שילוב ספורטיבי ומלא חיים.

BMW i

מערכת ההינע של BMW i8.

שילוב ספורטיבי ומלא חיים.

מערכת ההינע של BMW i8.

השילוב בין מנוע חשמלי לבין מנוע בנזין רב עצמה משמש כבסיס לאחת ממכוניות הספורט החדשניות ביותר של זמננו - BMW i8. האופי הספורטיבי של המכונית ניכר בכל מצב. השילוב המדויק בין מנוע הבעירה הפנימית לבין המנוע החשמלי מבטיח יעילות ודינמיות במינונים שווים.

שילוב ספורטיבי ומלא חיים.מערכת ההינע של BMW i8.

השילוב בין מנוע חשמלי לבין מנוע בנזין רב עצמה משמש כבסיס לאחת ממכוניות הספורט החדשניות ביותר של זמננו - BMW i8. האופי הספורטיבי של המכונית ניכר בכל מצב. השילוב המדויק בין מנוע הבעירה הפנימית לבין המנוע החשמלי מבטיח יעילות ודינמיות במינונים שווים.

BMW i

.מערכת eDrive של BMW

.מערכת eDrive של BMW

טכנולוגיית eDrive של BMW היא תולדה של השנים הרבות שבהן מפתחת החברה את מערכות EfficientDynamics BMW. מלוא המומנט של המנוע החשמלי הזריז זמין כבר מרגע הזינוק ממצב נייח, מה שמעניק נהיגה מהנה ברמה חסרת תחרות. בה בעת, מערכת הקירור החדשנית מבטיחה שהסוללות בעלות המתח הגבוה יימצאו בטמפרטורת העבודה האופטימלית שלהן, על מנת להגביר את הביצועים ולהאריך את חיי השירות.
המערכת החכמה לניהול האנרגיה מתאמת את האינטראקציה בין המנוע החשמלי לבין הסוללה ובין המנוע החשמלי לבין מנוע הבעירה הפנימית, על מנת לשלב בכל עת בין ביצועים מקסימליים לבין צריכה מינימלית. התוצאה: מערכת היברידית נטענת רבת עצמה ויעילה עם שקע טעינה חיצוני.

מערכת ההינע ההיברידית הנטענת eDrive BMW עם שקע טעינה חיצוני

מכונית הספורט הראשונה עם צריכת דלק של מכונית קומפקטית.

  • מערכת היברידית נטענת רבת עצמה עם שקע טעינה חיצוני

    לחשוב קדימה כדי להגיע רחוק יותר. מערכת ההינע החכמה eDrive של BMW i8 משלבת בין היתרונות של מנוע חשמלי לבין אלו של מנוע הבנזין במתכונת של מכונית היברידית נטענת בעלת שקע טעינה חיצוני, על מנת להציע חוויית נהיגה יוצאת דופן: רמות גבוהות במיוחד של יעילות וחיסכון, ובו זמנית דינמיקה ברמה מרבית. כמקור הינע חשמלי משמש מנוע חשמלי רב עצמה, בהספק של 131 כ"ס, אשר מותקן בסרן הקדמי. הסרן האחורי, לעומת זאת, מונע על ידי מנוע TwinPower Turbo רב עצמה של BMW, בעל 3 צילינדרים, בנפח של 1.5 ליטר ובהספק של 231 כ"ס, אשר מפתח מומנט מרבי של 32.6 קג"מ. בשילוב עם התגבור החשמלי שמבצעת המערכת ההיברידית, מובטחת חוויית נהיגה מהנה, טיפוסית ל-BMW. במשולב, מאיצים שני המנועים את BMW i8 מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות - בצריכת דלק של 2.1 ליטר בלבד ל-100 ק"מ, ובפליטת CO2 של 49 גרם לק"מ בלבד.

  • ניהול חכם של האנרגיה

    הרמות הגבוהות של היעילות והחיסכון של BMW i8 נובעות מהשילוב המושלם בין טכנולוגיית eDrive BMW לבין מנוע הבנזין. התיאום בין הרכיבים של שתי המערכות נעשה בצורה מדויקת, בהתאם לתכנית הנהיגה ולתנאים, על מנת לתת מענה לדרישות הספציפיות. בה בעת, האנרגיה המופקת על-ידי המערכת לבלימה רגנרטיבית במהלך נסיעה תוך שימוש בדוושת ההאצה בלבד ובתהליכי האטה, מבטיחה הארכה יעילה של טווח הנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד. העיצוב בעל האווירודינמיות האופטימלית תורם תרומה נוספת ליכולת של BMW i8, כמכונית ספורט טהורה, להשיג נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים ברמה מקבילה לזו של מכונית קומפקטית.

