אתלטית בשיא הכושר.

BMW i

יעילות ודינמיות ב-BMW i8.

אתלטית בשיא הכושר.

יעילות ודינמיות ב-BMW i8.

הודות לארכיטקטורת LifeDrive החדשנית של המכונית, נהנית BMW i8 מתנאים אופטימליים לעיצוב חכם וקל משקל, ומרכז הכובד שלה הוא הנמוך ביותר בין כל המכוניות של BMW. בסיס מושלם למאפיינים של מכונית ספורט קלאסית. הודות לחומרים בעלי המשקל הנמוך במיוחד, לאווירודינמיות האופטימלית ולחבילה המקיפה של טכנולוגיות EfficientDynamics BMW, משיגה BMW i8 גם נתונים מעולים של צריכה ופליטה.

אתלטית בשיא הכושר.יעילות ודינמיות ב-BMW i8.

הודות לארכיטקטורת LifeDrive החדשנית של המכונית, נהנית BMW i8 מתנאים אופטימליים לעיצוב חכם וקל משקל, ומרכז הכובד שלה הוא הנמוך ביותר בין כל המכוניות של BMW. בסיס מושלם למאפיינים של מכונית ספורט קלאסית. הודות לחומרים בעלי המשקל הנמוך במיוחד, לאווירודינמיות האופטימלית ולחבילה המקיפה של טכנולוגיות EfficientDynamics BMW, משיגה BMW i8 גם נתונים מעולים של צריכה ופליטה.

BMW i

מבנה חכם וקל משקל.

מבנה חכם וקל משקל.

מבנה קל משקל, באופן שיטתי, הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר במכונית חשמלית. זוהי אחת התכונות החשובות ביותר של המכונית, והיא משפיעה על הדינמיות, העיצוב, היעילות והחיסכון. ככל שמשקל המכונית נמוך יותר, כך ההאצה מהירה יותר, הנהיגה זריזה יותר והיעילות גבוהה יותר.

המבנה קל המשקל של BMW i8.

פחות משקל. יותר זריזות וחיסכון

אווירודינמיות.

מרכב חלק, צורת טריז מרשימה, משקל נמוך - BMW i8 היא, ללא ספק, מכונית ספורט טהורה. מערך של תפקודים אווירודינמיים אופטימליים מבטיח שילוב בין דינמיקה מרבית לבין יעילות אידיאלית. דוגמה אחת אפשר למצוא בפנסים האחוריים, בטכנולוגיית LED, אשר נוצרו בהתאם לעקרונות עיצוב השכבות ופועלים כערוצים להזרמת האוויר.

נמוכה, רחבה ודינמית להפליא.

BMW i8 ניחנה בכל המאפיינים של מכונית ספורט טהורה.

  • עיצוב אווירודינמי

    הקווים הזורמים והצללית השטוחה של BMW i8 מבליטים את הנטייה המודגשת קדימה כבר במבט ראשון. המכונית מתאפיינת בדינמיות מרשימה גם כשהיא עומדת ללא תנועה, והצורה והפרטים שלה הותאמו לאווירודינמיות אידיאלית, דבר שמשפיע גם על העיצוב. הזרימה החלקה, שבאה לביטוי בעמודי C המתמזגים במרכב, בדפנות הצד הנוטות כלפי מעלה ובקו הגג, היא יותר ממאפיין אופטי בלבד. ב-BMW i8, התפיסה הזו משפרת בבירור את האווירודינמיות. מקדם גרר (cd) של 0.26 בלבד מדגיש את מעמדה של BMW i8 כמכונית ספורט - בעיצוב אווירודינמי מעל לכל תחרות.

