The BMW M automobiles from "The Huddle"

50 שנים של M POWER.

אנחנו M: דגמי BMW M ידועים בזכות השילוב המושלם שבין יכולות דינמיות גבוהות ורמת הדיוק במסלול המרוצים בשילוב עיצוב בולט ויכולת נהיגה יום-יומית. כלי רכב אייקונים רבים יוצרו באופן זה במהלך 50 השנים האחרונות. ניתן לראות מבחר מרשים של מכוניות אלה  אשר מהווה את יריית הפתיחה לחגיגות ה-50 של המותג.  

קרא עוד
50 שנים של M POWER.

מכונית המרוץ BMW 3.0 CSL.

קשה מאוד לפספס את האייקון המוטורי הזה עם הצביעה המיוחדת שלו. ה-BMW 3.0 CSL יוצרה לראשונה בשנת 1973 תחת שרביטו של יוכן נרפש, ראש חטיבת הספורט המוטורי ב-BMW M של אותם ימים. המכונית הייתה תוצאה של פיתוח קיצוני של ה-BMW E9 קופה. היא הייתה כל כך עוצמתית כך שהפסים הכחולים והאדומים הפכו למפורסמים במיוחד בשנים שלאחר מכן והיא זכתה בכמה תארים באליפויות הטורינג הגדולות ביותר באירופה. אבל זה לא כל הסיפור. הקופה העוצמתית הטביעה את חותמה גם בארצות הברית כשה-BMW 3.0 CSL זכתה במרוץ 12 השעות שבסברינג בשנת 1975 ובמרוץ 24 השעות בדייטונה באותה השנה. ושלושה ניצחונות קלאסיים במרוץ 24 השעות האגדי בלמאן הפכו סופית את מכונית המרוצים הזו למלכת הכביש שהיא היום.

 

מנוע 6 צילינדרים טורי שהותקן תחת מכסה המנוע של ה-BMW 3.0 CSL, אשר צוידה בסנפירים אווירודנימיים, הפיק בין 360 כ"ס ו-440 כ"ס, תלוי בגרסה. המכונית האיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-4 שניות והגיעה למהירות מרבית של כ-275 קמ"ש.

 

הדגם אינו זמין בישראל ולכן לא התקבלו לגביו נתוני תקינה ביחס לדרגת הבטיחות,  פליטת מזהמי אוויר ונתוני הצמיגים.

BMW M3 E30 DTM.

ה-BMW M3 E30 2.5 קבוצה A, המוכרת גם כ-BMW M3 DTM, היא מכונית הטורינג המוצלחת ביותר בכל הזמנים. בין השנים 1987 ו-1992, היא חצתה את קו הסיום וניצחה 41 פעמים במרוצי DTM‏ (‏Deutsche Tourenwagen Meisterschaft). היא גם זכתה באין-ספור ניצחונות באליפות העולם ובאליפות אירופה, כמו גם במרוצי 24 השעות המובילים בנורבורגרינג ובספא-פרנקורשאמפ, והתפרסמה בזכות נהגי מרוצים כגון רוברטו ראבאגליה וג'וני צ'קוטו שנהגו ב-M3.

 

למנוע 4 הצילינדרים עם 315 כ"ס היו חיים קלים עם ה-BMW M3 DTM - משקלה הרטוב היה כ-1,000 ק"ג בלבד. המנוע, אשר פותח על ידי המהנדס פול רושה, יכל להגיע למהירות של עד 9,600 סל"ד בתנאי מרוצים.

 

הדגם אינו זמין בישראל ולכן לא התקבלו לגביו נתוני תקינה ביחס לדרגת הבטיחות,  פליטת מזהמי אוויר ונתוני הצמיגים.

קרא עוד

BMW M1 PROCAR.

מכונית מרוצים מהאגדות - הצללית הסופר-ספורטיבית של ה-BMW M1 Procar מראה בצורה ברורה מאוד שגם כשהיא עומדת במקום היא עדיין מכונית מיוחדת מאוד. גם היום, למכונית יש תפקיד מרכזי בהיסטוריה של BMW M. מכונית הספורט עם המנוע המרכזי התפרסמה בשנים 1979 ו-1980: בזמנים אלו, ה-BMW Procar הייתה סדרת מכוניות המרוצים המרהיבה ביותר בעולם המוטורי. חמישה מנהגי הפורמולה 1 המהירים ביותר במקצי הדירוג של מרוץ הגראן-פרי האירופאי נהגו במכוניות BMW M1 Procar זהות תוך כדי שהם מתחרים מול נהגים פרטיים, נהגים ספורטיביים מקצועיים וכישרונות צעירים.

 

המנוע של ה-Procar התבסס על יחידת הכוח המוכרת של ה-BMW M1 מייצור סדרתי בעלת 6 צילינדרים אולם הספקו היה משודרג. המנוע האטמוספרי שחרר לאספלט 470 כוחות סוס עוצמתיים. ה-BMW M1 Procar יכלה להגיע למהירות מרבית של עד 310 קמ"ש. אוהדי ספורט מוטורי מכל העולם עדיין יכולים לזכור את הצליל המיוחד של המכונית הזו בישורות.

 

הדגם אינו זמין בישראל ולכן לא התקבלו לגביו נתוני תקינה ביחס לדרגת הבטיחות,  פליטת מזהמי אוויר ונתוני הצמיגים.

קרא עוד

BMW M3 CSL.


שום כנס של מעריצי M לא יכול להתקיים בלי ה-BMW M3 CSL. בשנת 2003, מהדורה מיוחדת של הדור השלישי של ה-BMW M3 (E46) הציעה לנהגים להרגיש את עולם הספורט המוטורי, אבל הפעם - בכביש ציבורי. הודות למבנה חכם וקל משקל, תיבת הילוכים SMG II עם Drivelogic והחלפת הילוכים מהירה ומתלה M סופר-ספורטיבי, ה-M3 CSL הפכה במהירות לפריט חובה אצל כל חובבי המרוצים והאספנים בכל העולם.