מנוע בנזין בעל 3 צילינדרים, בנפח של 1.5 ליטר ובטכנולוגיית BMW TWINPOWER TURBO.

מנוע בנזין בעל 3 צילינדרים, בנפח של 1.5 ליטר ובטכנולוגיית BMW TWINPOWER TURBO.

מנוע הבנזין בעל 3 הצילינדרים, בנפח 1.5 ליטר ובטכנולוגיית TwinPower Turbo BMW, פותח מהיסוד במסגרת אסטרטגיית EfficientDynamics של BMW, ומשלב בין כל היתרונות שניתן לצפות להם ממנוע של מכונית ספורט. מערכת הניהול של המנוע מבטיחה תגובה מהירה של מגדש הטורבו. המנוע מפתח הספק של 231 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, ומתאפיין בעלייה מהירה במיוחד בסל"ד. בה בעת, הרמות הגבוהות של הדינמיקה והביצועים מלוות ביעילות יוצאת דופן, כפי שממחישים הנתונים של צריכת הדלק המשולבת - 2.1 ליטר בלבד ל-100 ק"מ - ופליטת CO2 של 49 גרם לק"מ.

קומפקטי וקל משקל.

מנוע TwinPower Turbo BMW מפגין ביצועים מעולים לצד צריכת דלק נמוכה במיוחד.

  • הצהרת CO2

    גזי הפליטה של המנוע המשמש לטעינת הסוללה בעלת המתח הגבוה עומדים בתקן הפליטה EU6. צריכת הדלק נמדדת במסלול בחינה המוגדר בהתאם לתקנות ECE (93/116/EC), שכשליש ממנו כולל נסיעה בתנועה עירונית וכשני שלישים נסיעה מחוץ לעיר (חלוקה על פי מרחק הנסיעה). פליטת CO2 נמדדת בנוסף לצריכת אנרגיה. ערכי צריכת הדלק מחושבים על בסיס רכב בעל אבזור סטנדרטי. לאבזור מיוחד עשויה להיות השפעה על הרמה של צריכת הדלק.
    משקל רכב לא עמוס (EU), ק"ג: הנתון מתייחס לרכב עם מיכל דלק מלא ב-90 אחוז, נהג במשקל של 68 ק"ג ומטען במשקל של 7 ק"ג. הנתון לרכב לא עמוס מתייחס לרכב עם אבזור סטנדרטי. ביחס לרכב עם אבזור אופציונלי יתכן שהמשקל יהיה גבוה יותר.
    BMW ממליצה להשתמש בדלק נטול עופרת 95 אוקטן. נתוני צריכת הדלק הנקובים של מנוע הבעירה הפנימית מבוססים על שימוש בבנזין RON 98.
    הנתונים אינם מבוססים על מכונית ספציפית כלשהי ואין לראות בהם חלק מההצעה ביחס למוצר. הם מסופקים אך ורק לשם השוואה בין כלי רכב מסוגים שונים.
    פליטת CO2 שמקורה בייצור ובהספקת הדלק, או מקורות אנרגיה אחרים, אינם נלקחים בחשבון בקביעת הפליטה של CO2 על פי הנחיה 1999/94/EC.
     

תכניות הנהיגה.

