אלגנטיות על 4 גלגלים

דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב-BMW סידרה 7.

אלגנטיות על 4 גלגלים

דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב-BMW סידרה 7.

תכנון חדשני וקל משקל, מנועים חלוציים או ניהול חכם במיוחד של האנרגיה הם הדוגמאות הטובות ביותר: החידושים שמפתחים מהנדסי EfficientDynamics של BMW מציבים סטנדרטים חדשים. ב-BMW סידרה 7, הם מגיעים לשלמות אמתית. התוצאה: שילוב אופטימלי בין נוחות נהיגה, דינמיות, יעילות וחיסכון.

אלגנטיות על 4 גלגליםדינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב-BMW סידרה 7.

תכנון חדשני וקל משקל, מנועים חלוציים או ניהול חכם במיוחד של האנרגיה הם הדוגמאות הטובות ביותר: החידושים שמפתחים מהנדסי EfficientDynamics של BMW מציבים סטנדרטים חדשים. ב-BMW סידרה 7, הם מגיעים לשלמות אמתית. התוצאה: שילוב אופטימלי בין נוחות נהיגה, דינמיות, יעילות וחיסכון.

מכוניות סדאן בעלות 12 צילינדרים מדגמי BMW סידרה 7.

בדגמי BMW M760Li xDrive ו-BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence, יצרה חטיבת BMW M את מכוניות ה-M Performance הראשונות שמבוססות על BMW סידרה 7. שני דגמי העל של הסידרה מצוידים במנוע הבנזין M Performance בעל 12 צילינדרים, בטכנולוגיית TwinPower Turbo. BMW M760Li xDrive היא ללא ספק, הגרסה הדינמית, בעוד שב-Model V12 Excellence הדגש הוא על האופי המהודר של המכונית. שני הדגמים כוללים רכיבים חיצוניים ופנימיים מעולים, מהמערך של BMW Individual. שתי המכוניות יוצרו על מנת להרשים בשילוב איכותי בין דינמיקה חסרת תחרות, נוחות וחדשנות. פעם נוספת מוכיחים המהנדסים של חטיבת BMW M את המומחיות הגבוהה שלהם בפיתוח של מכוניות ייחודיות וספורטיביות.

  • עיצוב חיצוני ופנימי של BMW M760Li xDrive

    עיצוב חיצוני ופנימי של BMW M760Li xDrive
    <Copy accordion 01>
    אבזור חיצוני של BMW M760Li xDrive
    • שבכת כליות של BMW עם פסים אנכיים בעלי חזית מיוחדת בגימור Cerium Grey, צדדים בשחור מבריק ומסגרת שבכה ב-Cerium Grey
    • פגוש קדמי עם רכיבי עיצוב מיוחדים בגימור Cerium Grey ועיטורי פתח אוויר מוגדלים, ללא פנסי ערפל
    • חישוקי סגסוגת קלה M, בקוטר 20 אינץ',
    דגם *760 M Double-spoke style עם צמיגים במידות שונות מלפנים ומאחור, גימור Cerium Grey, מאט, עם חריטה מבריקה, מוצעים גם חישוקים נוספים
    • בלמים עם קליפרים M Sport, גימור כחול
    • כיתוב צד עם לוגו M בגימור Cerium Grey
    • בתי מראות בגימור Cerium Grey
    • פתחי אוויר מסוג Air Breather, עיטורי נוי בדלתות ופסי חיפוי בידיות הדלתות בגימור Cerium Grey
    • פס במכסה תא המטען בגימור Cerium Grey
    • מערכת פליטה M sport עם קצה צינור פליטה בצורת מעוין ומחיצה בין שני חלקי הקצה הכפול של כל צינור פליטה בגימור Cerium Grey
    • מכסה תא מנוע עם כיתוב BMW M Performance
    • ספוילר אחורי של M בצבע המרכב**
    • כיתוב "V12" בגימור Cerium Grey על עמודי C
    • כיתובי "M760Li" ו-"xDrive" בגימור Cerium Grey מאחור
    • צבע חיצוני מטאלי Frozen Dark Brown של BMW Individual***, מוצעים גם צבעים נוספים

    * חישוקי סגסוגת קלה M בקוטר 20 אינץ' הם עם צמיגי ביצועים.
    ** הספוילר האחורי M בצבע המרכב מוצע כאופציה.
    *** הצבע החיצוני המטאלי Frozen Dark Brown של BMW Individual מוצע כאופציה.

