חווית נהיגה מחשמלת BMW iPerformance.

סידרה 7 BMW iPerformance.

חווית נהיגה מחשמלת BMW iPerformance.

סידרה 7 BMW iPerformance.

הטווח והביצועים של מנוע TwinPower Turbo של BMW בשילוב עם היעילות והחיסכון של מנוע חשמלי: BMW סידרה 7, בשילוב עם טכנולוגיית eDrive שפותחה במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW (BMW 740e, 740Le ו-740Le xDrive), מעניקה את הטוב שבשני העולמות. התוצאה: צריכת דלק נמוכה במידה משמעותית והפחתה בשיעור דומה בפליטה. וביצועי הנהיגה מאפשרים ליהנות מהנוחות והחיים הטובים ב-BMW סידרה 7 בצורה משמעותית עוד יותר.

חווית נהיגה מחשמלת BMW iPerformance. סידרה 7 BMW iPerformance.

הטווח והביצועים של מנוע TwinPower Turbo של BMW בשילוב עם היעילות והחיסכון של מנוע חשמלי: BMW סידרה 7, בשילוב עם טכנולוגיית eDrive שפותחה במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW (BMW 740e, 740Le ו-740Le xDrive), מעניקה את הטוב שבשני העולמות. התוצאה: צריכת דלק נמוכה במידה משמעותית והפחתה בשיעור דומה בפליטה. וביצועי הנהיגה מאפשרים ליהנות מהנוחות והחיים הטובים ב-BMW סידרה 7 בצורה משמעותית עוד יותר.

תפיסת המכונית.

מכונית סדאן יוקרתית של BMW עם צריכת דלק מינימלית ומאפיינים דינמיים מלאים, בכל מצבי הנהיגה. הודות לנוחות ולדינמיות, BMW סידרה 7 עם eDrive עונה על כל הציפיות. הכיתוב “eDrive” בעמוד C מעיד על טכנולוגיית ההינע החדשנית של המכונית. המאפיין המיוחד ביותר של המכונית הוא הטווח במצב החשמלי המלא. בטווח של עד 44 ק"מ המכונית יכולה לנסוע ללא פליטה כלל לסביבה המקומית ומבלי לצרוך דלק. גם במצב המשולב, פליטת CO2 של BMW סידרה 7 עם eDrive היא 49 גרם לק"מ (53 גרם לק"מ עם xDrive). הסוללה בעלת המתח הגבוה מאוחסנת מתחת למושב האחורי, כך שנותר נפח מספק - של 420 ליטר - לפריטי מטען גדולים. תפיסת רכב מוכוונת לעתיד שמובילה לפני כולם.

התנהגות ייחודית בנהיגה.

כמכונית היברידית עם שקע טעינה, BMW סידרה 7 iPerformance מציעה מספר מצבי נהיגה, שבאמצעותם יכול הנהג ליהנות מהשפעה גדולה על צריכת הדלק בפועל. התוצאה בפועל תלויה בראש ובראשונה במצב הנהיגה שנבחר - וגם בסגנון הנהיגה האישי. כשהסוללה טעונה במלואה, אפשר לגמוא מרחק של עד 44 ק"מ בכוח המנוע החשמלי בלבד, לפני שמנוע הבנזין בטכנולוגיית TwinPower Turbo מופעל - ליעילות וטווח אופטימליים.

מערכת הינע.

מערכת הינע.

מנוע בנזין רב עצמה בעל 4 צילינדרים, בטכנולוגיית TwinPower Turbo BMW, ומנוע חשמלי יעיל במיוחד בטכנולוגיית eDrive , מניעים את BMW סידרה 7 iPerformance. הספק המערכת הוא 326 כ"ס וצריכת הדלק המשולבת של המכונית היא 2.1 ליטר ל-100 ק"מ (2.3 ליטר ל-100 ק"מ עם xDrive)*. מערכת ההנעה הכפולה החכמה xDrive של BMW מספקת אחיזה אופטימלית. השילוב בין טכנולוגיות EfficientDynamics אילו של BMW מניב מכונית חדשנית עם ערכי צריכה חסכוניים, שבה בעת מציעה דינמיקת נהיגה מלאה ויציבות בכל תנאי הדרך.

