דינאמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב- BMW סידרה 1.

יותר ריגושים לכל ליטר של דלק.

דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב- BMW סידרה 1.

יותר ריגושים לכל ליטר של דלק.

דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב- BMW סידרה 1.

יותר ריגושים לכל ליטר של דלק.דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב- BMW סידרה 1.

הודות לאופי הזריז והנמרץ שלה, BMW סידרה 1 היא המכונית האידיאלית לנסיעה בעיר. מנועי BMW TwinPower Turbo ותיבת ההילוכים Steptronic, בעלת 8 הילוכים, מבטיחים האצה מידית. ותכנית ECO PRO מבטיחה כי תוכל לנצל עד תום את טווח הנסיעה המרבי. בסך הכל, אתה נהנה מבת לוויה אידיאלית - מאיצה במהירות הברק וחסכונית בכל הקשור לדלק.

טכנולוגיות BMW EFFICIENT DYNAMICS .

להפיק יותר מכל ליטר של דלק עם טכנולוגיות EfficientDynamics BMW: לביצועים טובים יותר, יעילות גבוהה יותר וחוויית נהיגה מהנה יותר. חידושים טכנולוגיים שמפחיתים את צריכת הדלק ובו-זמנית מגבירים את ההנאה מהנהיגה - כי הדינמיקה הטהורה היא ציוד סטנדרטי בכל מכונית של BMW.

מנועי BMW TWINPOWER TURBO.

הודות לטכנולוגיית BMW TwinPower Turbo , מנועי הבנזין והדיזל החדשניים ממשפחת BMW EfficientDynamics , מהדור החדש, יכולים להשיג ביצועים זריזים ולהעניק תגובה מעולה אפילו בסל"ד נמוך, ובה בעת להציע רמות נמוכות במיוחד של צריכת דלק ופליטת מזהמים. היעילות המשופרת והדינמיקה האופטימלית מבטיחות חוויית נהיגה נמרצת יותר, באופן משמעותי.

מנועי הבנזין כוללים טכנולוגיה חדשנית של מגדש טורבו, בקרת שסתומים משתנה Valvetronic ובקרה משתנה Double-VANOS של גל הזיזים, וכן מערכת הזרקה High Precision Injection. יחדיו, מעניקים רכיבים מתקדמים אלה הספקת כוח מעולה ויעילות משופרת.

תיבת הילוכים STEPTRONIC בעלת 8 הילוכים.

תיבת ההילוכים Steptronic, בעלת 8 הילוכים, מציבה אמות מידה חדשות במונחים של נוחות וביצועים דינמיים ומשמשת כרכיב מרכזי במסגרת טכנולוגיות BMW EfficientDynamics . המרווחים הקטנים במיוחד בין ההילוכים תורמים להספקת כוח אופטימלית בכל מהירות. דבר זה מפחית משמעותית את צריכת הדלק, ומאפשר במקביל לנהג ליהנות מסגנון ספורטיבי ומביצועים דינמיים עוד יותר. מהירות המנוע נמוכה יותר, במיוחד בנסיעה מהירה, מה שתורם לרמות נמוכות יותר של צריכת דלק ורעש מנוע.

גם ממיר המומנט תורם תרומה חשובה. בשילוב עם השינויים המהירים במהירות המנוע והכוונון המדויק של תיבת ההילוכים מובטחות החלפות הילוכים חלקות במיוחד.

ספורטיבית מוחלטת.

BMW M140i, הדגם של חטיבת M Performance, הוא הגרסה הספורטיבית ביותר של BMW סידרה 1. מאפיינים דוגמת היגוי Sport משתנה, מתלי M Sport או מתלים אדפטיביים M מגבירים עוד יותר את היכולות הדינאמיות.

  • BMW M140i

    BMW M140i, מילה נרדפת לחוויית הנהיגה המושלמת, מציעה דינמיקת נהיגה יוצאת דופן. מנוע הבנזין בעל 6 צילינדרים בטור של BMW M Performance, בטכנולוגיית TwinPower Turbo, מגיע לסל"ד גבוה ומפתח, מנפח של 3.0 ליטר, הספק 340 כ"ס ב-5,500 סל"ד - נתון שמאפשר להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות בלבד. בנוסף לכך, מפיק המנוע צליל רב עצמה וכוח דחף אדיר - הודות למומנט של 51.0 קג"מ שמסייע ברגעים הנכונים.
    השלדה נמוכה יותר ב-10 מילימטר, ויש לה בולמי זעזועים ומאפייני מתלה קשיחים ואתלטיים יותר - ייחודיים לדגמי M - אשר מעבירים בבטחה את מלוא הכוח של המנוע לדרך. בלמי M Sport, עם קליפרים כחולים ולוגו M, מבטיחים עצמת בלימה מרבית, גם כשדוחקים את המכונית של BMW אל המגבלות. היגוי ה-Sport המשתנה והנענה במיוחד, עם מאפיינים ספציפיים של M, מעניק לנהג משוב מדויק להתנהגות בטוחה. חבילת M Aerodynamics, עם פתחי אוויר מיוחדים מלפנים, חישוקי M ייחודיים מסגסוגת קלה בקוטר 18 אינץ' עם צמיגי Performance ושני קצוות לצינור הפליטה משלימים את המאפיינים של העיצוב החיצוני.
    בתא הנוסעים, חיפויי סף M, מושבי ספורט M, גלגל הגה M מצופה עור ומחוונים ייחודיים של M ממחישים את האופי הדינמי של המכונית.