    אבזור פנימי ב-BMW M760Li xDrive:
    • חיפויי סף מוארים בגימור אלומיניום עם כיתוב "V12"
    • מושבי Comfort עם ריפודי עור 'Nappa', או לחלופין ריפודי עור 'Merino' מלא של BMW Individual עם דוגמה עדינה בגוון ,Cashmere Beige.
    מוצעים גם ריפודים נוספים
    • גלגל הגה M מצופה עור עם מתגים רב-תכליתיים, מוצעים גם גלגלי הגה נוספים
    • חיפוי תקרה אלקנטרה בגוון anthracite של BMW Individual, מוצעים גם חיפויי תקרה נוספים
    • לוח מחוונים ייחודי עם כיתוב "M760Li xDrive" ומד מהירות שמכויל עד 330 קמ"ש
    • חיפויי פנים בגימור עץ משובח 'Fineline' Black עם אפקט מתכתי מבריק, מוצעים גם חיפויים נוספים
    • כיתוב "V12" בקונסולה המרכזית ועל טאבלט Touch Command

  • אבזור חיצוני ופנימי עבור BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence

    האבזור החיצוני של BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence כולל את המאפיינים הבאים מחבילת העיצוב Pure Excellence:
    • פגוש קדמי עם פריטי עיצוב מיוחדים בגימור כרום וגיאומטריית סריג מיוחדת לפתחי האוויר
    • פגוש אחורי עם פריטי עיצוב ייחודיים בגימור כרום מבריק

    פריטי עיצוב חיצוניים נוספים:
    • צבע חיצוני מטאלי Ruby Black של BMW Individual *, מוצעים גם צבעים חיצוניים נוספים
    • חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 20 אינץ', דגם 646,
    W-spoke style , עם צמיגים במידות שונות מלפנים ומאחור, ליטוש מבריק, מוצעים גם חישוקים נוספים.
    • בלמים קדמיים ואחוריים עם קליפרים בגימור שחור מבריק
    • מכסה תא מנוע עם כיתוב BMW M Performance
    • כיתוב "V12" בגימור כרום על עמודי C ומאחור
    • עיצוב מוצנע לקצה צינור הפליטה עם מסגרת בצורת מעוין ומחיצה בגימור כרום ליצירת מראה של צינור פליטה כפול
    • כיתוב "xDrive" בגימור כרום בהיר מאחור

    * האבזור הפנימי של BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence כולל את המאפיינים הבאים מחבילת העיצוב Pure Excellence:
    • חיפויי עץ נרחבים: ידיות בגג עם שיבוצי עץ, חיפויים במחזיקי הספלים שבקונסולה המרכזית וחיפוי ביציאות של חגורות הבטיחות מאחור
    • שטיחוני רצפה בעלי פלומה עבה מאחור

    פריטי עיצוב פנימיים נוספים:
    • חיפויי סף מוארים בגימור אלומיניום עם כיתוב "V12"
    • מושבי Comfort וריפודי עור 'Nappa', או לחלופין ריפודי עור 'Merino' מלא של BMW Individual עם דוגמה עדינה בגוון Smoke White עם עיטורי Viola כהים. מוצעים גם ריפודים נוספים.
    • גלגל הגה מצופה עור של BMW Individual עם שיבוצי עץ. מוצעים גם גלגלי הגה נוספים.
    • חיפוי תקרה אלקנטרה בגוון Smoke White של BMW Individual. מוצעים גם חיפויי תקרה נוספים.
    • כיתוב "V12" בלוח המכשירים
    • כיתוב "V12" בקונסולה המרכזית ועל טאבלט Touch Command
    • חיפויי פנים בגימור piano Black, מוצעים גם חיפויים נוספים
     

