היעד נמצא בטווח. ועדיין נותרה הרבה אנרגיה.

BMW i

אידיאלית לשימוש יום יומי – הטווח והטעינה של BMW i3.

BMW i

היעד נמצא בטווח. ועדיין נותרה הרבה אנרגיה.

אידיאלית לשימוש יום יומי – הטווח והטעינה של BMW i3.

היעד נמצא בטווח. ועדיין נותרה הרבה אנרגיה.אידיאלית לשימוש יום יומי – הטווח והטעינה של BMW i3.

BMW i מקדמת בצורה שיטתית את הפיתוח של ניידות חשמלית בת קיימא ואת הפיכתה לשימושית יותר בחיי היום יום. בנוסף ל-BMW i3 המוכחת, עם סוללה בעלת קיבולת של 60 אמפר-שעה, מוצע כעת דגם נוסף, בעל טווח ארוך יותר, המאובזר בסוללה בעלת קיבולת של 94 אמפר-שעה. בעוד ש-BMW i3 (60 Ah) מציעה טווח נסיעה מעשי יומיומי של עד 130 ק"מ (טווח נסיעה ע"פ נתוני יצרן (מעבדה) - 190 ק"מ), הרי ש-BMW i3 (94 Ah) החדשה המשווקת בישראל, מאפשרת טווח נסיעה מעשי יומיומי של עד 200 ק"מ (טווח נסיעה ע"פ נתוני יצרן (מעבדה) - 300 ק"מ). טווח זה לא רק הופך את BMW i3 לבת לוויה אמינה לכל הגיחות החשובות בעיר, אלא גם לפתרון ניידות מושלם לתעבורה יום יומית בין הבית למשרד - כולל סיבובים מזדמנים בדרך.
באפשרותך לחשב את הטווח האישי באמצעות מחשבון הטווח.
אם עתודות האנרגיה עומדות להיגמר, הטעינה של BMW i3 מתבצעת למעשה מעצמה. את הזמן שבו המכונית חונה אפשר לנצל לטעינה נוחה, תוך שעות ספורות במהלך הלילה בבית, באמצעות עמדת טעינה ביתית, אשר תסופק ותותקן בישראל ע"י חברת Gnrgy*. באפשרותך להיעזר במחשבון משך הטעינה כדי לחשב כמה זמן תצטרך כדי לטעון את BMW i3.
* יש לוודא את היתכנות התקנת עמדת הטעינה בבית הלקוח טרם רכישת הרכב.

BMW i

פרופילים של נהגים.

BMW i3 מוצעת בעולם במבחר של שני דגמים: BMW i3 (60 Ah) המוכרת עם טווח נסיעה מעשי של עד 130 ק"מ בשימוש יום יומי (טווח נסיעה ע"פ נתוני יצרן (מעבדה) - 190 ק"מ), דגם זה אינו משווק בישראל. או BMW i3 (94 Ah) עם טווח נסיעה מעשי של עד 200 ק"מ (טווח נסיעה ע"פ נתוני יצרן (מעבדה) - 300 ק"מ) המשווק בישראל.
שני פרופילים של נהגים - נהג עירוני ונהג שנוסע לעבודה וממנה - מייצגים שני שימושים טיפוסיים ב-BMW i3 (60 Ah) וב-BMW i3 (94 Ah), בקיץ ובחורף. הפרופיל העירוני מייצג נסיעות ברחבי העיר, הכוללות מחזורים תכופים של מיחזור אנרגיה ועצירות. בין ההאטות התכופות האלה, הפרופיל כולל מהירויות נסיעות אופייניות של 0 עד 60 קמ"ש. הפרופיל של הנהג שנוסע לעבודה וממנה מבוסס על שליש מהזמן בתעבורה עירונית צפופה, שליש בדרכים בין עירוניות ושליש בדרכים מהירות.

טווח

מרבית האנשים נוסעים הרבה פחות ממה שהם סבורים: בממוצע אנו נוסעים במכונית מרחק של 35 עד 50 ק"מ ליום. BMW i3 (94 Ah) מציעה טווח נסיעה מעשי יומיומי של עד 200 ק"מ (טווח נסיעה ע"פ נתוני יצרן (מעבדה) - 300 ק"מ). טווח זה גבוה בהרבה ממרחק הנסיעה היומי הממוצע פי שלושה או ארבעה. ובכל זאת, איננו מותירים דבר למזל. תוכנה אמינה מנתחת את כל הגורמים החשובים על מנת לקבוע את הטווח בצורה מדויקת: סגנון הנהיגה, הטופוגרפיה, הטמפרטורה, תכנית הנהיגה המסלול המתוכנן וכן מיזוג האוויר והחימום - כדי לספק משוב לחישוב הטווח. המשמעות היא שתמיד עומד לרשותך מידע אמין על טווח הנסיעה הנותר, ושתמיד תוכל להגיע ליעדיך בנוחות ובביטחה.

