דינמיקה ללא גבולות. חיסכון נטול פשרות.

טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW ב-BMW סידרה 2 קופה.

סידרה 2 קופה החדשה אינה מתפשרת בשום תחום: יותר ביצועים, יותר ספורטיביות, יותר הנאה. והיא סוחטת סופרלטיבים גם בכל הקשור לפחות: פחות דלק, פחות פליטה. בין אם באמצעות תכנית ECO PRO ובין אם בעזרת מערכת לבלימה רגנרטיבית (Brake Energy Regeneration) או תפקוד Automatic Start/Stop - מכונית הקופה יודעת להפיק תועלת מרבית מטכנולוגיות EfficientDynamics החכמות של BMW. והודות לעיצוב האווירודינמי שלה, BMW סידרה 2 קופה מציגה יופי של נתונים.

תכנית נהיגה ECO PRO.

תכנית נהיגה ECO PRO מסייעת לנהג להקטין את צריכת הדלק שלו בשיעור של עד 20 אחוזים, בהתאם לסגנון הנהיגה שלו - על פי בדיקות צריכת דלק פנימית שנעשה על-ידי BMW. תפקוד הגלישה (בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד), סייען הדרך מלפנים ומסלול ECO PRO (שניהם עם מערכת ניווט Professional בלבד) מעניקים חיסכון פוטנציאלי רב עוד יותר.
תפקוד הגלישה מנתק את חטיבת ההינע מהמנוע וגורם למנוע 'לגלוש' מבלי להגביר את הכוח. המכונית גולשת ברגע שהנהג מסיר את רגלו מדוושת ההאצה, במהירות של 50 עד 160 קמ"ש, ואינו בולם, ובכך צורך בדלק ובפליטת מזהמים.
על-ידי שימוש בנתונים ממערכת הניווט, מסוגל סייען הדרך מלפנים לזהות עיקולים, שטח בנוי, הגבלות מהירות ויציאות מכבישים מהירים, ומייעץ לנהג להאט מבעוד מועד.
בהתאם לסגנון הנהיגה שלך ולתנאי הכביש, מציגה תכנית ECO PRO ROUTE את המסלול היעיל ביותר. המחשב מציג את שיעור הדלק שניתן לחסוך באמצעות שימוש במסלול ECO PRO.

אווירודינמיות.

העיצוב של המכונית כולה מהווה עדות לתפיסת BMW EfficientDynamics. הצללית החלקה שלה הופכת אותה לאווירודינמית להפליא. הפגוש הקדמי הוא מאפיין עיצוב בולט שממחיש את טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW. פתחי האוויר מסוג Air Curtain מתעלים את זרימת האוויר דרך שני פתחי אוויר אנכיים ולאורך קשתות הגלגלים הקדמיות. זרימת האוויר המואצת מייצרת סוג של "וילון" בחלק החיצוני של הגלגלים. טכנולוגיות חדשניות אלה מפחיתות את המערבולות והתנגדות האוויר, דבר שמסייע בתורו להפחית משמעותית את צריכת הדלק. הכיסוי השטוח של תחתית המרכב, שמכסה גם את תא המנוע והסרן האחורי, הוא פרט נוסף שמשפר משמעותית את האווירודינמיות של המכונית. רכיבי החיפוי החדשים האלה מעניקים יתרונות משמעותיים לא רק בתחום האווירודינמיות: הם משפרים גם את הבידוד מרעשים ומעניקים הגנה טובה יותר מפני חלודה.

תפקוד AUTOMATIC START/STOP.