  • מנוע בנזין M Performance בעל 12 צילינדרים בטכנולוגיית Twin Power Turbo

    מנוע הבנזין M Performance בעל 12 צילינדרים בטכנולוגיית TwinPower Turbo משלב בין ביצועים מעולים לבין כוח דחף שנמשך לעומק הטווח העליון של סיבובי המנוע, ובכך הוא מציב סטנדרטים חדשים בפלח זה של שוק הרכב. חטיבת הכוח מרשימה בעצמה טיפוסית של M Performance: המומנט המרבי של 81.6 קג"מ זמין כבר מ-1,500* סל"ד. המנוע, בנפח של 6.6 ליטר, מפתח הספק מרבי של 610* כ"ס בין 5,250* ל- 6.000* סל"ד. BMW סידרה 7 בעלת 12 הצילינדרים מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.7* שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת באמצעים אלקטרוניים ל-250 קמ"ש. הביצועים עוצרי הנשימה מלווים בצריכת דלק משולבת של 12.6* ליטר ל-100 ק"מ ובפליטת CO2 של 299* גרם לק"מ, מה שמוכיח את היחסים יוצאי הדופן בין הדינמיקה ליעילות - ומדגיש פעם נוספת את המומחיות ההנדסית המעולה של BMW.
    מערכת הפליטה M sport של M760Li xDrive (אשר אינה מוצעת ב-Model V12 Excellence) שופרה על מנת להפיק צליל בעל אופי ספורטיבי.
    * ערכים אלה הם נתונים ראשוניים בלבד, שעדיין לא אושרו.

  • דינמיקת נהיגה טיפוסית של M Performance

    מכוניות הסדאן בעלות 12 הצילינדרים מדגמי BMW סידרה 7 כוללות מערכת אקטיבית Executive Drive Pro לבקרת המתלים עם מתלי אוויר בשני הסרנים, מערכות Dynamic Damper Control ו-Integral Active Steering, וכן את המערכת ההנעה הכפולה החכמה xDrive. הודות לכיול המיוחד של M Performance, המערכת מספקת הן דינמיקת נהיגה ספורטיבית במיוחד והן נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר.
    מערכת המתלים החדשנית Executive Drive Pro כוללת את המערכת המשופרת Dynamic Drive System להפחתת גלגול המרכב. המערכת האלקטרו-מכנית מבצעת תיקונים מהירים ומדויקים על מנת לפצות על כוח הגלגול של המרכב בנהיגה מהירה בפניות, והיא כוילה במיוחד עבור מכוניות הסדאן בעלות 12 הצילינדרים מדגמי BMW סידרה 7, בהתאם למאפיינים הדינמיים של מכוניות אלה.
    את דינמיקת הנהיגה משפרת גם מערכת Integral Active Steering, אשר מבצעת תיקונים בזווית ההיגוי בהתאם למהירות הנסיעה, בגלגלים הקדמיים והאחוריים, ובכך משפרת הן את השליטה והן את היציבות הכיוונית. מערכת ההנעה הכפולה החכמה xDrive של BMW, תוכננה תוך דגש על הגלגלים האחוריים, והיא מחלקת את הכוח לכל ארבעת הגלגלים בהתאם למקדם החיכוך ותנאי הנהיגה, על מנת לשפר במיוחד את האחיזה ואת דינמיקת הנהיגה.

טכנולוגיות EFFICIENT DYNAMICS של BMW.

טכנולוגיות EFFICIENT DYNAMICS של BMW.

