חורכת פניות.

BMW M

דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב-BMW M2 Coupé.

חורכת פניות.

דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב-BMW M2 Coupé.

נולדה להאצות ספונטניות ולפניות חדות. חוויית נהיגת אקסטרים שלא תשכח במהרה. הודות לזריזות יוצאת דופן, דינמיקה איכותית ברמה הגבוהה ביותר וצליל מרשים, BMW M2 Coupé היא מכונית M טיפוסית. תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים M DCT בעלת 7 הילוכים עם Drivelogic שמוצעת כאופציה, להחלפות הילוכים מהירות במיוחד. עם בלמי M מחומרים מרוכבים שתוכננו לעומסים הגבוהים ביותר. ועם דיפרנציאל אקטיבי M שמותקן כאבזור סטנדרטי לרמות מרביות של יציבות ואחיזה בנהיגה. בקיצור - מכונית שנוצרה לשלוט בכל דרך.

חורכת פניות.דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב-BMW M2 Coupé.

נולדה להאצות ספונטניות ולפניות חדות. חוויית נהיגת אקסטרים שלא תשכח במהרה. הודות לזריזות יוצאת דופן, דינמיקה איכותית ברמה הגבוהה ביותר וצליל מרשים, BMW M2 Coupé היא מכונית M טיפוסית. תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים M DCT בעלת 7 הילוכים עם Drivelogic שמוצעת כאופציה, להחלפות הילוכים מהירות במיוחד. עם בלמי M מחומרים מרוכבים שתוכננו לעומסים הגבוהים ביותר. ועם דיפרנציאל אקטיבי M שמותקן כאבזור סטנדרטי לרמות מרביות של יציבות ואחיזה בנהיגה. בקיצור - מכונית שנוצרה לשלוט בכל דרך.

BMW M

תיבות הילוכים.

תיבת הילוכים ידנית M בעלת 6 הילוכים

תיבת הילוכים ידנית M בעלת 6 הילוכים

לתיבת ההילוכים הידנית M בעלת 6 ההילוכים מבנה קל וקומפקטי, היא מפחיתה את המשקל הכולל של המכונית ומעניקה שורה של יתרונות בתחומים של דינמיקה, זריזות, האצה וצריכת דלק. תיבת ההילוכים קלת המשקל מעניקה גם חלוקת עומס מאוזנת בין הסרנים ביחס של כמעט 50:50, וכתוצאה מכך ההתנהגות של המכונית נייטרלית ויציבה יותר בכל מצב. בתוך תיבת ההילוכים, רפידות חיכוך חדשניות מסיבי פחמן מעניקות החלפות הילוכים נוחות יותר. בנוסף לכך, תיבת ההילוכים החדשה יעילה וחסכונית עוד יותר, מפני שמערכת הסיכה מסוג אגן יבש מאפשרת חלוקה מוכוונת של השמן. טכנולוגיה זו, המאומצת מהספורט מוטורי, תורמת גם ליעילות רבה יותר וצריכת דלק נמוכה יותר. מהנדסי M של BMW ייחסו חשיבות רבה להפחתה נוספת של רעש המנוע. ומעל לכל, תיבת ההילוכים הידנית M בעלת 6 ההילוכים משולבת באופן מלא בשאר מערכות הבקרה המתקדמות: בשילוב עם הרכיבים האלקטרוניים של המנוע, החיישנים שלה משדרים אותות למערכת הבקרה של מהירות המנוע בזמן שמחליפים הילוך.

תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים M DCT בעלת 7 הילוכים עם Drivelogic