  • תכניות הנהיגה: יעילות לכל יעד

    ב-BMW i3, אתה שולט גם בהארכה של טווח הנסיעה. בתכנית הרגילה COMFORT, הטווח הוא עד 200 ק"מ. בעזרת מתג חוויית הנהיגה אתה יכול לבחור בתכניות ECO PRO או ECO PRO+ החסכוניות במיוחד, אשר מאריכות את טווח הנסיעה.

  • התצוגה הדינמית של טווח הנסיעה: לדעת בדיוק לאן תגיע

    גם תצוגת הטווח עוצבה במיוחד עבור BMW i3 על מנת להציג את הטווח שנותר בכל עת - באמינות מוחלטת. זה נשמע אולי פשוט, אבל למעשה נחוצה תכנה מורכבת כדי להעריך שורה ארוכה של גורמים עיקריים בזמן אמת. גורמים אלה כוללים את דפוס הנהיגה האישי, הטופוגרפיה של הסביבה, הטמפרטורה, תכנית הנהיגה שנבחרה, המסלול המתוכנן והשימוש במערכות של מיזוג האוויר והחירום - הכל תוך שבריר שנייה. התוצאה היא מחוון טווח דינמי שאינו רק מדויק ביותר, אלא גם מקל מאוד על הבנת ההשפעות של דפוסי הנהיגה והגורמים הסביבתיים.

טעינה ביתית

ההנאה מהנהיגה במכונית חשמלית מתחילה למעשה עוד בתהליך הטעינה. כשעתודות הסוללה של BMW i3 עומדות להיגמר, ניתן לטעון את המכונית מחדש בבית, בצורה נוחה, באמצעות עמדת טעינה ביתית, אשר תסופק ותותקן בישראל ע"י חברת Gnrgy*. הסוללה בעלת המתח הגבוה תיטען בשיעור של 80% מהקיבולת המרבית שלה תוך 3 עד 10 שעות (כתלות במגבלות מערכת החשמל הקיימת בבית הלקוח).
* יש לוודא את היתכנות התקנת עמדת הטעינה בבית הלקוח טרם רכישת הרכב.

 

עמדות הטענה

תהליך הטעינה.

כל מה שצריך זה לחבר את כבל הטעינה - ופעולת הטעינה מתחילה באופן אוטומטי. תפוקת הטעינה משתנה בהתאם למערכת החשמל הביתית הקיימת בבית הלקוח, בין 3.7 קוו”ט במצב חד-פאזי נמוך ועד 11 קוו”ט ממקור תלת-פאזי גבוה. כך ניתן לטעון את BMW i3 בשיעור של עד 80% מהקיבולת המלאה תוך פחות משלוש שעות (תלת פאזי גבוה). במקביל לתהליך הטעינה אפשר לחמם את המכונית או לקרר אותה לקראת הנסיעה. האנרגיה הנחוצה לכך אינה מסופקת מהסוללה של המכונית וכך ניתן לשמור על הטווח המרבי.

התקנה.

אתה מוזמן ליהנות משירות ההתקנה של חברת Gnrgy. הפתרון הבטוח והמותאם אישית כולל עמדת טעינה, בדיקת התקנה ואיש מקצוע מיומן שמתקין את העמדה בבית, במשרד או בחניון. במסגרת בדיקת ההתקנה, אנשי השירות של חברת Gnrgy יבדקו את החיבורים האפשריים של עמדת הטעינה. לאחר ההתקנה, תקבל הוראות שימוש והכוונה, ויעמוד לשירותך מוקד שירות טלפוני.

טעינה ציבורית.

יש הרבה סיבות טובות לנסוע ב-BMW i3 - ועוד יותר הזדמנויות לטעון את הסוללה כשנמצאים רחוק מהבית. ההיבט הפרקטי: עם BMW i3, אפשר להשתמש בעמדות טעינה ציבוריות, הן בזרם חילופין (AC) והן בזרם ישר (DC). כך אפשר ליהנות לא רק מגמישות רבה יותר, אלא גם מהיכולת לטעון את המכונית בצורה מהירה ככל האפשר. זאת מפני שבעמדת טעינה ציבורית הפועלת בזרם ישר, מועברת אנרגיה בזרם רציף ורב עצמה ישירות לסוללה בעלת המתח הגבוה, וניתן לטעון את BMW i3 בשיעור של 80% מהקיבולת המלאה תוך פחות מ-30 דקות. אם אין עמדת טעינה זמינה בזרם ישר, אפשר לטעון את BMW i3 בעמדה של זרם חילופין לשיעור של 80% מהקיבולת המלאת תוך כשלוש שעות. כך, עמדות הטעינה הציבוריות בזרם חילופין מתאימות במיוחד לטעינה יעילה במהלך הלילה או כשמשאירים את המכונית בחנייה לפרק זמן ארוך.
את פריסת עמדות הטעינה הפזורות ברחבי ישראל ניתן למצוא באתר האינטרנט של חברת Gnrgy בכתובת www.gnrgy.co.il.

נתוני צריכת הדלק הם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה, ויכולה אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.