היכולת לדחוק גבולות.

דינמיקת הנהיגה, היעילות והחיסכון של BMW X1.

היכולת לדחוק גבולות.

דינמיקת הנהיגה, היעילות והחיסכון של BMW X1.

BMW X1 מרגיש במיטבו בכל מקום, וההתנהגות המדויקת שלו מעוררת השראה - בכביש או בשטח. זאת הודות לשורה של רכיבים שפועלים בתיאום מושלם. הבסיס להתנהגות הזו נובע מחלוקת משקל קרובה לאופטימלית בין שני הסרנים, ביחס של 57:43 (מלפנים/מאחור). מערכת xDrive החכמה של BMW להנעה לכל הגלגלים, אשר מוצעת כאופציה, מעבירה ב-BMW X1 את הכוח בצורה מדויקת לגלגלים שזקוקים לו - בכל תנאי השטח. המתלים תוכננו לדינמיות מרבית, ומעניקים משוב מדויק בכל עת. צריכת הדלק ופליטת המזהמים של BMW X1 הופחתו הודות למערך נרחב של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW. כתוצאה מכך, אפשר ליהנות מחוויית הנהיגה המושלמת בכל מצב.

היכולת לדחוק גבולות.דינמיקת הנהיגה, היעילות והחיסכון של BMW X1.

BMW X1 מרגיש במיטבו בכל מקום, וההתנהגות המדויקת שלו מעוררת השראה - בכביש או בשטח. זאת הודות לשורה של רכיבים שפועלים בתיאום מושלם. הבסיס להתנהגות הזו נובע מחלוקת משקל קרובה לאופטימלית בין שני הסרנים, ביחס של 57:43 (מלפנים/מאחור). מערכת xDrive החכמה של BMW להנעה לכל הגלגלים, אשר מוצעת כאופציה, מעבירה ב-BMW X1 את הכוח בצורה מדויקת לגלגלים שזקוקים לו - בכל תנאי השטח. המתלים תוכננו לדינמיות מרבית, ומעניקים משוב מדויק בכל עת. צריכת הדלק ופליטת המזהמים של BMW X1 הופחתו הודות למערך נרחב של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW. כתוצאה מכך, אפשר ליהנות מחוויית הנהיגה המושלמת בכל מצב.

טכנולוגיות EFFICIENTDYNAMICS של BMW.

טכנולוגיות EFFICIENTDYNAMICS של BMW.

השילוב בין המנועים החסכוניים, בטכנולוגיית TwinPower Turbo של BMW, לבין המבנה החכם וקל המשקל והאמצעים האווירודינמיים המתוחכמים, משמש ב-BMW X1 כבסיס להנאה מהנהיגה ולחיסכון בדלק. את התפיסה הזו משלימות טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW דוגמת מערכות לניהול אנרגיה המותקנות כסטנדרט - מערכת עצור / סע ((Automatic Start/Stop ובלימה רגנרטיבית (Brake Energy Regeneration). ציוד אופציונלי דוגמת תיבת הילוכים Steptronic בעלת 8 הילוכים מסייע להגביר עוד יותר את היעילות, החיסכון והדינמיות של BMW X1.

מערכת xDrive של BMW

מערכת xDrive החכמה של BMW להנעה לכל הגלגלים מסתגלת בצורה מושלמת גם למשטחי הדרך המאתגרים ביותר, על מנת להבטיח אחיזה אופטימלית בכל עת. מערכות xDrive ובקרת היציבות הדינמית (DSC) מבטיחות כי המכונית של BMW תשמור על יציבות מושלמת. מערכת xDrive מבוקרת על ידי החיישנים של מערכת ה-DSC, והיא מחלקת את כוחות ההינע, בצורה גמישה ומהירה, בין הסרנים על מנת למנוע מצבים של היגוי יתר או תת היגוי בפניות, ליציבות כיוונית יוצאת דופן. מלבד זאת, היא מבטיחה האצה מהירה ובטוחה בקטעי דרך חלקלקים או תלולים. בתנאי דרך קריטיים נדרשות פחות התערבויות של מערכת ה-DSC. כך משלבת מערכת xDrive בין כל היתרונות של הנעה לכל הגלגלים - אחיזה, יציבות כיוונית ובטיחות - לבין זריזות קלאסית של BMW, לנהיגה מהנה עוד יותר.

תיבת הילוכים STEPTRONIC.

תיבת ההילוכים Steptronic מציבה סטנדרטים חדשים של נוחות, דינמיות, יעילות וחיסכון. ואלו בדיוק היעדים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW. הפערים הקטנים במיוחד בין ההילוכים מאפשרים צבירה אופטימלית של כוח בכל מהירות. תיבת ההילוכים מפחיתה את צריכת הדלק באופן משמעותי ובה בעת, מעניקה רמות גבוהות עוד יותר של ספורטיביות ודינמיות.

  • תיבת הילוכים Steptronic בעלת 8 הילוכים

    תיבת ההילוכים Steptronic, בעלת 8 הילוכים, מבטיחה העברות הילוכים חלקות ונסיעה נוחה יותר, הודות לשינויים המהירים במהירות המנוע וזמני ההחלפה הקצרים. היא משלבת בין נוחות יוצאת דופן לבין רמות מרשימות של דינמיות וצריכת דלק חסכונית יותר.

חוויית נהיגה מושלמת בכל דרך.

ליהנות מהנהיגה הדינמית ב-BMW X1.

חוויית נהיגה מושלמת בכל דרך.

ליהנות מהנהיגה הדינמית ב-BMW X1.

תכנית הנהיגה ECO PRO.