תיבת הילוכים האוטומטית כפולת המצמדים M DCT בעלת 7 הילוכים עם Drivelogic היא תיבת הילוכים חדשנית, שתוכננה במיוחד עבור מנוע BMW M שפועל בסל"ד גבוה. המערכת כוללת בחירת הילוכים אוטומטית שעברה אופטימיזציה לביצועי אחיזה וכן תפקודים של Launch Control, Low Speed Assistance ו-Auto Start-Stop. היא מאפשרת להחליף הילוכים בצורה מהירה במיוחד, מבלי לקטוע את הספקת הכוח של המנוע. שתי ממסרות משנה, שלכל אחת מצמד משלה, מעבירות את כוח המנוע בצורה רציפה לגלגלים האחוריים. המערכת מציעה שילוב הילוכים אוטומטי או ידני, באמצעות פקדי העברת הילוכים בגלגל ההגה או באמצעות ידית בורר ההילוכים. כמו בתפקוד Launch Control, אשר מעניק האצה מרבית ממצב נייח, אפשר ליהנות מחוויית נהיגה דינמית ביותר: שילובי ההילוכים הם מהירים ביותר, ללא שימוש במצמד ומבלי לקטוע את הספקת הכוח של המנוע. בין אם הנהג בוחר במצב של החלפת הילוכים אוטומטית ("D") ובין אם הוא בוחר במצב של החלפת הילוכים ידנית ("S"), תפקוד Drivelogic מאפשר לבחור בין שלוש תכניות שילוב באמצעות מערכת ה-Driving Experience Control: ספורטיבי קיצוני, נוח או חסכוני.

משקט של (M SILENCER)

משקט של (M SILENCER)

בשילוב עם הלחץ הנגדי הנמוך של מערכת הפליטה, המשקט הטיפוסי של M, אשר כולל שני קצוות לצינור הפליטה, תורם לביצועים האופטימליים ולידידות לסביבה של מנוע M. בקרה חשמלית של תריס גזי הפליטה מביאה את הצליל הספורטיבי האופייני לכדי שלמות.

דיפרנציאל אקטיבי M.

הדיפרנציאל האקטיבי M מחלק בצורה משתנה את מומנט המנוע בין שני הגלגלים האחוריים על מנת להעניק רמות אופטימליות של אחיזה ויציבות בנהיגה במעברים דינמיים בין נתיבים או בהאצות ביציאה מפניות, בנסיעה מהירה בפניות או בדרכים שפני השטח שלהן אינם ישרים, כולל כבישים המכוסים בשכבה של שלג, חצץ וקרח. הוא מספק גם התנהגות מדויקת בתנאים קיצוניים של תאוצה צדית. ההתאמה הרציפה והחלקה של נעילת הדיפרנציאל מעניקה למכונית ביצועים הרמוניים בנהיגה ומשפרת את הבקרה בתנאי נהיגה קיצוניים.
האחיזה האופטימלית מושגת הודות לבקרה אלקטרונית שמפחיתה את ההפרשים במהירות הסיבוב בין שני הגלגלים האחוריים. המערכת, שפותחה עבור הספורט המוטורי, מחוברת למערכת בקרת יציבות דינמית (DSC) באמצעות יחידת בקרה אלקטרונית. המערכת מספקת בצורה פרו-אקטיבית שימוש מושלם בפעולת הנעילה, בין 0 ל-100 אחוזים, על מנת לנטרל גם את הפרשי המומנט הקלים ביותר בין הגלגלים האחוריים - ללא נטייה לתת היגוי. הדיפרנציאל האקטיבי M מספק אחיזה אופטימלית, יציבות כיוונית מעולה והתנהגות מושלמת, כאשר כמעט כל כוח ההנעה של המנוע מומר להאצה.

מאפייני מרוצים.

דינמיות כובשת, זריזות מרשימה, התנהגות מדויקת: שלושה מאפיינים טיפוסיים שהפכו את מכוניות M לאגדה. חוויית הנהיגה ב-BMW M2 Coupé מבוססת על טכנולוגיה מפיתוח מתקדם ביותר, שנבחנה בתנאים הקיצוניים שבנמצא, על מנת שהמכונית תהיה מוכנה להאצה מושלמת בכל עת ותעניק אחיזה מרבית. הרכיבים החשובים עברו אופטימיזציה לשימוש בתנאים דומים לאלו של ספורט מוטורי, ונבחנו על מנת להבטיח שהם יעניקו ביצועים מרביים. מערכת DSC עם מצב M Dynamic, הגה כוח חשמלי עם Servotronic מיוחד ל-M, והמבנה הקל של הסרן הקדמי והאחורי משלימים את תפיסת הרכב הכובשת הזו.

  • יכולות מעולם המירוצים

    התאוצות האורכיות והרוחביות במסלולי המרוצים יוצרות דרישות ייחודיות ביחס לאספקת השמן. הודות לידע שצברו בספורט מוטורי, מהנדסי חטיבת BMW M הבטיחו אספקת שמן סדירה - בתנאים יום יומיים ובמסלולי המרוצים כאחד.

