חוכמה. חדשנות. יעילות.

אווירודינמיות וניהול אנרגיה.

חוכמה. חדשנות. יעילות.

אווירודינמיות וניהול אנרגיה.

כל מכונית של BMW כוללת, כאבזור סטנדרטי, טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW דוגמת תפקוד Automatic Start/Stop function, רגנרציה של אנרגיית הבלימה (Brake Energy Regeneration) או הגה כוח חשמלי. טכנולוגיות אלה מספקות יחדיו ניהול חכם של האנרגיה ומבטיחות כבר היום ניידות בת קיימא. לשיפור מיוחד זכה העיצוב האווירודינמי, שלו נודעת השפעה מרשימה על הדינמיקה, היעילות והחיסכון.

חוכמה. חדשנות. יעילות.אווירודינמיות וניהול אנרגיה.

כל מכונית של BMW כוללת, כאבזור סטנדרטי, טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW דוגמת תפקוד Automatic Start/Stop function, רגנרציה של אנרגיית הבלימה (Brake Energy Regeneration) או הגה כוח חשמלי. טכנולוגיות אלה מספקות יחדיו ניהול חכם של האנרגיה ומבטיחות כבר היום ניידות בת קיימא. לשיפור מיוחד זכה העיצוב האווירודינמי, שלו נודעת השפעה מרשימה על הדינמיקה, היעילות והחיסכון.

אמצעים לשיפור האווירודינמיות.

פרטים קטנים, יתרונות גדולים.

רעיונות טובים אינם חייבים להיות מסובכים: הודות לאמצעים אווירודינמיים ממוקדים דוגמת בקרה של פתחי האוויר, ספוילר אחורי אקטיבי או רכיב Air Curtain בסינר הקדמי, מסוגלת המכונית של BMW להפגין מקדם גרר אופטימלי. לכך נודעת השפעה חיובית על היעילות ועל היציבות הניהוגית, תוך הפחתה של רמת הרעש בתא הנוסעים. ראה בעצמך.

ספוילר אחורי אקטיבי.

כשהמהירות עולה, גוברים גם הכוחות הפועלים על מרכב המכונית. במהירות של 110 קמ"ש, הספוילר האחורי האקטיבי נשלף באופן אוטומטי. מקדם הגרר יורד, אחיזת הכביש משתפרת וכוח העילוי הפועל על הסרנים האחוריים מופחת. כמו כן, מצטמצמות צריכת הדלק ופליטת CO2. במהירות של 70 קמ"ש שב הספוילר האחורי ומכונס באופן אוטומטי.

רכיב Air Curtain.

אתה שולט במכונית ורכיב Air Curtain שולט בזרימת האוויר. הוא עושה זאת באמצעות הפחתה של התנגדות האוויר למרכב המכונית בדרך פשוטה להפליא - ויעילה ביותר. הערוצים של רכיב זה צרים יותר במעלה הזרם וכך הם מאיצים את זרימת האוויר ומתעלים אותה אל מעבר לגלגלים. כך פוחתות מערבולות האוויר בבתי הגלגלים והגרר של המרכב יורד - כמו גם צריכת הדלק ופליטת CO2.

בקרת פתחי האוויר.

מערכת הבקרה של פתחי האוויר יודעת מתי המנוע, הבלמים ורכיבים נוספים זקוקים לאוויר - ופותחת את פתחי האוויר באופן אוטומטי. כשאין עוד צורך באוויר, המערכת שבה וסוגרת אותם. כך משתפרת האווירודינמיות וצריכת הדלק יורדת.

רכיב Air Blade.

רכיב Air Blade הוא שלוחה בעלת פינות חדות של עמוד C, אשר מסייעת לזרם האוויר להינתק מהמכונית ומצמצמת את השובל מאחוריה. כך מופחת הגרר מאחור, ויורדות צריכת הדלק ופליטת CO2.

חישוקי גלגלים Aero.

פתרון יעיל להפחתת התנגדות האוויר: חישוקי גלגלים אווירודינמיים בעל זרימה אופטימלית, בעיצוב Turbine, אשר מתעלים את זרימת האוויר לאורך צדי המכונית כדי לשפר את האווירודינמיות שלה.

רכיב Air Breather.

אתה מאיץ. המהירות גוברת. וההתנגדות לאוויר עדיין אינה מורגשת. זאת מפני שרכיב Air Breather מתעל את זרימת האוויר באזור הגלגלים הקדמיים. הוא מפחית מערבולות בבית הגלגלים ומפרק את מערבולות האוויר. צריכת הדלק ופליטת CO2 יורדות.

אווירודינמיות ב-BMW i8.

מעטה מרכב חלק, עיצוב מרשים, דמוי קונוס ומשקל נמוך - BMW i8 מפגין היטב את האופי שלו כמכונית ספורט אמתית. מערך של תפקודים בעלי אווירודינמיות אופטימלית מבטיח, בו-זמנית, דינמיקה מרבית ויעילות משופרת. דוגמה לכך אפשר למצוא בפנסים האחוריים בטכנולוגיית LED, אשר נוצרו על פי העקרונות של העיצוב המרובד ומיוצרים במבנה של תעלות אוויר שדרכן עובר זרם האוויר.

צריכת דלק משולבת בליטר ל-100 ק"מ: 2.1
פליטת CO2 משולבת בגרם לק"מ: 49
צריכת חשמל משולבת בקוט”ש ל-100 ק"מ: 11.9

ניהול חכם של האנרגיה.

נהיגה חסכונית. הנאה בלתי מוגבלת.