    צריכת דלק / פליטת CO2
    נתונים עבור דגם 5 דלתות של BMW M135i
    צריכת הדלק המשולבת:
    5.8 ליטר ל-100 ק"מ
    פליטת CO2 משולבת:
    163 גרם לק"מ

    הערכים של צריכת הדלק ופליטת CO2 בפועל תלויים במידות של החישוקים והצמיגים שנבחרו.

  • היגוי Sport משתנה

    היגוי ה-Sport המשתנה עם מערכת Servotronic מעניק תגובת היגוי ישירה וזריזה ומבטיח שיהיה צורך בפחות מאמץ פיזי כדי לסובב את גלגל ההגה. המערכת מגיבה לזווית של גלגל ההגה ללא תלות במהירות הנסיעה ומציעה יחסי היגוי שונים. כך נדרשות פחות תנועות היגוי להפניית הרכב בזוויות גדולות במיוחד. מערכת ההיגוי כוללת סיוע כוח משתנה בהתאם למהירות הנסיעה. הזריזות גבוהה במידה משמעותית וההתנהגות משתפרת בנהיגה דינמית בפניות חדות, או בתמרוני היגוי לחמיקה ממכשולים. המערכת משפרת גם את נוחות הנהיגה בעת החניה, הפנייה והתמרון. לזוויות היגוי קטנות יותר, המערכת מספק יציבות כיוונית מעולה ורמה גבוהה של דיוק בהיגוי.

  • מתלי M Sport

    מתלי M Sport מתאפיינים בכוונון ספורטיבי של המתלים, ובמכוניות עם הנעה אחורית השלדה מונמכת בכ-10 מילימטר. המתלים כוללים קפיצים קצרים יותר וכוונון הדוק יותר של בולמי הזעזועים, לצד מייצבים קשיחים יותר. יחדיו, מעניקים שיפורים אלה כוונון ישיר עוד יותר שמסייע כשנוהגים בסגנון דינמי במיוחד.

  • מתלי M אדפטיביים

    מתלי ה-M האדפטיביים מונמכים בעשרה מילימטר ומשפרים עוד יותר את הפוטנציאל הדינמי של המכונית. הנהג יכול לכוונן את מאפייני הנהיגה בהתאם לסגנון הנהיגה בפועל באותו רגע - מרמה גבוהה של נוחות ועד לרמה ספורטיבית קיצונית. בכל כוונון שנבחר, בולמי הזעזועים בעלי הבקרה האלקטרונית של מתלי ה-M האדפטיביים מכוילים תוך שברירי שנייה בהתאם לתנאי הדרך. המערכת עושה שימוש גם בשורה של חיישנים שמודדים את רעידות הגלגל ואת מהירות הנסיעה, על מנת להשיג שיכוך אופטימלי ובטיחות מרבית.
    לנסיעה רגועה יותר אפשר לבחור בתכנית COMFORT. תכנית SPORT מספקת כוונון מתלה אתלטי במיוחד עם בולמי זעזועים קשיחים משמעותית. לדינמיקה קיצונית בנהיגה, הבחירה המתאימה ביותר היא תכנית SPORT+. בתכנית זו מופעל תפקוד DTC (בקרת אחיזה דינמית), אשר מאפשר החלקה רבה יותר של הגלגלים המונעים, לנהיגה אתלטית תוך דחיקת המגבלות הדינמיות של המכונית. אולם, תפקוד DSC אינו מנותק לחלוטין. הוא מתערב בשלב מאוחר הרבה יותר - תוך שמירה על המגבלות הפיזיות והבטיחות - על מנת לייצב את המכונית.

תכנית נהיגה ECO PRO.

תכנית הנהיגה ECO PRO מסייעת לנהג להפחית את צריכת הדלק בשיעור של עד 20 אחוזים, בהתאם לסגנון הנהיגה - על פי מחקר פנימי של צריכת דלק שנערך ב-BMW. תפקוד הגלישה משפר אף הוא את החיסכון בדלק באחוזים נוספים.

