לוכד את המבט.משחרר כוח.

דינמיקת נהיגה ב-BMW X4.

לוכד את המבט.משחרר כוח.

דינמיקת נהיגה ב-BMW X4.

נגיעה קלה בדוושת ההאצה וה-BMW X4 נכנס לעולם משלו. תיבת ההילוכים Steptronic בעלת 8 הילוכים מנצלת את הפוטנציאל של המנוע במלואו: BMW X4 xDrive20i מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.1 שניות בלבד. מערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים, BMW xDrive, מעבירה כוח לכביש עם אחיזת כביש מעולה. מאפיינים סטנדרטיים אחרים כוללים היגוי ספורטיבי משתנה ובקרת ביצועים.

לוכד את המבט.משחרר כוח.דינמיקת נהיגה ב-BMW X4.

נגיעה קלה בדוושת ההאצה וה-BMW X4 נכנס לעולם משלו. תיבת ההילוכים Steptronic בעלת 8 הילוכים מנצלת את הפוטנציאל של המנוע במלואו: BMW X4 xDrive20i מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.1 שניות בלבד. מערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים, BMW xDrive, מעבירה כוח לכביש עם אחיזת כביש מעולה. מאפיינים סטנדרטיים אחרים כוללים היגוי ספורטיבי משתנה ובקרת ביצועים.

היגוי SPORT משתנה.

היגוי Sport משתנה עם מאפיין Servotronic מאפשר סגנון נהיגה ישיר וזריז במאמץ היגוי מינימלי. הוא מגיב לזווית של גלגל ההגה ללא תלות במהירות הנסיעה ומציע יחסי היגוי משתנים. כך נדרשות פחות תנועות היגוי להפניית הרכב בזוויות גדולות במיוחד. הזריזות משתפרת באופן משמעותי וכך גם ההתנהגות בפניות חדות, בכבישים צרים או בסטיות פתאומיות בעת נהיגה בסגנון ספורטיבי במיוחד. הוא משפר גם את נוחות הנהיגה בעת החניה, הפנייה והתמרון. לזוויות היגוי קטנות יותר, המערכת מספקת יציבות כיוונית מעולה ורמה גבוהה של דיוק בהיגוי.

דינמיקת נהיגה.

דינמיקת נהיגה.

באמצעות השלדה שנבנתה במיוחד עבורו, המנועים עתירי הביצועים ומגוון של אבזור איכותי הכלול במפרט הסטנדרטי, ה-BMW X4 מציע זריזות מרשימה.

בקרת ביצועים (PERFORMANCE CONTROL).

מערכת Performance Control מחלקת את כוח המנוע ואת פעולת הבלימה לכל גלגל בנפרד בעת פנייה. מאחר ובזמן פנייה הגלגלים החיצוניים צריכים לעבור מרחק גדול יותר מהגלגלים הפנימיים, מתערבת מערכת Performance Control באמצעות חלוקה של כוח המנוע ובלימה מבוקרת: הגלגלים החיצוניים מקבלים תוספת כוח והגלגלים הפנימיים מקבלים פחות, כדי להשיג אחיזה מרבית של כל הגלגלים. המשמעות היא שהרכב כמעט פונה בעצמו, וכך מגביר את בטיחות הנהיגה והנוחות.

תיבת הילוכים STEPTRONIC SPORT בעלת 8 הילוכים עם ידיות להחלפת הילוכים.

תיבת ההילוכים Steptronic Sport, בעלת 8 ההילוכים מתאימה את עצמה לסגנון הנהיגה האינדיבידואלי. היא מושלמת לכל נסיעה - משיוט נינוח ועד נהיגה דינמית ביותר.
בנוסף לשילוב האוטומטי של ההילוכים, ניתן, כמובן, גם לשלב הילוכים באופן ידני בכל עת. החלפת ההילוכים מתבצעת באמצעות ידית בורר ההילוכים הקצרה יותר או ידיות שילוב ההילוכים על גלגל ההגה.
בתכנית Sport מוגדרות החלפות ההילוכים כך שיעניקו ביצועים מרביים. הדירוג העדין במיוחד של שמונה ההילוכים מבצע אופטימיזציה של תהליך ההאצה והמנוע נשאר כל העת ברמת ביצועים שמבטיחה כוח ויעילות אולטימטיביים. האצה מרבית מתאפשרת באמצעות תפקוד בקרת השיגור (Launch Control). תפקוד זה מחליף הילוכים באופן אוטומטי על מנת לעשות שימוש בטווח הסל"ד המיטבי של המנוע.
בנסיעה במהירות גבוהה, ההילוך השמיני הנוסף מפחית את מהירות המנוע, וכך מצמצם גם את צריכת הדלק ורעש המנוע. תיבת ההילוכים Steptronic Sport בעלת 8 ההילוכים מעניקה יעילות מרבית והחלפות הילוכים חלקות להפליא.

שלדה.

השלדה מכווננת במיוחד כדי להתאים ל-BMW X4 ומרשימה הודות לאחיזת הכביש המעולה, התנהגות הכביש המושלמת והזריזות הגבוהה - ובמקביל מבטיחה נוחות בכל עת. באמצעות מערכת מצבי הנהיגה, Driving Experience Control, עם תכניות Comfort, Sport ו-Sport+, ניתן להתאים את מאפייני הנהיגה לדרישות האישיות. מפשק הגלגלים הרחב והמתלה האחורי בעל 5 הזרועות של ה-BMW X4 מאפשרים גם פניות במהירויות גבוהות עם זוויות גלגול מינימליות.

  • בקרה דינמית של בולמי הזעזועים.