  • מנוע בנזין בעל 4 צילינדרים בטכנולוגיית BMW TwinPower Turbo

    מנוע הבנזין החדשני בעל 4 הצילינדרים, בטכנולוגיית BMW TwinPower Turbo , מבטיח הנאה מרבית מהנהיגה הודות להספקת כוח גמישה והיענות מעולה בסל"ד נמוך, הכל בצריכת דלק חסכונית במיוחד ותוך פליטה נמוכה של מזהמים.
    מנוע הבנזין בעלי 4 הצילינדרים הוא דוגמה מעולה לייצור מודרני של מנועים. כדי לשפר את הדינמיות והיעילות, עושה BMW שימוש בטכנולוגיית TwinPower Turbo עם בקרה משתנה Valvetronic על השסתומים ובקרה משתנה Double-VANOS על גל הזיזים וכן מערכת הזרקה High Precision Injection. כך יכול המנוע לפעול בצורה יעילה ואופטימלית בכל תנאי העומס, ולהשיג צריכת דלק נמוכה יותר. המנוע הוא חלק ממערך EfficientDynamics והוא מפתח הספק של 258 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ

  • מנוע חשמלי

    המנוע החשמלי המקורר בנוזל, שהוא חלק מהמערכת ההיברידית בעלת שקע הטעינה, משולב גם בתיבת ההילוכים של המכונית. הוא מפתח הספק של 113 כ"ס ומומנט מרבי של 25.4 קג"מ. ניתן להגיע לטווח של כ-40 ק"מ* (37 ק"מ עם xDrive*) במצב של מנוע חשמלי בלבד, ולמהירות מרבית של עד 120 קמ"ש.
    כשהנהג מרפה מדוושת ההאצה, המנוע החשמלי פועל כגנרטור המונע באמצעות הגלגלים, והוא ממיר אנרגיה קינטית לאנרגיה חשמלית בתהליך המכונה הנצלת אנרגיה. שיעור גבוה עוד יותר של הנצלת אנרגיה מושג בזמן בלימה. עד לרמה מסוימת של לחץ על דוושת הבלם, המכונית מואטת בכוחו של המנוע החשמלי בלבד, שבמקביל ממיר אנרגיה קינטית רבה עוד יותר לחשמל. האנרגיה החופשית המושבת יכולה לשמש להנעת המכונית באמצעות המנוע החשמלי, או להזנת הרכיבים החשמליים. כך פוחתת צריכת הדלק והיעילות של מערכת ההינע משתפרת באופן משמעותי.
    * ערכים אלה הם נתונים ראשוניים בלבד, שעדיין לא אושרו. הם מבוססים על צמיגים בקוטר של 17 אינץ' או 18 אינץ' בעלי התנגדות גלגול נמוכה.

  • סוללה בעלת מתח גבוה

    הסוללה בעלת המתח הגבוה של דגמי ה-iPerformance, BMW 740e/Le מותקנת בצורה מאובטחת וחוסכת מקום, מאחורי המושב האחורי. כתוצאה מכך, תא המטען קטן רק במעט בהשוואה לדגמים הרגילים (420 ליטר).
    אפשר לטעון את הסוללה באמצעות ערכת הטענה ביתית או בעמדת טעינה ציבורית. במהלך הנסיעה המנוע החשמלי פועל לפעמים כגנרטור הממיר אנרגיה קינטית לחשמל (הנצלה) שמאוחסן בסוללה.
    הודות לטכנולוגיית ליתיום-יון, הסוללה המקוררת בנוזל, בעלת המתח הגבוה, מתאפיינת בצפיפות חשמלית גבוהה ובממדי קטנים יחסית. עם קיבול של 9.2 קוו"ט-שעה, היא יכולה לספק עד 83 קוו"ט (113 כ"ס) למנוע החשמלי, בן רגע. כשהיא טעונה במלואה, אפשר להגיע ב-BMW 740e/Le לטווח של עד 40 ק"מ* (37 ק"מ עם xDrive) בנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד, ולמהירות מרבית של עד 120 קמ"ש בכוחו של המנוע החשמלי.

ניהול חכם של האנרגיה.

ניהול חכם של האנרגיה הוא אחד היסודות העיקריים בתפיסת eDrive של BMW. המערכת מתאמת את הקשרים ההדדיים בין כל רכיבי ההינע על מנת לשלב בצורה טובה ככל האפשר בין יעילות וחיסכון לבין דינמיקת נהיגה מעולה. הניהול החכם של האנרגיה משפר לרמה אופטימלית את היחס בין ההספק לחיסכון של מערכת ההינע ההיברידית באמצעות בחירה צופה-פני-עתיד של המנוע המתאים ביותר. כך, למשל, נעשה שימוש בנתוני הניווט הזמינים כדי לזהות מבעוד מועד את קטעי המסלול ואת תנאי הנהיגה המתאימים ביותר למנוע החשמלי או לטעינה של הסוללה בעלת המתח הגבוה.
במצבים בהם למנוע הבעירה הפנימית יחס כוח-חיסכון טוב יותר, המערכת תתבסס על כוחו של מנוע זה, כדי להעניק יחס טוב יותר בין הספק לחיסכון. המשמעות היא שמנוע הבעירה הפנימית ישמש להפקת הספק נוסף. ההספק הנוסף ישמש להפקת חשמל עבור הסוללה באמצעות המנוע החשמלי/גנרטור, שבו ניתן להשתמש לאחר מכן לנהיגה בכוחו של המנוע החשמלי או לתמיכה יעילה במנוע הבעירה הפנימית. הניהול החכם של האנרגיה מבקר גם את המנוע החשמלי/גנרטור, כך שהאנרגיה הקינטית מומרת לאנרגיה חשמלית במהלך גלישה ובזמן בלימה. בשילוב עם תכנית ECO PRO, הניהול החכם של האנרגיה מתאים את כל מערכות המכונית, ובכלל זה כל רכיבי העזר ותפקודי הנוחות, כך שפעולתם תהיה מוכוונת לחיסכון בדלק וליעילות גבוהה ככל האפשר.
בעזרת לחצן eDrive , הנהג יכול לבחור בין שלוש תכניות eDrive. בתחילת הנסיעה נבחר מצב AUTO eDrive (היברידי) כברירת מחדל. מצב MAX eDrive מאפשר נסיעה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד, במהירות של עד 120 קמ"ש. במצב Battery Control, האנרגיה החשמלית שנאגרה נשמרת לשימוש במועד מאוחר יותר.

