איפוק. באריזה לא מאופקת.

טכנולוגיות BMW EfficientDynamics של BMW ב-BMW X4.

איפוק אינו תכונה שנקשרת בדרך כלל ל-BMW X4 - למעט מקום בולט אחד: צריכת דלק ופליטת CO2. טכנולוגיות BMW EfficientDynamics ותכנון אווירודינמי מבטיחים ערכים נמוכים מבלי להתפשר על ביצועים ודינמיות.

אווירודינמיות.

העיצוב של המכונית כולה מהווה עדות לתפיסת BMW EfficientDynamics. כל רכב של BMW נהנה מנתונים מעולים להתנגדות לאוויר, הודות למגוון רכיבים שהותאמו זה לזה באופן אופטימאלי מבחינה אווירודינמית, דבר שבתורו משפיע על היעילות ועל החיסכון בדלק.
לדוגמה, הכיסוי השטוח של גחון הרכב, שמכסה גם את תא המנוע והסרן האחורי, הוא אחד הפרטים שמשפרים את האווירודינמיות של הרכב. רכיבי החיפוי החדשים האלה מעניקים יתרונות משמעותיים לא רק בתחום האווירודינמיות: הם משפרים גם את הבידוד מרעשים ומעניקים הגנה טובה יותר מפני חלודה. חידושים נוספים בתחום האווירודינמיות כוללים ספוילר אחורי ומראות חיצוניות אופטימליות מבחינה אווירודינמית. האחרונות משפרות בנוסף לאווירודינמיות גם את האקוסטיות, וגורמות לחלונות הצד להתלכלך פחות.

מבנה חכם וקל משקל.

מבנה חכם וקל משקל.

במבנה של BMW X4 נעשה שימוש נרחב בחומרים מתקדמים: אלומיניום קל משקל, פלדה בעלת חוזק גבוה, פלסטיקה בחזית הטכנולוגיה ומגנזיום.
מבנה קל משקל חכם זה מפחית את משקל הרכב, הופך את מרכב הרכב לקשיח במיוחד, מגביר את הבטיחות הפסיבית ומשפר את האווירודינמיות.

תכנית נהיגה ECO PRO.

תכנית נהיגה ECO PRO מסייעת לנהג להקטין את צריכת הדלק שלו בשיעור של עד 20 אחוזים, בהתאם לסגנון הנהיגה שלו - על פי בדיקת צריכת דלק פנימית שנעשה על-ידי BMW. התפקודים הנוספים של גלישה (עם תיבת הילוכים Steptronic בעלת 8 הילוכים בלבד), סייען הדרך מלפנים ומסלול ECO PRO (שניהם עם מערכת ניווט Professional בלבד) מעניקים חיסכון פוטנציאלי רב עוד יותר.

  • תפקוד גלישה

    תפקוד הגלישה מנתק את מערכת ההינע מהמנוע והרכב מבצע גלישה ללא כוח הנעה. הרכב "גולש" כשהנהג מסיר את רגלו מדוושת ההאצה בין 50 ל-160 קמ"ש ואינו מפעיל את הבלמים.

  • בקרת שיוט אדפטיבית עם תפקוד STOP&GO (אופציונלי)

    בשילוב עם בקרת השיוט האדפטיבית, הרכב מאיץ בצורה חסכונית יותר במידה ותכנית הנהיגה ECO PRO מופעלת.

  • סייען הדרך מלפנים

    על-ידי שימוש בנתונים ממערכת הניווט, מסוגל סייען הדרך מלפנים לזהות עיקולים, שטח בנוי, הגבלות מהירות ויציאות מדרכים מהירות, ומציג לנהג מבעוד מועד עצות לגבי סיום ההאצה.

  • מסלול ECO PRO

    בהתאם לעומס התעבורה, התנהגות הנהג ותנאי הדרך, מציג מסלול ECO PRO את המסלול היעיל ביותר. המחשב מציג את שיעור הדלק שניתן לחסוך באמצעות שימוש במסלול ECO PRO.

תיבת הילוכים STEPTRONIC בעלת 8 הילוכים.