בין אם היעד הוא ביצועים מרביים, ובין אם צריכת דלק מזערית - ב-BMW, הדגש הוא תמיד על הענקת חוויית נהיגה מושלמת של BMW. טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW היא האסטרטגיה שפותחה על-ידי BMW לצמצום צריכת הדלק ופליטות ה-CO2 ובמקביל הגברת הדינמיות והנאת הנהיגה. זו חבילה מקיפה של טכנולוגיות אשר כוללת את המנוע, ניהול האנרגיה ותפיסת הרכב - ונכללת בכל רכב של BMW.
הדור החדש של מנועי בנזין ודיזל ממשפחת BMW TwinPower Turbo אחראי לביצועים המשופרים ולצריכת הדלק הנמוכה יותר. אווירודינמיות משופרת תורמת לרמות הגבוהות יותר של היעילות והחיסכון, וכך גם טכנולוגיית EfficientLightweight של BMW, שבו-זמנית מפחיתה את המשקל ומגבירה את קשיחות המכונית הודות לשימוש בחומרים הנכונים לחלקים הנכונים. זו עדות נוספת לחדשנות המרשימה בה מובילה BMW, יצרנית הרכב הגדולה היחידה אשר נסמכת על סיבי פחמן (CFRP) קשיחים ביותר וקלי משקל כחומר עיקרי. זהו אוסף מקיף של טכנולוגיות, ובכלל זה מערכת חכמה לניהול אנרגיה ותכנית ECO PRO המוצעת כאופציה, על מנת לתמוך בנהיגה שמאפשרת צריכת דלק אופטימלית. ב-BMW מתמקדים גם בתפיסות מתקדמות של חטיבת הינע, דוגמת טכנולוגיית eDrive של BMW עם הינע חשמלי מלא וכלי רכב היברידיים עם שקע טעינה.

טכנולוגיות EFFICIENT LIGHTWEIGHT של BMW.

טכנולוגיות EFFICIENT LIGHTWEIGHT של BMW.

בנוסף לפיתוח תפיסות בנייה קלות משקל ותמהיל חכם של חומרים, תכנית EfficientLightweight מתמקדת גם באופטימיזציה עקבית ודקדקנית של הפרטים בכל הרכיבים.
שימוש באלומיניום, פלדה קשיחה במיוחד, מגנזיום ופלסטיק מחוזק בסיבי פחמן (CFRP) - שממנו מייצרים את Carbon Core - תורם להפחתה מסיבית וממוקדת במשקל הרכב, ובה בעת מגביר את יציבות הרכב. הדבר בא לביטוי בהפחתה של עד 130 ק"ג ממשקל הרכב בהשוואה לדור הקודם, למרות התפקודים הרבים יותר בתחומי הבטיחות והנוחות. בנוסף לכך, המבנה ההיברידי וקל המשקל וטכנולוגיות החיבור בעלות המשקל האופטימלי מבטיחים יחד חלוקה מאוזנת של המסה ומרכז כובד נמוך עוד יותר.
הודות לפיתוחים אלה, מציבות טכנולוגיות EfficientLightweight של BMW אמות מידה חדשות של מבנה חכם וקל משקל. בהשוואה לדגם המקביל מהדור הקודם, חוסכת BMW סידרה 7 החדשה 25% נוספים בפליטת CO² . החיסכון מושג לאורך כל שרשרת הייצור (מההפקה של חומרי הגלם ועד לייצור, מרחקי ההובלה והמיחזור), דרך תהליכי ייצור משופרים (שימוש אופטימלי בחומרים, אנרגיות מתחדשות במפעלי הייצור של BMW), ועד לתפקודי מוצר ידידותיים לסביבה (אלומיניום משני, חומרים סינתטיים תרמופלסטיים ממוחזרים).