תפקוד Automatic Start/Stop מבטיח שהמכונית תצרוך דלק רק בזמן שהיא נוסעת בפועל. בהמתנה ברמזור או בנסיעה בתנאים של עצור-סע, תפקוד Automatic Start/Stop חוסך דלק באמצעות הדממה של המנוע ברגע שהמכונית עומדת והנהג מרפה מדוושת ההאצה (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית), או כשהנהג עוצר את המכונית עצירה מוחלטת (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית)
חיווי שמוצג בצג המידע מציין מתי תפקוד Automatic Start/Stop פעיל. ברגע שהנהג משלב הילוך (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית) או מרפה מדוושת הבלם (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית), המנוע מותנע מיד מחדש.
תפקוד Auto Stop/Start אף פעם אינו פוגע בנוחות הנסיעה או בבטיחות, משום שהוא אינו מופעל לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה.
במידת הצורך, יחידת בקרה מרכזית מתניעה את המנוע מחדש גם במצב נייח, למשל אם המכונית מתחילה להידרדר קדימה או אם אדים מתחילים להצטבר על השמשה הקדמית. ניתן לנתק את תפקוד Automatic Start/Stop בכל עת, בלחיצה על לחצן.

מערכת בלימה רגנרטיבית.

בכל פעם שבולמים, מופקת אנרגיה קינטית ועד לא מכבר, אנרגיה זו לא נוצלה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית (Brake Energy Regeneration) מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר הרכב. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW.

תיבת הילוכים אוטומטית STEPTRONIC בעלת 8 הילוכים.

תיבת ההילוכים האוטומטית Steptronic, בעלת 8 הילוכים, מציבה אמות מידה חדשות במונחים של נוחות וביצועים דינמיים ומשמשת כרכיב מרכזי במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW. המרווחים הקטנים במיוחד בין ההילוכים תורמים להספקת כוח אופטימלית בכל מהירות. דבר זה מפחית משמעותית את צריכת הדלק, ומאפשר במקביל לנהג ליהנות מסגנון ספורטיבי ומביצועים דינמיים עוד יותר. במיוחד בנסיעה מהירה, ההילוכים הנוספים מפחיתים את מהירות המנוע ותורמים לחיסכון בדלק ולצמצום רעש המנוע.
גם ממיר המומנט תורם תרומה חשובה - גם במצב של החלפת הילוכים ידנית. בשילוב עם השינויים המהירים במהירות המנוע והכוונון המדויק של תיבת ההילוכים, נוחות שילוב ההילוכים גבוהה מאוד והרעש פוחת במידה ניכרת.
הודות לתיבת ההילוכים האוטומטית Steptronic בעלת 8 ההילוכים, במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW, ניתן לשפר כעת את הביצועים בפועל של מכוניות המצוידות בטכנולוגיה החדשה Predictive Drive Train, באמצעות מתג Driving Experience Control. בתכנית "Sport", מערכת הניהול של תיבת ההילוכים עושה שימוש בנתונים ממערכת הניווט (אופציונלית) כדי לספק היענות דינמית ומידית עוד יותר, בהתאם למאפייני המסלול. כפי שרומז שמה, תכנית "Comfort" מציעה שילוב מוכוון נוחות ומפחיתה את מספרן של החלפות ההילוכים.

מחוון שילוב הילוכים אופטימלי.

מחוון שילוב הילוכים אופטימלי.

החלפות הילוכים אופטימליות, במועד המתאים ביותר, מסייעות לחסוך דלק - במיוחד בנסיעה עירונית ובנסיעות למרחקים ארוכים. החלפות הילוכים אופטימליות לחיסכון בדלק - המערכת האלקטרונית של המנוע קובעת מה הוא ההילוך החסכוני ביותר בהתאם לתנאי הדרך ומהירות המנוע. חץ שמואר בצג המידע מציין מתי יש לשלב הילוך גבוה או נמוך יותר כדי לנהוג בצורה יעילה וחסכונית יותר. המערכת מזהה גם מתי הנהג מאיץ במהירות ומשהה את ההמלצות עד שמהירות המנוע תשוב ותרד. גם במצב שילוב הילוכים ידני של תיבת ההילוכים האוטומטית Steptronic מוצגות לנהג המלצות רלוונטיות לשילוב הילוכים. במבחנים השוואתיים נמצא כי צריכת הדלק של כלי רכב שמצוידים במחוון שילוב אופטימלי נמוכה יותר בכ-4%.

נתוני צריכת הדלק הם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה, ויכולה אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.