  • מצב AUTO eDrive

    בתחילת הנסיעה מופעל מצב AUTO eDrive, שהוא המצב ההיברידי, כברית מחדל, והנהג יכול ליהנות בצורה סלקטיבית מיתרונות הנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד. בהתאם לעומס ולרמת הטעינה של הסוללה החשמלי, המכונית יכולה לצרוך אנרגיה חשמלית בלבד עד למהירות של 120 קמ"ש. תצוגת מד כוח בלוח המחוונים מציינת לנהג את ההספק החשמלי שבו משתמש כעת המכונית ואת הנקודה שבה הדרישה לכוח נוסף תגרום להפעלה אוטומטית של מנוע הבעירה הפנימית.

  • תכנית MAX eDRIVE

    במצב MAX eDrive - מצב הנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד - המנוע החשמלי מספק הספק מרבי. הנהג יכול ללחוץ על דוושת ההאצה עד תום מהלכה מבלי להפעיל את מנוע הבעירה הפנימית, והמכונית יכולה להגיע למהירות מרבית של 120 קמ"ש. כשנדרש כוח הנעה רב יותר, אפשר להפעיל את מנוע הבעירה הפנימית בכל עת באמצעות ידית בורר ההילוכים או בלחיצה על דוושת ההאצה למצב של קיק-דאון.

  • מצב Battery Control

    במצב Battery Control, המכונית מונעת בכוחו של מנוע הבעירה הפנימית בלבד בזמן שהיא נטענת לרמה שבחר הנהג. האנרגיה החשמלית שנאגרה נשמרת להמשך נסיעה בכוחו של המנוע החשמלי.

טעינה.

בין אם מעמדת הטענה ביתית ובין אם מהמגוון הרחב של המוצרים והשירותים של 360° ELECTRIC - הטעינה של הסוללה בעלת המתח הגבוה קלה במיוחד.

  • טעינה ביתית

    שקע הטעינה של המכונית מותקן מאחורי מכסה, בלוח הצד הקדמי-שמאלי. הטעינה הביתית מתבצעת באמצעות עמדת טעינה מיוחדת המותקנת בקיר, או בעמדת wallbox. היחידה מציעה כוח טעינה מוגבר, ותהליך טעינה מהיר. את סטטוס הטעינה של הסוללה בעלת המתח הגבוה אפשר לקרוא באמצעות טבעת תאורת LED מרובת צבעים או באפליקציית ConnectedDrive של BMW. בהתאם לגורמים שונים, דוגמת יכולת הטעינה של מקור הכוח, מספר המכשירים שצורכים חשמל בפועל במכונית במהלך הטעינה והשימוש בעמדת Wallbox, הטעינה המלאה נמשכת כ-2.75 שעות כאשר הסוללה בעלת המתח הגבוה פרוקה. בנוסף, אפשר לחמם או לקרר מראש את תא הנוסעים במהלך טעינה חיצונית. כאשר עושים שימוש בנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד בחלק גדול מהנסיעה, אפשר להפחית במידה משמעותית את עלויות הנסיעה.

  • טעינה ציבורית

    אפשר לטעון את הרכב בדרכים, בעמדות טעינה ציבוריות, בעזרת כבל שמוצע כאביזר של BMW. כך, לאחר שהולכים לקניות , הנהג יכול להמשיך בנסיעה עם 'מיכל מלא' ללא פליטה לסביבה המקומית. לטעינה בעמדות ציבוריות, נדרש כבל המוצע כאביזר של BMW. משך הטעינה משתנה בהתאם למספר גורמים, דוגמת זרם הטעינה בעמדה הציבורית ומספר המכשירים שצורכים חשמל בפועל במכונית.

    טבעת איטום מיוחדת מגינה על שקע הטעינה והתקע מפני גופים זרים. טבעת תאורת LED בשקע הטעינה מציגה את סטטוס הטעינה בצורה ויזואלית ברורה. 

נתוני צריכת הדלק הם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה, ויכולה אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.