מגוון תכניות לחוויית נהיגה יוצאת דופן: בעזרת מערכת ה-Driving Experience Control ניתן לבחור בין מגוון תכניות הנהיגה הבאות: COMFORT, ECO PRO, SPORT, ובאמצעות לחצן eDrive, אפשר להתאים את המאפיינים של BMW i8 בצורה אופטימלית לתנאי הנהיגה. אפשר לנסוע בכוחו של המנוע החשמלי בלבד ולהגיע לטווח של עד 37 ק"מ*, או לנהוג במכונית ספורט אתלטית במיוחד מחוץ לעיר. בין שני המצבים הקיצוניים האלה אפשר ליהנות מהטוב שבכל העולמות: מנוע הבנזין והמנוע החשמלי מפגינים כל העת כי סימביוזה טכנית היא אף פעם אינה פשרה.
בלחיצה על לחצן eDrive מותאמת BMW i8 לנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד. הנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד אפשרית בתכניות COMFORT ו-ECO PRO. בתכנית COMFORT ובמצב eDrive, נוסעת BMW i8 ללא סיוע של מנוע הבעירה הפנימית עד שהסוללה מתרוקנת כמעט לחלוטין. במצב eDrive אפשר לנסוע בכוחו של המנוע החשמלי בלבד במהירות של עד 120 קמ"ש. בכל תוכנית אחרת, מנוע הבנזין ייכנס לפעולה במהירות של כ-65 קמ"ש.

* נקבע במבחני צריכה פנימיים של BMW. טווח הנסיעה תלוי במגוון גורמים, ובעיקר: בסגנון הנהיגה האישי, במסלול שנבחר, בתנאי מזג האוויר בשימוש במערכת בקרת האקלים ובמיזוג המקדים (Pre-conditioning).

  • תכנית COMFORT

    כל העצמה שאתה צריך כשאתה יוצא לדרך. בתכנית COMFORT, כאשר הסוללה טעונה במלואה, BMW i8 מתחילה בנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי. נסיעה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של כ-65 קמ"ש, כולל תחילת נסיעה כשהאור ברמזור מתחלף לירוק וכולל עקיפות. במהירות גבוהה יותר, מופעל מנוע הבנזין כדי להבטיח נוחות נהיגה מרבית.

  • תכנית ECO PRO

    תכנית ECO PRO מאפשרת ל-BMW i8 להפגין את היעילות והחיסכון שלה. דוושת ההאצה ותיבת ההילוכים, כמו גם מערכת בקרת האקלים, מותאמות לפעולה יעילה ככל האפשר. נהיגה בכוחו של המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של כ-56 קמ"ש. בנוסף לכך, מנוע הבנזין מופעל בנסיעה במהירות גבוהה או כשרמת הטעינה של הסוללה יורדת אל מתחת למינימום שנקבע.

  • תכנית SPORT

    כחלופה למצב ‘D’ של תיבת ההילוכים בנסיעה אוטומטית, הנהג יכול גם להעביר את ידית בורר ההילוכים למצב SPORT. במצב זה אפשר גם לשלב הילוכים באופן ידני - באמצעות ידית בורר ההילוכים או בקרי השילוב המותקנים בגלגל ההגה. בתכנית SPORT מופעלות הגדרות שמתאימות את המכונית במיוחד לנהיגה ספורטיבית. מנוע הבנזין והמנוע החשמלי מפתחים את מלוא המומנט שלהם לדינמיקה מרבית, המאפיינים של דוושת ההאצה מותאמים לתגובה מידית והנהג נהנה ממלוא האפקט של תפקוד התגבור בכוחו של המנוע החשמלי. כדי להבטיח שתהיה תמיד מספיק אנרגיה זמינה, תכנית SPORT מאפשרת להפיק תמיד אנרגיה מרבית.

הנעה לכל הגלגלים.

בעקבות לחיצה על לחצן eDrive, אפשר לנסוע ב-BMW i8 בכוחו של המנוע החשמלי בלבד, כאשר הכוח מועבר לסרן הקדמי בלבד. המצב ההיברידי מאפשר לשלב בצורה חכמה בין שני המנועים על מנת לספק הנעה אופטימלית בכל תנאי. המנוע החשמלי מניע את הסרן הקדמי (הגלגלים הקדמיים), בעוד שמנוע הבנזין עתיר הביצועים, בעל 3 הצילינדרים, מניע את הסרן האחורי (גלגלים אחוריים). את כל ארבעת הגלגלים אפשר להניע בו-זמנית בעזרת שני המנועים - ובהתאם לתנאי הנהיגה - אפשר ליהנות מהיתרונות של ההנעה הקדמית או ההנעה לארבעת הגלגלים. מחוץ לעיר, ההנעה המלאה לארבעת הגלגלים של BMW i8 מפגינה את מלוא יתרונותיה - במהירות של עד 250 קמ"ש.