טכנולוגיות חדשניות דוגמת הגה כוח חשמלי, תכנית ECO PRO או מערכת בלימה רגנרטיבית (Brake Energy Regeneration) חוסכות יחד אנרגיה - ומבטיחות נהיגה מהנה יותר. כאן אנו מציגים את התכונות האלה.

מערכת בלימה רגנרטיבית (Brake Energy Regeneration).

אתה לוחץ על דוושת הבלם. בו-זמנית, מופקת אנרגיה. אנרגיה קינטית יקרת ערך שאפשר לנצל. מערכת הבלימה הרגנרטיבית (Brake Energy Regeneration) ממירה אותה לאנרגיה חשמלית שמשמשת לטעינה של הסוללה, במקום שתתבזבז מבלי להביא תועלת. כך נדרש פחות מאמץ מהמנוע לטעינת הסוללה ויורדות צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

תכנית ECO PRO.

אתה פנוי להתרכז בהנאה מהנהיגה. יעילות וחיסכון בלחיצת כפתור. תכנית ECO PRO מסייעת לחסוך דלק בשיעור של עד 20%, מבלי שעליך לבצע שום פעולה. ניתן לחסוך דלק בשיעור של כ-5% באמצעות תפקודים נוספים. החיסכון הכולל מוצג על ידי המחשב כטווח בונוס ספציפי. כך אפשר תמיד לדעת לאיזה מרחק ניתן עוד לנסוע.

הגה כוח חשמלי.

מערכות רגילות של הגה כוח מסייעות לנהג באמצעות מערכת הידראולית. הן פועלות באופן קבוע - גם כשהנהג אינו מסובב כלל את גלגל ההגה. יש לכך מחיר באנרגיה. במקרה של הגה כוח חשמלי, מנוע חשמלי מחליף את המערכת ההידראולית ומתחיל לפעול רק כשהנהג מסובב בפועל את גלגל ההגה. בדרכים ישרות או בפניות שבהן זווית ההיגוי נותרת קבועה, המערכת אינה מתערבת ואינה צורכת כלל אנרגיה. כך יורדת צריכת הדלק ונשמרת חוויית הנהיגה הדינמית, הטיפוסית ל-BMW.

טווח בונוס.

תכנית ECO PRO המוכוונת לצריכה אופטימלית מתאימה את המאפיינים של דוושת ההאצה ותיבת ההילוכים, בשילוב עם אסטרטגיית הבקרה של החימום ומיזוג האוויר. העצות של תכנית ECO PRO מסייעות לשפר את התנהגות הנהיגה והתפקוד של טווח בונוס מציג כמה קילומטרים נוספו לטווח הנסיעה הודות לנהיגה עם צריכת דלק אופטימלית בתכנית ECO PRO.

טכנולוגיות שחוסכות אנרגיה ותורמות לנהיגה מהנה ויעילה.

מצבים שונים מחייבים פעולות מסוימות. טכנולוגיות שחוסכות אנרגיה, דוגמת מחוון שילוב אופטימלי או תפקוד Automatic Stop/Start, מסייעות לנהג לבחור בפעולה מתאימה כדי לנהוג בצורה יעילה וחסכונית יותר.

  • מחוון שילוב אופטימלי

    כדי לנהוג בצורה יעילה וחסכונית, חשוב לשלב הילוכים בדיוק ברגע הנכון. ההילוך היעיל ביותר בכל רגע נתון מחושב על פי תנאי הנהיגה ומהירות המנוע ומצוין בצג המידע.
    המערכת מזהה גם מתי המכונית מאיצה במהירות ובהתאם משהה את ההמלצה עד שמהירות המנוע תהיה גבוהה יותר. במבחנים השוואתיים נמצא כי צריכת הדלק של כלי רכב שמצוידים במחוון שילוב אופטימלי נמוכה יותר בכ-4%.

  • תפקוד Automatic Start/Stop

    חיסכון באנרגיה בפועל: תפקוד Automatic Start/Stop מבטיח שהמכונית תצרוך דלק רק בזמן שהיא נוסעת בפועל. בעצירה זמנית, למשל ברמזור או בפקק תנועה, תפקוד Automatic Start/Stop חוסך דלק באמצעות הדממה של המנוע. ברגע שלוחצים על דוושת המצמד (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית) או מרפים מדוושת הבלם (במכוניות עם תיבת הילוכים Steptronic), המנוע מותנע מחדש באופן אוטומטי, תוך שבריר שנייה.

  • צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול

    בכביש המהיר. בעיר. בכל מקום. בכל נסיעה, הצמיגים נחשפים לכוחות רבי עצמה. כתוצאה מהמגע בפני הדרך, הצורה שלהם משתנה. העיוות נעלם רק כשהצמיגים אינם נוגעים יותר בפני הדרך. צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול מיוצרים מחומרים מיוחדים שמחזקים את המדרך ואת דפנות הצד, ומפחיתים את השקיעה בהשוואה לצמיגים רגילים - דבר שבא לביטוי ברמות נמוכות יותר של צריכת דלק ופליטת מזהמים.

צריכת דלק ופליטת CO2.

הערכים של צריכת הדלק ופליטת CO2 תלויים במידות של החישוקים והצמיגים שנבחרו.
הערכים מחוץ לסוגריים מתייחסים לדגם בסיסי עם תיבת ההילוכים המותקנת כאבזור בסיסי; הערכים בסוגריים מתייחסים לדגם עם תיבת הילוכים המוצעת כאופציה.