חיסכון בדלק. אבל לא בביצועים.

טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW ב-BMW X6.

ה-BMW X6 יודע לרתום את משאביו כראוי. ההוכחה: דינמיות שלא ניתן לעמוד בפניה משולבת עם רמות נמוכות של צריכת דלק ופליטת מזהמים. הנאת נהיגה צרופה מובטחת, הודות לטכנולוגיות EfficientDynamics חדשניות של BMW, כגון מבנה חכם וקל משקל ואווירודינמיות מתוחכמת.

מבנה חכם וקל משקל.

הודות למבנה קל המשקל, כל גרם שמופחת ממשקל הרכב מגביר את הנאת הנהיגה. ככל שהמשקל שצריך להניע נמוך יותר, דרושה פחות אנרגיה להניע אותו. BMW יישמה תובנה זו למבנה של כלי רכב כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת, ושכללה אותה באופן עקבי מאז. המהנדסים שלנו שואלים את עצמם באופן קבוע: באיזה מקומות הגיוני להפחית את המשקל? ובאיזה מקומות הדבר אינו מעשי? התוצאה: מבנה חכם וקל משקל. הוא כולל שימוש בחומרים קלים להפליא כגון מגנזיום בתושבת לוח המכשירים או אלומיניום במערכת המתלים ובמכסה תא המנוע. כיסוי תחתית המרכב, המיוצר מטקסטיל, הוא בעל השפעה אקוסטית חיובית וגם מפחית את המשקל. המשמעות היא שהרכב כולו קל יותר באופן משמעותי מקודמיו.

אווירודינמיות.

העיצוב הכללי של ה-BMW X6 מהווה עדות לתפיסת BMW EfficientDynamics. בפגוש הקדמי ובגחון, בעלי המאפיינים האווירודינמיים האופטימליים, יושמו שיפורים חדשניים שמפחיתים את התנגדות האוויר ומצמצמים את צריכת הדלק.
פתחי האוויר מסוג Air Curtain מתעלים את זרימת האוויר דרך שני פתחי אוויר אנכיים ולאורך קשתות הגלגלים הקדמיות. זרימת האוויר המואצת יוצרת מעין "וילון" בצדם החיצוני של הגלגלים. במקביל, מתעלים פתחי האוויר מסוג Air Breather את זרימת האוויר בגלגלים הקדמיים. טכנולוגיות חדשניות אלה מפחיתות את המערבולות ואת התנגדות האוויר, דבר שבתורו מקטין את צריכת הדלק.
במהלך הנהיגה, הבקרה של פתחי האוויר נעזרת בחיישן על מנת לנטר ברציפות את דרישות הקירור של המנוע ובהתאם לכך לפתוח או לסגור את הפתחים. האווירודינמיות האופטימלית וקיצור משך חימום המנוע מפחיתים את צריכת הדלק.

תיבת הילוכים SPORT אוטומטית STEPTRONIC בעלת 8 הילוכים.

תיבת ההילוכים Sport אוטומטית Steptronic, בעלת 8 הילוכים, מתאימה את עצמה לסגנון הנהיגה האינדיבידואלי. היא מושלמת לכל נסיעה - משיוט נינוח ועד נהיגה דינמית ביותר. בנוסף לשילוב האוטומטי של ההילוכים, ניתן, כמובן, גם לשלב הילוכים באופן ידני בכל עת. ניתן להחליף הילוכים באמצעות ידית בורר ההילוכים בעלת העיצוב הדינמי או פקדי העברת ההילוכים על גלגל ההגה.
בתכנית Sport מוגדרות החלפות ההילוכים כך שיעניקו ביצועים מרביים. הודות לפערים הקטנים ולשמונת ההילוכים, נשמר המנוע תמיד ברמה שבה הוא יכול לנצל בצורה הטובה ביותר את ההספק והיעילות שלו. גם ההאצות מהירות יותר, למשל לצורך עקיפה של רכב אחר.
בנסיעה במהירות גבוהה, ההילוך השמיני הנוסף מפחית את מהירות המנוע הדרושה וכך מצמצם את צריכת הדלק ורעש המנוע. לכך תורם גם ממיר המומנט החדש. תיבת ההילוכים Sport אוטומטית Steptronic, בעלת 8 ההילוכים, מציעה את השילוב הנוח ביותר לצד רמות גבוהות ככל האפשר של יעילות וחיסכון.

תכנית נהיגה ECO PRO.

תכנית הנהיגה ECO PRO מסייעת לנהג להפחית את צריכת הדלק בשיעור של עד 20 אחוזים, בהתאם לסגנון הנהיגה - על פי מחקר פנימי של צריכת דלק שנערך ב-BMW. תפקוד ה"גלישה" מאפשר לחסוך אף יותר.

  • Coastingתפקוד גלישה

    תפקוד ה"גלישה" מנתק את מערכת ההינע מהמנוע, וגורם לרכב "לגלוש" ללא שימוש בתיבת ההילוכים. הרכב "גולש" כשהנהג מסיר את הרגל מדוושת ההאצה במהירות של 50 עד 160 קמ"ש, אינו משתמש בבלמים.

ניהול חכם של האנרגיה.

על הניהול החכם של האנרגיה מופקדות ב-BMW X6 מספר טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW, אשר מותקנות כציוד סטנדרטי, כולל תפקוד Auto Start/Stop, הגה כוח חשמלי ומערכת לבלימה רגנרטיבית. השילוב בין טכנולוגיות אלה מבטיח ניידות בת קיימא ורמות מרביות של יעילות וחיסכון.

  • תפקוד Automatic Start/Stop

    תפקוד Automatic Start/Stop מבטיח שהרכב יצרוך דלק רק בזמן שהוא נוסע בפועל. כשהרכב עוצר לפרק זמן קצר, למשל בעת המתנה ברמזור או בתנאים של עצור-סע, חוסך תפקוד Automatic Start/Stop בדלק באמצעות הדממה של המנוע ברגע שהרכב מגיע למצב של עצירה מוחלטת.
    חיווי שמוצג בצג המידע מציין מתי תפקוד Automatic Start/Stop פעיל. ברגע שהנהג מרפה מדוושת הבלם, מותנע המנוע באופן אוטומטי.
    תפקוד זה אף פעם אינו פוגע בנוחות הנהיגה או בבטיחות, משום שהוא אינו מופעל לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה. במידת הצורך, יחידת בקרה מרכזית מתניעה את המנוע מחדש גם במצב נייח, למשל אם המכונית מתחילה להידרדר או אם אדים מתחילים להצטבר על השמשה הקדמית. ניתן לנתק את תפקוד Automatic Start/Stop בכל עת, בלחיצה על לחצן.

  • הגה כוח חשמלי.

    בכל פעם שהנהג מסובב את ההגה, נצרכת אנרגיה. אך מדוע יש לצרוך אנרגיה כאשר לא מסובבים את גלגל ההגה? הגה הכוח החשמלי של BMW פעיל רק כשיש צורך בכך. שלא כמו מערכות היגוי הידראוליות רגילות, הגה הכוח החשמלי של BMW משתמש באנרגיה רק כאשר הנהג מסובב את ההגה בפועל. כשזווית ההיגוי קבועה, המנוע החשמלי אינו פועל.

  • מערכת בלימה רגנרטיבית

    בכל פעם שבולמים, נוצרת אנרגיה קינטית, ועד לאחרונה אנרגיה זו לא נוצלה. המערכת לבלימה רגנרטיבית מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר המכונית. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות BMW EfficientDynamics.