הקדמה
כלכלה מעגלית יכולה לחסוך במשאבים.
שימור משאבים הוא אחת מהמטרות שלנו. אנו משתמשים בחומרי הגלם באופן שקול ובדיוק לפי הצורך. המטרה שלנו היא כלכלה מעגלית. אנו רוחשים כבוד לכדור הארץ ולרעיונות המצוינים המעודדים קיימות.
גישה מעגלית.
בממוצע, אנו משתמשים ב-60 ק"ג של פלסטיק ממוחזר במהלך ייצור רכב חדש - באחוזים מדובר בעד 20%.
מחזור סוללה.
99% מהחומרים שמהם עשויה סוללת המתח הגבוה ברכב החשמלי של קבוצת BMW ניתנים למחזור.
טיפול בפסולת.
21% מהפסולת שנוצרה במהלך ייצורן של 2.5 מיליון מכוניות בשנת 2021 ממוחזרת (93.4%) , או עוברת עיבוד (תרמי לדוגמה) נוסף (5.8%).
כלכלה מעגלית
לגלות את העוצמה שבמעגליות.
לטיפול האחראי במקורות חומרי הגלם יש תפקיד חשוב בקבוצת BMW. בתהליך זה אנו שואפים להמשיך להשתמש בחומרי גלם בהתאם לארבעת העקרונות שלנו לכלכלה מעגלית:
THE BMW i VISION CIRCULAR.
חשיבה מחדש, הפחתה, שימוש מחדש ומחזור. החזון BMW i Vision Circular מיושם בהתאם לעקרונות הכלכלה המעגלית שלנו. הרכב הקומפקטי והחשמלי המתמקד בקיימות וביוקרה מציע הזדמנות לראות כיצד ייראה העתיד.
צבעי רכב בני-קיימא העשויים מביומסה.
מתקן הצביעה במפעלי קבוצת BMW באירופה משתמשים בצבעי מט שאינם מכילים נפט גולמי אלא חומרי גלם הניתנים למחזור כגון פסולת ביולוגית. נוסף על כך, מפעלי קבוצת BMW ברוסלין ובלייפציג משתמשים גם בציפוי אנטי קורוזיבי מחומרים ידידותיים לסביבה. הירידה בפליטות ה-CO2 שאושרה על ידי מכון התקנים הגרמני שווה ליותר מ-15,000 טונות בתקופה שבין השנים 2022 ועד 2030.
מחזור החיים של הסוללה
השלבים בחייו של תא סוללה.
פיתוח.
במרכז ייצור התאים שבמינכן, קבוצת BMW מבצעת מחקר בנושא הרכבם הכימי האידאלי של תאים בסוללת ליתיום-יון. בתהליך זה החלקים קתודה, אנודה, מפריד ואלקטרוליט עוברים פיתוח מתוחכם.
שימוש במכונית.
המכוניות החשמליות של ימינו כבר עוברות את טווח הנסיעה של 600 ק"מ בטעינה אחת, והמגמה בעלייה. הניסיון מראה שמכוניות חשמליות יכולות לעבור את אותו המרחק שעוברות מכוניות רגילות ללא צורך להחליף את סוללת המתח הגבוה.
שימוש נוסף.
לאחר שימוש אינטנסיבי בסוללת הליתיום-יון שברכב, ניתן להמשיך להשתמש בה לשנים הבאות כמקור אחסון בחוות סוללות לדוגמה לפני העברתה לתהליך המחזור.
מחזור.
חומרי הגלם שמהם מיוצר תא הסוללה ניתנים למחזור. במרכז ייצור התאים שבמינכן, קבוצת BMW מפתחת תהליך למחזור חומרי גלם ממוחזרים לדור הבא של תאי סוללות. זהו סיום מחזור החיים של תא הסוללה וניתן להתחילו שוב מחדש.
שאלות ותשובות