  • מאפיינים אווירודינמיים

    שבכת הכליות בעלת הסגירה החלקית של BMW והפתחים האקטיביים של בקרת האוויר בחזית המכונית מאפשרים חדירה של אוויר בהתאם לדרישות המדויקות של מערכת הקירור. פתחי אוויר גדולים בפגוש הקדמי, המכונים Air Curtain, תורמים תרומה יעילה להפחתת התנגדות האוויר - ומאפשרים לחוש מיד באווירודינמיות של BMW i8. גם מפזרי האוויר המיוחדים המכונים Aeroflaps מאחורי הגלגלים הקדמיים ולפני הגלגלים האחוריים, מסייעים לשפר את מקדם הגרר. האיזון המדויק של זרימת האוויר לאורך מעטה המרכב מאפשר להשיג דינמיקת נהיגה ויציבות ברמות הגבוהות ביותר. לכך תורמים גם חצאיות הצד ומפזר האוויר. חישוקי גלגלים Aero הם מאפיין נוסף שמסייע להשיג התנגדות אוויר נמוכה ככל האפשר, הודות לצמצום המערבולות מסביב לגלגלים.

קרבון פייבר (סיבי פחמן)

קרבון פייבר (סיבי פחמן)

על מנת לפצות על המשקל הנוסף של הסוללה החשמלי, תא הנוסעים מיוצר מסיבי פחמן מרוכבים - קרבון, מה שמתגלה כפתרון גאוני מכל הבחינות: הם קלים בעד 50% מפלדה ובכ-30% מאלומיניום - ובכל זאת, הם מציעים רמות דומות של יציבות ובטיחות בהתנגשות. דגמי i BMW הם המכוניות הראשונות בייצור סדרתי נרחב שבהן חלקים משמעותיים מיוצרים מחומר מתקדם זה. הקרבון, אם כן, ממלא תפקיד חשוב בארכיטקטורה החדשנית LifeDrive, שמאפשרת להציג חידושים כה משמעותיים ב-BMW i8 - ומשפיעה על העתיד של הנהיגה הספורטיבית.

ארכיטקטורת LIFE DRIVE.

מכונית ספורט חייבת לעמוד בדרישות יוצאות דופן בכל הקשור למשקל נמוך, והמהנדסים הצליחו להסיר מהמכונית כל גרם מיותר. המבנה הייחודי LifeDrive מבוסס על שתי יחידות שעומדות בצורה מדויקת בכל הדרישות של המבנה החכם וקל המשקל. הרכיב הראשון מכונה מודול Drive - שלדת אלומיניום שבחלקה הקדמי מותקן המנוע החשמלי. בחלק האחורי של מודול Drive מותקן מנוע הבנזין בעל 3 הצילינדרים. בין שני חלקים מחברת הסוללה בעלת המתח הגבוה. הרכיב השני במבנה LifeDrive הוא מודול Life - תא הנוסעים הקל במיוחד שמיוצר מקרבון בעל חוזק גבוה. גם תא הנוסעים ממלא תפקיד בפיצוי על המשקל הנוסף של המנוע החשמלי והסוללה בעלת המתח הגבוה. שילוב זה מכונה תפיסת LifeDrive ומציב את BMW i8 בחזית הדור ההיברידי. תפיסה של מבנה קל משקל לפי מידה: הדרך המושלמת והיעילה להציע מכונית שמתאפיינת בספורטיביות מרבית ובקיימות גאונית.

תפיסה ייחודית.

הבסיס לשילוב בין ספורטיביות לבין יעילות וקיימות.

  • חלוקת משקל בין הסרנים ביחס של 50:50

    הארכיטקטורה המיוחדת LifeDrive מאפשרת להשיג ב-BMW i8 חלוקת משקל אופטימלית בין שני הסרנים. המנוע החשמלי מלפנים, מנוע הבנזין מאחור - וביניהם מקשרת 'מנהרת האנרגיה' הכוללת סוללות מובנות בעלות מתח גבוה שמותקנות לאורך המכונית, בקונסולה המרכזית. הטכנולוגיה ההיברידית שבמסגרתה מותקנות הסוללות בחלק התחתון של מעטה המרכב, בשילוב עם מבנה הקרבון קל המשקל, מבטיחים חלוקת משקל אידיאלית - והתנהגות ספורטיבית במיוחד, ברמה יוצאת דופן.

נתוני צריכת הדלק הם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה, ויכולה אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.