תכנית הנהיגה ECO PRO מסייעת לנהג להפחית את צריכת הדלק בשיעור של עד 20 אחוזים, בהתאם לסגנון הנהיגה - על פי מחקר פנימי של צריכת דלק שנערך ב-BMW. תפקוד הגלישה ומסלול ECO PRO מציעים פוטנציאל לחיסכון נוסף.

  • תפקוד גלישה

    תפקוד הגלישה מנתק את תיבת ההילוכים מהמנוע, וגורם לרכב "לגלוש" ללא התנגדות של המנוע. הרכב "גולש" כשהנהג מסיר את הרגל מדוושת ההאצה במהירות של 50 עד 160 קמ"ש ואינו משתמש בבלמים.

  • מסלול ECO PRO

    מסלול ECO PRO מציג את המסלול החסכוני ביותר בהתאם לתנאי התעבורה, סגנון הנהיגה ותנאי הדרך. המחשב מציג את שיעור החיסכון בדלק שניתן להשיג אם משתמשים במסלול שנבחר על פי מסלול ECO PRO.

ניהול חכם של האנרגיה.

בדומה לכל רכב של BMW, מצויד גם BMW X1 בטכנולוגיות EfficientDynamics של BMW דוגמת מערכת העצור / סע (Automatic Start/Stop), מערכת לבילמה רגנרטיבית (Brake Energy Regeneration) והגה כוח חשמלי כסטנדרט. כל הטכנולוגיות האלה פועלות במשולב לניהול חכם של האנרגיה, ומאפשרות ליהנות כבר היום מפתרונות הניידות של העתיד.

  • מערכת עצור/סע (Automatic Start/Stop)

    מערכת העצור/סע (Automatic Start/Stop) מדוממת את המנוע באופן אוטומטי כשהרכב עוצר לפרק זמן קצר (למשל ברמזור או בפקק תנועה), כדי להפחית עוד יותר את צריכת הדלק הכוללת. כשהנהג לוחץ על דוושת המצמד (בכלי רכב עם תיבת הילוכים ידנית) או מרפה מדוושת הבלם (בכלי רכב עם תיבת הילוכים Steptronic), מותנע שוב המנוע באופן אוטומטי, תוך שבריר שנייה.
    מערכת עצור/סע (Automatic Start/Stop) אף פעם אינה פוגעת בנוחות הנהיגה או בבטיחות, משום שהיא איננה מופעלת לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה. במידת הצורך, יחידת הבקרה המרכזית תתניע את המנוע מחדש גם אם למשל המכונית מתחילה להידרדר קדימה או אם אדים מתחילים להצטבר על השמשה הקדמית.
    נורה ייחודית בלוח המחוונים מציינת כי מערכת העצור/סע פעילה. ברגע שלוחצים על דוושת המצמד (תיבת הילוכים ידנית) או מרפים מדוושת הבלם (תיבת הילוכים אוטומטית), מותנע שוב המנוע באופן אוטומטי.
    ניתן לנתק את מערכת העצור/סע (Automatic Start/Stop) בכל עת, בלחיצה על כפתור ייעודי בלוח המכשירים.

  • מערכת לבלימה רגנרטיבית (Brake Energy Regeneration)

    בכל פעם שבולמים, נוצרת אנרגיה קינטית, ועד לאחרונה אנרגיה זו לא נוצלה. רגנרציה של אנרגיית הבלימה (Brake Energy Regeneration) מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר הרכב. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW.

  • הגה כח חשמלי

    הגה כוח חשמלי מתאים בצורה אופטימלית את סיוע הכוח למהירות הנסיעה הנוכחית. התוצאה היא התנהגות היגוי ישירה ומדויקת בנסיעה מהירה וביצוע תמרונים ללא מאמץ בזמן חנייה. ההגה צורך אנרגיה רק כשמסובבים אותו בפועל. כך חוסכים דלק ומצמצמים את פליטת המזהמים.
    במקום על משאבה הידראולית, מבוססת המערכת על מנוע חשמלי. במערכות רגילות, המשאבה מונעת באופן קבוע על ידי המנוע, אך בסיוע כוח חשמלי, פועלת המערכת רק כשמסובבים בפועל את גלגל ההגה. כשנוהגים ישר קדימה או כששומרים על אותה זווית היגוי (למשל בפניות ארוכות), המנוע החשמלי אינו פועל ואינו צורך אנרגיה. הודות להתאמה גמישה של סיוע הכוח לתנאי הנהיגה הנוכחיים ולמהירות הנסיעה הנוכחית, משתפרת נוחות ההיגוי.

  • מחוון שילוב אופטימלי

    תזמון מושלם של החלפות ההילוכים יכול לצמצם במידה משמעותית את צריכת הדלק, במיוחד בנסיעה עירונית ובנסיעות למרחקים ארוכים. כדי להחליף הילוכים ברגע הנכון ולצרוך פחות דלק מזהה מערכת הבקרה האלקטרונית של המנוע את ההילוך היעיל והחסכוני ביותר, בהתאם לתנאי הדרך ומהירות המנוע. חץ שמואר בצג המידע מציין מתי יש לשלב הילוך גבוה או נמוך יותר כדי לנהוג בצורה יעילה וחסכונית יותר. המערכת מזהה גם מתי הרכב מאיץ במהירות ובהתאם משהה את ההמלצה עד שמהירות המנוע תהיה גבוהה יותר. במצב השילוב הידני של תיבת ההילוכים Steptronic מוצגות לנהג גם המלצות רלוונטיות להחלפת הילוך. במבחנים השוואתיים של BMW נמצא כי צריכת הדלק של כלי רכב שמצוידים במחוון שילוב אופטימלי נמוכה יותר בכ-4%.

נתוני צריכת הדלק הם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה, ויכולה אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.