוזמות אלה, אנו מטפלים בפרויקטים שבהם אנו יכולים לתמוך בצורה ממוקדת באמצעות היכולות שלנו. אנו מפתחים פרויקטים לימודיים באתרים שלנו במטרה לסייע בכניסה של צעירים לשוק העבודה, ובכך יוצרים להם הזדמנויות טובות יותר לחיים. על ידי שיתוף פעולה עם ברית האומות המאוחדות של התרבויות (UNAOC) אנו מחלקים באופן קבוע את פרס החדשנות הבין-תרבותית עוד משנת 2011. הפרס מוענק לפרויקטים המציגים פתרונות יעילים למתחים ולקונפליקטים בין-תרבותיים.
ELECTRICITY CONSUMPTION AND RANGE.
BMW iX xDrive40:
Energy consumption, combined WLTP in kWh/100 km: 21.2–19.3
Electric range, WLTP in km: 394–426
Official figures for fuel consumption, CO2 emissions, electricity consumption and electric range were determined in accordance with the prescribed measurement procedure and comply with Regulation (EU) 715/2007 as amended. WLTP figures take into account any optional equipment in the case of ranges. For vehicles newly type-approved since 01.01.2021, the official specifications exist only according to WLTP. Further information on the NEDC and WLTP measurement methods can be found at www.bmw.de/wltp