  • תפקוד גלישה

    תפקוד הגלישה מנתק את מערכת ההינע מהמנוע, וגורם למכונית "לגלוש" ללא שימוש בתיבת ההילוכים. הרכב "גולש" כשהנהג מסיר את את הרגל מדוושת ההאצה במהירות של 50 עד 160 קמ"ש ואינו משתמש בבלמים. במידת הצורך.

ניהול חכם של האנרגיה.

בדומה לכל מכונית של BMW, מצוידת גם ה-BMW סידרה 1 בטכנולוגיות EfficientDynamics של BMW דוגמת מערכת העצור / סע (Automatic Start/Stop), מערכת הבלימה הרגנרטיבית (Brake Energy Regeneration) והגה כוח חשמלי כציוד סטנדרטי. כל הטכנולוגיות האלה פועלות במשולב לניהול חכם של האנרגיה, ומאפשרות ליהנות כבר היום מפתרונות הניידות של העתיד.

  • מערכת עצור/סע

    מערכת העצור/סע (Automatic Start/Stop) מדוממת את המנוע באופן אוטומטי כשהרכב עוצר לפרק זמן קצר (למשל ברמזור או בפקק תנועה), כדי להפחית עוד יותר את צריכת הדלק הכוללת. כשהנהג לוחץ על דוושת המצמד (בכלי רכב עם תיבת הילוכים ידנית) או מרפה מדוושת הבלם (בכלי רכב עם תיבת הילוכים Steptronic), מותנע שוב המנוע באופן אוטומטי, תוך שבריר שנייה.
    נורה ייחודית בלוח המחוונים מציינת כי מערכת העצור/סע פעילה. ברגע שלוחצים על דוושת המצמד (תיבת הילוכים ידנית) או מרפים מדוושת הבלם (תיבת הילוכים אוטומטית), מותנע שוב המנוע באופן אוטומטי.
    מערכת עצור/סע (Automatic Start/Stop) אף פעם אינה פוגעת בנוחות הנהיגה או בבטיחות, משום שהיא איננה מופעלת לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה. במידת הצורך, יחידת הבקרה המרכזית תתניע את המנוע מחדש גם אם למשל המכונית מתחילה להידרדר קדימה או אם אדים מתחילים להצטבר על השמשה הקדמית.
    ניתן לנתק את מערכת העצור/סע (Automatic Start/Stop) בכל עת, בלחיצה על כפתור ייעודי בלוח המכשירים.

  • מערכת לבלימה רגנרטיבית

    בכל פעם שבולמים, נוצרת אנרגיה קינטית, ועד לאחרונה אנרגיה זו לא נוצלה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית (Brake Energy Regeneration) מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר הרכב. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW.

  • הגה כוח חשמלי.

    הגה כוח חשמלי מתאים בצורה אופטימלית את סיוע הכוח למהירות הנסיעה הנוכחית. התוצאה היא התנהגות היגוי ישירה ומדויקת בנסיעה מהירה וביצוע תמרונים ללא מאמץ בזמן חנייה. ההגה צורך אנרגיה רק כשמסובבים אותו בפועל. כך חוסכים דלק ומצמצמים את פליטת המזהמים.
    במקום על משאבה הידראולית, מבוססת המערכת על מנוע חשמלי. במערכות רגילות, המשאבה מונעת באופן קבוע על ידי המנוע, אך בסיוע כוח חשמלי, פועלת המערכת רק כשמסובבים בפועל את גלגל ההגה. כשנוהגים ישר קדימה או כששומרים על אותה זווית היגוי (למשל בפניות ארוכות), המנוע החשמלי אינו פועל ואינו צורך אנרגיה. הודות להתאמה גמישה של סיוע הכוח לתנאי הנהיגה הנוכחיים ולמהירות הנסיעה הנוכחית, משתפרת נוחות ההיגוי.

  • מחוון שילוב אופטימלי

    תזמון מושלם של החלפות ההילוכים יכול לצמצם במידה משמעותית את צריכת הדלק, במיוחד בנסיעה עירונית ובנסיעות למרחקים ארוכים. החלפות הילוכים אופטימליות, צריכת דלק נמוכה יותר - המערכות האלקטרוניות של המנוע מחשבות וקובעות מה הוא ההילוך היעיל והחסכוני ביותר בכל תנאי ובכל מהירות מנוע. חץ שמואר בצג המידע מציין מתי יש לשלב הילוך גבוה או נמוך יותר כדי לנהוג בצורה יעילה וחסכונית יותר. המערכת מזהה גם מתי הרכב מאיץ במהירות ובהתאם משהה את ההמלצה עד שמהירות המנוע תהיה גבוהה יותר. במבחנים השוואתיים של BMW נמצא כי צריכת הדלק של כלי רכב שמצוידים במחוון שילוב אופטימלי נמוכה יותר בכ-4%.