  • תפקוד M Dynamic

    תפקוד M Dynamic, תת-תפקוד של מערכת בקרת יציבות דינמית (DSC), מאפשר דינמיקת נהיגה משופרת בכך שהוא מאפשר מידה מסוימת של החלקת גלגלים.
    בקרת היציבות הדינמית (DSC) עושה שימוש במגוון חיישנים כדי לזהות תנאים של חוסר יציבות בנהיגה, דוגמת תת היגוי, היגוי יתר או אובדן אחיזה. בעת פעולה רגילה במצבים אלה, מערכת DSC מייצבת מיד את המכונית באמצעות ויסות הספק המנוע ובלימה נפרדת של גלגלים נפרדים.
    כשמפעילים את תכנית M Dynamic, אמצעים אלה ננקטים בשלב מאוחר יותר על מנת להעלות את הרף של דינמיקת הנהיגה עבור נהגים ספורטיביים. החלקת הגלגלים המוגברת מאפשרת למצות את מרב הפוטנציאל הדינמי של המכונית, בתאוצה אורכית ורוחבית. בניגוד לנהיגה כאשר מערכת DSC מנותקת, מערכת DSC ממשיכה לסייע בנהיגה גם כאשר עוברים את הסף שנקבע. הנהג הוא תמיד האחראי לייצוב המכונית, בכל תנאי הנהיגה.

  • הגה M Servotronic

    עם הגה M Servotronic, הנהגים יכולים ליהנות בכל תנאי הנהיגה מסיוע אופטימלי של הגה הכוח. הוא מתאים את סיוע הכוח למהירות הנסיעה הנוכחית ומעניק תגובת היגוי ישירה ומדויקת במהירויות גבוהות. המערכת מציעה גם נוחות עילאית על-ידי הפחתה למינימום של המאמץ הפיזי הדרוש להיגוי, וכן על-ידי הגברה מרבית של הזריזות בשעת חניה, תמרון או נסיעה בדרכים צרות או מפותלות.
    יחידת בקרה מסתייעת במדידה אלקטרונית של המהירות כדי לקבוע את המידה הנחוצה של סיוע הכוח בהיגוי בכל מצבי הנהיגה. הכוונון הסופי של סיוע הכוח נקבע באמצעות יחידת בקרה חשמלית, וכך הכוונון מדויק בהרבה בהשוואה למערכות רגילות של הגה כוח, אשר מתאימות את סיוע הכוח רק לפי מהירות המנוע.
    עם M Servotronic, דרוש מאמץ פיזי מינימלי להיגוי במהירויות נסיעה נמוכות. כשהמהירות עולה, סיוע הכוח מופחת באופן הדרגתי כדי להבטיח תחושה ישירה יותר בנהיגה ולשפר את היציבות הכיוונית. מערכת M Servotronic מותאמת במיוחד לדגמי M ומציעה שלושה מצבים להתאמה אישית שניתנים לבחירה בלחיצת כפתור.

בלמי M מחומרים מרוכבים.

בלמי M מחומרים מרוכבים.

בלמי M מחומרים מרוכבים נהנים מטכנולוגיית הספורט המוטורי, דבר שמאפשר להם לשמור על יעילות קבועה וייצוב של דעיכת הבלמים מבלי לפגוע בביצועי הבלימה, גם בשימוש תובעני. השימוש בחומרים בעלי עמידות גבוהה מעניק יציבות תרמית מעולה ועמידות לאורך זמן. יכולת הבקרה המדויקת שלהם, בשילוב עם משקלם הנמוך יחסית, מסייעים לשפר גם את הזריזות, הדינמיות, ההאצה וצריכת הדלק.
הטבעות המחוררות והמאווררות של בלמי הדיסק (בקוטר של 380 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור), עם קליפרים קבועים בעלי ארבע בוכנות מלפנים וקליפרים קבועים בעלי שתי בוכנות מאחור, מבטיחות תגובה אופטימלית בכביש רטוב ומשפרות את פיזור החום. קליפרי הבלמים בצבע כחול מטאלי, עם סמל M אופייני, מדגישים את המראה הספורטיבי של בלמי הדיסק ואת העיצוב הייחודי והאותנטי של M.