.CARBON CORE

השימוש במבנה חדשני ומשולב לייצור המרכב הוא רכיב מרכזי בטכנולוגיות EfficientLightweight של BMW אשר מיושמות ב-BMW סידרה 7. שימוש בפלדה, אלומיניום ובמיוחד בסיבי פחמן חדשניים (פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן - CFRP) מאפשר לא רק לעמוד בכל הדרישות של דינמיקת הנהיגה והנוחות, אלא גם לקבוע סטנדרטים חדשים לחלוטין בקבוצה של מכוניות הפאר.
במרכזה של התפיסה ההוליסטית ניצב Carbon Core, אשר מעניק חיסכון במשקל בהשוואה לפלדה מבחינת קשיחות הפיתול של המרכב. בשילוב עם הפחתה עקבית במשקל, מהתפיסה הכוללת ועד לאחרון הפרטים, הושגה חלוקת משקל מושלמת כמעט, ביחס של 50:50, בין הסרנים ומרכז הכובד הונמך עוד יותר. בקצרה - המשמעות היא מכונית בעלת DNA אידיאלי לנוחות מרבית בנהיגה תוך השגת שיפור בהתנהגות ובזריזות וכן רמות נמוכות יותר של צריכת דלק ופליטת מזהמים.
כך מחברות טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW בצורה חכמה בין רמות מוחלטות של יעילות וחיסכון לבין רמות מרביות של דינמיות בנהיגה, וממחישות את היכולות הטכנולוגיות במבנה חכם וקל משקל.

אווירודינמיות.

האווירודינמיות היא תחום מרכזי והיא ממלאת תפקיד מכריע באופטימיזציה בין אינספור הדרישות מהמכונית - דוגמת התנגדות האוויר, יציבות ניהוגית ואקוסטיקה.
מבחינת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW, את התפקיד החשוב ביותר ממלאת התנגדות האוויר, ולפיכך גם מקדם הגרר כאמצעי לזרימת אוויר חלקה. הוא נקבע בשיעור של 40% על פי פרופורציות המרכב, 20% על פי הגחון, 30% על פי הגלגלים וקשתות הגלגלים -10% על פי פתחי האוויר הייחודיים.קשתות הגלגלים ופתחי האוויר הייחודיים הם התחומים היעילים ביותר לביצוע אופטימיזציה, מאחר והצורה הבסיסית נקבעת במידה רבה בהתאם לעיצוב הרכב, והגחון כבר מכוסה במלואו במילא.
התנגדות האוויר הופחתה בצורה הבולטת ביותר באמצעות שימוש בפתחי האוויר מסוג Air Breather ו-Air curtain בקשתות הגלגלים הקדמיות, וכן באמצעות שבכת כליות אקטיבית להזרמת אוויר עם פתחי אוויר גלויים לעין בין פסי השבכה הקדמית, אשר פותחים וסוגרים את פתח האוויר שמול המקרן לפי הצורך. בנוסף, מתלי האוויר בשני הסרנים מנמיכים את המכונית באופן אוטומטי ב-10 מ"מ בנסיעה במהירות גבוהה מ-120 קמ"ש, על מנת להפחית עוד יותר את התנגדות האוויר. התנגדות האוויר במכונית זו הופחתה בשיעור של עד 10% הודות לפיתוחים שנעשו ביחס לדגם הקודם.

  • Active air stream kidney grille

    שבכת הכליות האקטיבית להזרמת אוויר מייצגת את הביצועים האווירודינמיים המתקדמים ביותר. כשדרישות הקירור של המנוע עולות, פתחי האוויר נפתחים. במצב סגור, הם משפרים את האווירודינמיות. כך משתפרים הן האווירודינמיות והן צריכת הדלק.

  • פתחי אוויר מסוג Air Curtain

    פתחי האוויר מסוג Air Curtain מפחיתים את הגרר במעטה המרכב בצורה פשוטה - ויעילה - ביותר. שני ערוצים שהולכים ונעשים צרים יותר מתעלים את זרם האוויר לאורך הפגוש הקדמי ואל מעבר לגלגלים. כך מופחתות מערבולות האוויר בבתי הגלגלים, ופוחתות צריכת הדלק ופליטת CO2. יתרון נוסף שמעניקים פתחי האוויר מסוג Air Curtain בא לביטוי בתרומה לקירור משופר של רכיבים חשובים במכונית.