    מערכת Dynamic Damper Control מאפשרת להתאים את המאפיינים של בולמי הזעזועים בצורה אידיאלית לכל מצב נהיגה נתון, על מנת לשפר את נוחות הנסיעה ודינמיות הנהיגה. מלבד תכנית Comfort הסטנדרטית, אשר מצמצמת את הקפיצות ותנודות לא נעימות אחרות של הרכב, מוצעות שתי תכניות נוספות: תכניות Sport ו-Sport+. במצבים אלה, בולמי הזעזועים מוקשחים באופן אוטומטי כדי לאפשר סגנון נהיגה ספורטיבי יותר.

מערכת xDrive של BMW.

מערכת ההנעה הכפולה החכמה xDrive של BMW מסתגלת בצורה מושלמת גם לתנאי הדרך המאתגרים ביותר, על מנת להבטיח אחיזה יוצאת מן הכלל בכל עת. עם מערכת xDrive ומערכת בקרת יציבות דינמית (Dynamic Stability Control -DSC), הרכב שומר על יציבות ובטיחות. מערכת xDrive, המבוקרת באמצעות מערכת החיישנים של מערכת DSC, מחלקת את כוח המנוע בין הסרנים במהירות על מנת למנוע היגוי יתר או תת-היגוי בפניות, וכך מבטיחה יציבות כיוונית יוצאת מן הכלל. מלבד זאת, היא מבטיחה האצה מהירה ובטוחה בקטעי דרך חלקלקים או תלולים. בתנאי דרך קריטיים נדרשות פחות התערבויות של מערכת DSC. באופן זה משלבת מערכת xDrive את היתרונות של הנעה לכל הגלגלים - אחיזה, יציבות כיוונית ובטיחות - עם הזריזות הקלאסית של BMW.

  • תצוגת xDrive.

    מסר ברור גם בתנאים קשים: תצוגת ה-xDrive מציגה את התמונה המלאה. בנהיגה בשטח משובש, יש לנהג גישה למידע הרלוונטי לנהיגת שטח, הן בלוח המחוונים והן בצג הבקרה המרכזי. בנוסף למצפן קל לקריאה לצורך התמצאות (בשילוב עם מערכת הניווט האופציונלית), מוצגים השיפוע האורכי והרוחבי של הרכב, וכן הזווית הנוכחית של נעילת ההגה - לא רק באופן מספרי, אלא גם בתצוגה גרפית תלת ממדית של הרכב עצמו.

מערכת DRIVING EXPERIENCE CONTROL.

מערכת Driving Experience Control מאפשרת לנהג לבחור בין תכנית נהיגה Comfort, עם הגדרות סטנדרטיות של המנוע ותיבת ההילוכים, תכנית נהיגה ECO PRO המכוונת לחיסכון בדלק ותכנית נהיגה Sport, המאפשרת נהיגה דינמית יותר. התכנית החסכונית ECO PRO מתאימה בחוכמה את המאפיינים של דוושת ההאצה ותיבת ההילוכים, וכן את ההגדרות של מערכת בקרת האקלים.
תכנית הנהיגה ECO PRO מפחיתה את צריכת הדלק בשיעור של עד 20 אחוזים. תפקוד ה'גלישה' (בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית), תורם לנהיגה חסכונית עוד יותר. סייען הדרך מלפנים משתמש במערכת הניווט כדי להעריך את תנאי הכביש המקומיים ולהעניק עצות מראש. אם מהירות הנסיעה המותרת עומדת להשתנות מעבר לעיקול הבא, מציגה המערכת לנהג המלצה להאט עוד לפני הפנייה.
גם מסלול ECO PRO מסייע להבטיח שימוש יעיל וחסכוני בדלק. הוא מציע מסלול מותאם ליעילות וחיסכון, תוך שהוא לוקח בחשבון את נפח התעבורה, סגנון הנהיגה האישי והתנאים המקומיים. תפקוד ה'גלישה' מאפשר למכונית "לגלוש" לאורך הדרך במהירות של עד 160 קמ"ש כשהנהג מרפה מדוושת ההאצה ואינו לוחץ על דוושת הבלם. בתכנית Sport, המכונית מגיבה בצורה ישירה יותר ומאפשרת סגנון נהיגה ספורטיבי יותר.
 

  • מצב Sport

    להתקדם לשלב הבא: כשבוחרים בתכנית Sport בעזרת מתג Driving Experience Control, מגיבים המנוע ותיבת ההילוכים של BMW בצורה ישירה עוד יותר, לנהיגה דינמית יותר.
    הנהגים יכולים לבחור בתכנית Sport באמצעות מתג Driving Experience Control שמותקן בקונסולה המרכזית. התכנית מפעילה תצורה שנקבעה מראש של הגדרות המנוע ותיבת ההילוכים - תצורה דינמית יותר במידה משמעותית מהתצורה סטנדרטית, בהתאם לאבזור המותקן ברכב. המנוע, למשל, מגיב במהירות רבה יותר. בדגמים עם תיבת הילוכים Steptronic, תזמון החלפת ההילוכים נעשה ספורטיבי הרבה יותר. בתכנית Sport מוצגים בצג המרכזי גם ההספק הנוכחי (בקוו"ט) והמומנט הזמין (בניוטון-מ'). מאפיין זה זמין רק בשילוב עם מערכת הניווט Professional. בשילוב עם מערכת המתלים המסתגלת, מערכת המתלים נעשית זריזה יותר. אם ה-BMW מצויד בהיגוי ספורטיבי משתנה, סיוע הכוח מופחת על מנת להעניק לנהג חוויית היגוי ישרה עוד יותר.
     

נתוני צריכת הדלק הם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה, ויכולה אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.