קיימות היא התשובה שמעמידה כל דבר בסימן שאלה.

BMW i

BMW i3 – לחשוב מחדש על קיימות בצורה חדשה לחלוטין.

קיימות היא התשובה שמעמידה כל דבר בסימן שאלה.

BMW i3 – לחשוב מחדש על קיימות בצורה חדשה לחלוטין.

קיימות היא התשובה שמעמידה כל דבר בסימן שאלה.BMW i3 – לחשוב מחדש על קיימות בצורה חדשה לחלוטין.

כדי לחולל בעולם שינוי בר קיימא, צריך יותר מנהיגה ללא פליטה. משום כך, כאשר תכננו את שרשרת הערך של BMW i3, התמקדנו בקיימות מקו הפתיחה ועד לנקודת הסיום - משלב הפיתוח ועד תהליך הייצור. כך אתה יכול להיות בטוח שההנאה שאתה חווה מאחורי ההגה של BMW i3 מגובה בקיימות מלאה.
כבר מהשלבים הראשונים של תהליך הפיתוח, גיבשנו תפיסת רכב מלאה המתמקדת בניידות חשמלית יעילה ובת קיימא. חומרים מתחדשים וברי מיחזור מסייעים להגן על הסביבה ומחליפים חומרים רגילים דוגמת פלסטיק.

BMW i

קיימות חכמה.

ב-BMW i, הקיימות היא יותר מסתם מילה. היא העיקרון המנחה החשוב ביותר שלנו. זו הסיבה לכך שתכננו את כל מחזור החיים של BMW i3 על פי העקרונות של שימור מרבי של משאבים ושמירה מרבית על קיימות.

פיתוח.

- כל התפיסה של המכונית פותחה מהיסוד מתוך מחשבה על ניידות חשמלית - אווירודינמיות חדשנית מפחיתה את התנגדות האוויר ומצמצמת את צריכת האנרגיה - חומרים מתחדשים וברי מיחזור מסייעים להגן על הסביבה ומחליפים חומרים רגילים דוגמת פלסטיק

ייצור.

- סיבי הפחמן (קרבון) מיוצרים במלואם באנרגיה שמקורה במים (100% water power) - המקור לכל האנרגיה לייצור של BMW i3 במפעל בלייפציג (גרמניה) הוא באנרגיית הרוח ((100% powered by wind energy - האנרגיה הנחוצה לייצור הופחתה במחצית בהשוואה לצריכת האנרגיה, הנמוכה במילא, של שאר דגמי BMW

שימוש.

- אין פליטה בזמן הנהיגה. כתוצאה מכך פוחת זיהום האוויר באזורים עירוניים - תכנית ECO PRO מאריכה את הטווח של המכונית ומצמצמת את צריכת החשמל

מיחזור.

- BMW i3 היא מכונית ברת מיחזור בשיעור של עד 95% - כך למשל, ניתן לעשות שימוש חוזר במודולים של הסוללה לאחסון של אנרגיה סולארית - סיבי פחמן עודפים ניתן להשיב לתהליך הייצור

ייצור בר קיימא.

במפעל הייצור שלנו בלייפציג (גרמניה) הותקנו טורבינות רוח כדי לאפשר לנו לייצר את BMW i3 בכוח ירוק בלבד. מלבד זאת, אפילו בהשוואה לדרישות האנרגיה הנמוכות לייצור של שאר דגמי BMW, הצלחנו להפחית במחצית את כמות האנרגיה הנחוצה לייצור של BMW i3.
סיבי הפחמן (הקרבון) שמהם מיוצר תא הנוסעים הקל במיוחד של BMW i3 מיוצרים באנרגיה המופקת במלואה ממקורות מתחדשים. הכוח מגיע מאחד מהמתקנים ההידרו-אלקטריים הגדולים בעולם, במוזס לייק (ארה"ב), במרחק של כ-300 ק"מ מסיאטל.

BMW i3 היא מכונית ברת מיחזור בשיעור של עד 95%.

BMW i3 היא מכונית ברת מיחזור בשיעור של עד 95%.

חומרים בני קיימא.

רכיבים המכילים סיבי צמח הקינף (Kenaf) בשיעור של 30%.

השימוש בקינף לייצור של משטחי פנים גדולים מאפשר לנו להחליף את הפלסטיק המבוסס על נפט ולהפחית את המשקל הכולל של BMW i3, מפני שסיבי הקינף קלים בעד 30% מחומרים רגילים. הם מוסיפים נופך אותנטי לתפיסת הקיימות הכוללת של BMW i3. החומר הקל במיוחד מיוצר משיח החלמית (חוביזה), אשר ממיר כמויות גבוהות מהממוצע של CO2 במהלך צמיחתו.

מושבים המכילים צמר חדש וטהור בשיעור של 40%.

אחד המקורות המתחדשים שמציע רמה גבוהה של נוחות הוא צמר חדש וטהור, עם תעודות. בחבילת עיצוב הפנים Lodge, צמר זה מייצג שיעור של 40% מריפודי המושבים. הצמר הוא מסוג נושם, מה שמסייע לווסת את הטמפרטורה בין ריפוד המושב לנוסע. כתוצאה מכך, המושבים נותרים קרירים ונעימים, גם בימים חמים.

חיפויי פנים מעצי אקליפטוס.

האקליפטוס עמיד באופן טבעי בפני לחות. משום כך הוא זקוק לכמות קטנה בכ-90% של עיבוד בהשוואה לסוגי עץ מסורתיים יותר. מאחר והוא מעובד ללא כימיקלים, המרקם הרך והחרירים הטבעיים של העץ נותרים ללא פגע. אקליפטוס הוא אחד מזני העצים בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר, ומשום כך הוא אידיאלי לייצור סדרתי. המקור לכל העץ המותקן ב-BMW i3 הוא אך ורק ביערות שאושרו על ידי ארגון FSC, על מנת לתרום לניהול בטוח ובר קיימא של היערות.

עור מעובד ב-100% מעלי זית.

העור ב-BMW i3 מעובד ב-100% תוך שימוש בתמציות טבעיות של עלי זית. מכך נובעים כמה יתרונות: עלי הזית הם בדרך כלל תוצר לוואי של גידול זיתים, והשימוש בהם לעיבוד העור מאפשר לנצל אותם באופן מועיל. תהליך העיבוד עצמו ידידותי לסביבה, ולבסוף, חשוב לא פחות - התהליך שומר על הברק המקורי של העור ועל יכולתו הטבעית לווסת את הטמפרטורה.