תיבת ההילוכים האוטומטית Steptronic, בעלת 8 הילוכים, מציבה אמות מידה חדשות במונחים של נוחות וביצועים דינמיים ומשמשת כרכיב מרכזי במסגרת טכנולוגיות BMW EfficientDynamics.
המרווחים הקטנים במיוחד בין ההילוכים תורמים להספקת כוח אופטימלית בכל מהירות. דבר זה מפחית משמעותית את צריכת הדלק, ומאפשר במקביל לנהג ליהנות מסגנון ספורטיבי יותר וביצועים דינמיים משופרים. במיוחד בנסיעה מהירה, ההילוכים הנוספים מפחיתים את מהירות המנוע ותורמים לחיסכון בדלק והפחתת רעש המנוע.
ממיר המומנט מסייע - גם במצב הידני של תיבת ההילוכים האוטומטית. בשילוב עם השינויים המהירים במהירות המנוע והכוונון המדויק של תיבת ההילוכים, נוחות השילוב גבוהה מאוד והרעש פוחת במידה ניכרת.
הודות לתיבת ההילוכים האוטומטית Steptronic בעלת 8 ההילוכים, במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW, ניתן לשפר כעת את הביצועים בפועל של מכוניות המצוידות בטכנולוגיה החדשה Predictive Drive Train, באמצעות מערכת ה- Driving Experience Control. בתכנית "Sport", מערכת הניהול של תיבת ההילוכים עושה שימוש בנתונים ממערכת הניווט (אופציונלי) כדי לספק רמת היענות דינמית ומידית עוד יותר, בהתאם למאפייני המסלול. כפי שרומז שמה, תכנית Comfort מציעה שילוב הילוכים מוכוון נוחות ומפחיתה את מספרן של החלפות ההילוכים.

ניהול אנרגיה.

על הניהול החכם של האנרגיה מופקדות ב-BMW X4 מספר טכנולוגיות BMW EfficientDynamics, אשר מותקנות כאבזור סטנדרטי, וכוללות מערכת עצור/סע, הגה כוח חשמלי ומערכת לבלימה רגנרטיבית. השילוב בין טכנולוגיות אלה מעניק את הניידות בת הקיימא של המחר - כבר היום.

  • מחוון שילוב אופטימלי

    החלפות הילוכים אופטימליות, במועד המתאים ביותר, מסייעות לחסוך דלק - במיוחד בנסיעה עירונית ובנסיעות למרחקים ארוכים. החלפות הילוכים אופטימליות לחיסכון בדלק - המערכת האלקטרונית של המנוע קובעת את ההילוך החסכוני ביותר בהתאם לתנאי הדרך ומהירות המנוע. חץ שמואר בצג המידע מציין מתי יש לשלב להילוך גבוה או נמוך יותר כדי לנהוג בצורה יעילה וחסכונית יותר. המערכת מזהה גם מתי הרכב מאיץ במהירות ובהתאם משהה את ההמלצה עד שמהירות המנוע תהיה גבוהה יותר. במבחנים השוואתיים נמצא כי צריכת הדלק של כלי רכב שמצוידים במחוון שילוב אופטימלי נמוכה יותר בכ-4%.

  • מערכת עצור / סע

    תפקוד Automatic Start/Stop מבטיח שהרכב יצרוך דלק רק בזמן שהוא נוסע בפועל. כשהרכב עוצר לפרק זמן קצר, למשל בעת המתנה ברמזור או בתנאים של עצור-סע, חוסך תפקוד Automatic Start/Stop בדלק באמצעות הדממה של המנוע ברגע שהמנוע פועל בסיבובי סרק והנהג הסיר את רגלו מדוושת המצמד (ברכב המצויד בתיבת הילוכים ידנית), או כשהנהג בולם את המכונית עד למצב של עצירה מוחלטת (ברכב עם תיבת הילוכים אוטומטית).
    חיווי בצג המידע מציין שתפקוד Automatic Stop/Start פעיל. ברגע שהנהג לוחץ על דוושת המצמד (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית) או מסיר את הרגל מדוושת הבלם (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית), המנוע מותנע מחדש באופן אוטומטי.
    תפקוד Automatic Start/Stop אינו פוגע כלל בנוחות הנהיגה או בבטיחות, משום שהוא אינו מופעל לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה. במידת הצורך, יחידת בקרה מרכזית מתניעה את המנוע מחדש גם במצב נייח, למשל אם הרכב מתחיל להידרדר קדימה או אם אדים מתחילים להצטבר על השמשה הקדמית. ניתן לנתק את תפקוד Automatic Start/Stop בכל עת, בלחיצה על לחצן.

  • הגה כוח חשמלי.

    בכל פעם שהנהג מסובב את ההגה, נצרכת אנרגיה. אך מדוע יש לצרוך אנרגיה כאשר לא מסובבים את גלגל ההגה? הגה הכוח החשמלי של BMW פועל רק כשפעולתו נחוצה. שלא כמו מערכות היגוי הידראוליות רגילות, הגה הכוח החשמלי של BMW משתמש באנרגיה רק כאשר הנהג מסובב את ההגה בפועל. כשגלגל ההגה נמצא במצב סטטי - למשל, בנהיגה בכביש ישר בדרך מהירה ובמהירות גבוהה - המנוע החשמלי כלל אינו פועל.

  • מערכת בלימה רגנרטיבית

    בכל פעם שבולמים, נוצרת אנרגיה קינטית, ועד לאחרונה אנרגיה זו לא נוצלה. המערכת לבלימה רגנרטיבית מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר המכונית. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות BMW EfficientDynamics.

נתוני צריכת הדלק הם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה, ויכולה אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.