 

את ה-BMW M3 CSL ניתן לזהות בקלות הודות לחצאית הקדמית ולחצאית האחורית המיוחדות שלה, הספוילר הקמור מאחור וגימור הגג מקרבון. מכונית הקופה עתירת הביצועים, שיוצרה בכמויות קטנות בלבד, היא כיום אחת מהמכוניות המבוקשות ביותר מבית BMW M.

 

מנוע 6 צילינדרים טורי עם 360 כ"ס בנפח של 3.2 ליטרים התאפיין בגלי זיזים משופרים, שסתומים מיוחדים ומערכת יניקת אוויר מקרבון. עם 111 כ"ס לליטר, המנוע קבע אמות מידה בסגמנט זה כבר בתחילת שנות ה-2000.

 

הדגם אינו זמין בישראל ולכן לא התקבלו לגביו נתוני תקינה ביחס לדרגת הבטיחות,  פליטת מזהמי אוויר ונתוני הצמיגים.

קרא עוד

BMW M8 COMPETITION קופה.

ה-BMW M8 הראשונה של המותג נחשפה בשנת 2019. המכונית העוצמתית, אשר זמינה היום בשלוש תצורות שונות, סימנה את התחלתו של עידן חדש בעולם היוקרה של BMW M. המכונית הספורטיבית המיוחדת משלבת בין הגנים הטהורים של M ויוקרה ברמה מקסימלית. צבעים חדשים ומגוון עצום של אבזור BMW Individual הופכים את ה-BMW M8 לדגם המוביל של BMW M.

 

מנוע בנזין עדכני בעל 8 צילינדרים M TwinPower Turbo עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של החברה. יחידת הכוח מפתחת הספק אדיר של 625 כ"ס בגרסת BMW M8 Competition קופה. מתלי M אדפטיביים, מערכת הנעה כפולה לכל הגלגלים M xDrive ומערכת בלמים קרמיים מקרבון M מבטיחים את יכולות הנהיגה הדינמיות המזוהות עם האות M.

 

 

קרא עוד
BMW M8 Pollution
BMW M8 Savety
BMW M8 Savety

BMW iX M60.

המכונית החשמלית האולטימטיבית: סדנת BMW M GmbH שוברת שיאים חדשים עם ה-BMW iX M60 הראשונה. מכונית ספורט-פנאי זו אינה פולטת מזהמים ומציעה במקביל ביצועים מרשימים במיוחד. העיצוב החיצוני הבולט מעניק לה נוכחות ברורה. רעיון ה-Shy tech בחלל הפנים מעביר את המיקוד לנוסעים והטכנולוגיות המתקדמות משתלבות באלגנטיות עם העיצוב האיכותי והיוקרתי.

 

מערכת העברת הכוח העוצמתית של ה-BMW iX M60 מבטיחה העברת כוח ספונטנית בעזרת שני מנועי BMW M eDrive עתירי ביצועים. עם הספק מקסימלי של 619 כ"ס*, מערכת הנעה כפולה לכל הגלגלים xDrive וכיול מתלים מיוחד, מכונית הספורט-פנאי מציעה יכולות דינמיות ברמה הגבוהה ביותר. כאשר בקרת התחלת הנסיעה מופעלת, המערכת מספקת מומנט מקסימלי של 1,100 ניוטון מטר**.

 


BMW iX M60: תצרוכת אנרגיה בקו"ט שעה/100 ק"מ: 24.5-21.9 (WLTP); פליטת CO2 ב-ג'/ק"מ: 0 (WLTP)


* הספק מרבי של 540 כ"ס עם תגבור זמני למשך עד 10 שניות של עד 619 כ"ס

** מומנט מרבי של 1,015 ניוטון מטר במצב ספורט או 1,100 ניוטון מטר כאשר בקרת התחלת הנסיעה מופעלת

 

הדגם אינו זמין בישראל ולכן לא התקבלו לגביו נתוני תקינה ביחס לדרגת הבטיחות,  פליטת מזהמי אוויר ונתוני הצמיגים.

קרא עוד

BMW M 1000 RR.

M Power על דו-גלגלי - ה-BMW M 1000 RR הוא גרסה חוקית לרכיבה בכבישים ציבוריים מבית חטיבת האופנועים BMW Motorrad. הדגם, אשר פותח על ידי BMW Motorrad בשיתוף עם BMW M, הוא כלי מרשים במיוחד הודות לפריטים רבים שעברו שינויים ולרמת מומחיות גבוהה המגיעה ישירות מעולמות המרוצים הדו-גלגליים. בקיצור, זהו פריט שהיה חייב להיכנס לסרטון היובל שלנו, "The Huddle".

 

מנוע 4 הצילינדרים הטורי של ה-BMW M 1000 RR, אשר פותח במיוחד למרוצים, מפיק 212 כ"ס במהירות של 14,500 סל"ד. הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-3.1 שניות בלבד. המהירות המרבית מגיעה ל-315 קמ"ש.

 

 

קרא עוד
BMW M 1000 R

אנחנו M‏ - 50 שנה ל-BMW M.

אנחנו M‏ - 50 שנה ל-BMW M.

ביום ההולדת ה-50 שלנו אנו חוגגים חמישה עשורים של היסטוריה מרתקת עם קהל מעריצים מיוחד. אנו מקדישים את חגיגות היובל האלה לא רק להצלחה האדירה שלנו אלא גם לכל המעריצים והנהגים של כל דגמי ה-M.