270 קמ"ש

חבילת M Driver's package מציעה מהירות מרבית גבוהה יותר - 270 קמ"ש במקום 250 קמ"ש. את חבילה זו ניתן להזמין ישירות כשרוכשים את המכונית החדשה, או להוסיף בקלות במועד מאוחר יותר. לאחר התקנת החבילה נותרים כל שאר המאפיינים הטכניים של המכונית ללא שינוי. בחבילה כלול גם שובר להדרכת נהיגה.

מבנה חכם וקל משקל.

סרן קדמי קל משקל

הסרן הקדמי קל המשקל תוכנן מחדש באופן מלא, בהתאם לדרישות הגבוהות של מכוניות M. הודות להפחתת המסה שאינה נתמכת בקפיצים, דינמיקת הנהיגה, האחיזה והנוחות של המתלה שופרו. כן שופרה חלוקת המשקל בין הסרנים, על מנת להבטיח מאפייני נהיגה ניטרליים ושליטה טובה יותר בתנאי נהיגה קשים. במסגרת התפיסה של דינמיקת הנהיגה וקשיחות המרכב, שופר הדיוק של ההגה. עם הצמיגים המיוחדים ל-M, הסרן מהווה יחידה שלמה שמעניקה אחיזה מכנית משופרת ותגובה מדויקת של מערכת ההיגוי. הזרועות, מנשאי הגלגלים, תת המסגרת ומאפייינים נוספים בסרן הקדמי בעל התמוכה הקפיצית הקדמית כפולת המפרקים, מיוצרים מאלומיניום קל משקל. הפחתה נוספת במשקל מתקבלת באמצעות תמוכות קפיצים מאלומיניום ומוט נגד גלגול צינורי. חיבורי ההברגה הנוספים בחצאיות הצד מגבירים את קשיחות החלק הקדמי, וכך משפרים משמעותית את הדיוק של מערכת ההיגוי.

סרן אחורי קל משקל.

הסרן האחורי קל המשקל מסייע להקטין את משקל הרכב, לשפר את הזריזות, הדינמיות וההאצה, ולהפחית את המשקל שאינו נישא על-ידי הקפיצים ולהשיג אופטימיזציה של האחיזה ונוחות המתלים. על מנת לעמוד בדרישות הגבוהות של מכוניות ספורט, הסרן של מכוניות M מגלם חשיבה חדשה לגמרי. הוא מהווה יחידה שלמה יחד עם הצמיגים המיוחדים ל-M, ומבטיח אחיזה מיטבית של הצמיגים ויציבות כיוונית בכל תנאי הדרך. חמש הזרועות של הסרן האחורי ומנשאי הגלגלים מיוצרים בטכנולוגיה של חישול אלומיניום, בעוד שהמנשא של הסרן האחורי מיוצר במבנה של מסבך פלדה קל משקל. המשמעות היא הפחתה משמעותית במשקל. חיבורי ההברגה הקשיחים המחברים אותו למרכב מסייעים להשיג בקרת גלגלים אופטימאלית. מוטות אלכסוניים מעבירים את כוחות הבלימה למרכב.

טכנולוגיות EFFICIENT DYNAMICS של BMW.

טכנולוגיות EFFICIENT DYNAMICS של BMW.

בין אם מבקשים ביצועים מרביים ובין אם מעוניינים בצריכת דלק מזערית - ב-BMW, שמים תמיד את הדגש על חוויית נהיגה מושלמת. טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW היא האסטרטגיה שפותחה על-ידי BMW לצמצום צריכת הדלק ופליטות ה-CO2 ובמקביל הגברת הדינמיות והנאת הנהיגה. זו חבילה מקיפה של טכנולוגיות אשר כוללת את המנוע, ניהול האנרגיה ותפיסת הרכב - ונכללת בכל רכב של BMW.
הדור החדש של מנועי הבנזין והדיזל, ממשפחת TwinPower Turbo BMW, אחראי לביצועים המשופרים ולצריכת הדלק החסכונית יותר. אווירודינמיות אופטימלית תורמת ליעילות המשופרת, כפי שעושה גם BMW EfficientLightweight, שבו-זמנית מפחיתה את משקל המכונית ומגבירה את קשיחותה הודות לשימוש בחומרים הנכונים עבור החלקים הנכונים.