  • פתחי אוויר מסוג Air Breather

    פתחי האוויר מסוג Air Breather מותקנים מאחורי קשתות הגלגלים הקדמיות והם אחד החידושים המשמשים לאופטימיזציה של האווירודינמיות של הרכב. ביחד עם פתחי האוויר מסוג Air Curtain שבפגוש הקדמי, מפחיתים פתחי האוויר מסוגAir Breather במידה רבה את המערבולות ומתעלים את האוויר בצורה מדויקת. כך מופחתת התנגדות האוויר, ופוחתות צריכת הדלק ופליטת CO2 של המכונית.

  • חישוקי Aero

    אווירודינמיות מושלמת לצריכת דלק אופטימלית אינה מתחילה, וגם אינה נגמרת, במעטה המרכב. בגלגלים ובחישוקים של המכונית, וגם מסביבם, תנועות הסיבוב של החישורים גורמות לעתים קרובות למערבולות אוויר שאינן מאפשרות זרימה מושלמת של האוויר. גלגלי Aero החדשים, בעלי ההתנגדות האופטימלית, מתאפיינים בעיצוב של טורבינה אשר פותח על ידי BMW כמענה יעיל למערבולות, והם מתעלים את האוויר בצורה אופטימלית לאורך צדי המכונית. כך מופחתת ההתנגדות, ובה בעת פוחתת הפליטה וגוברת ההנאה מהנהיגה.

תיבת הילוכים אוטומטית STEPTRONIC בעלת 8 הילוכים.

תיבת הילוכים אוטומטית STEPTRONIC בעלת 8 הילוכים.

תיבת ההילוכים האוטומטית Steptronic, בעלת 8 הילוכים, מציבה אמות מידה חדשות במונחים של נוחות וביצועים דינמיים ומשמשת כרכיב מרכזי במסגרת טכנולוגיות BMW EfficientDynamics. המרווחים הקטנים במיוחד בין ההילוכים תורמים להספקת כוח אופטימלית בכל מהירות. דבר זה מפחית משמעותית את צריכת הדלק, ומאפשר במקביל לנהג ליהנות מסגנון ספורטיבי ומביצועים דינמיים עוד יותר. מהירות המנוע נמוכה יותר, במיוחד בנסיעה מהירה, מה שתורם לרמות נמוכות יותר של צריכת דלק ורעש מנוע.
גם ממיר המומנט מסייע - גם כשהרכב במצב של החלפת הילוכים ידנית. השינויים המהירים במהירות המנוע והכוונון המדויק של תיבת ההילוכים מבטיחים החלפות הילוכים חלקות במיוחד.
תפקודים מובנים דוגמת חטיבת הינע עם יכולות חיזוי והניטור המתמיד של תנועות המכונית ותנאי התעבורה משפיעים מאוד על האופן שבו תיבת ההילוכים מחליפה הילוכים. ללא תלות בתכנית הנהיגה הנוכחית, בוחרת המערכת תמיד בהילוך המתאים ביותר. יחידת הבקרה של תיבת ההילוכים מקושרת למערכת הניווט, וחטיבת ההינע בעלת יכולות החיזוי עוברת, בהתאם למסלול, בין כוונון אתלטי ונענה יותר (תכנית SPORT) לבין כוונון נוח יותר, עם פחות החלפות הילוכים (תכנית COMFORT).

מערכת xDrive של BMW

מערכת ההנעה הכפולה החכמה xDrive של BMW מסתגלת בצורה מושלמת גם לתנאי המשטח המאתגרים ביותר, על מנת להבטיח אחיזה יוצאת מן הכלל בכל עת. עם מערכת xDrive ומערכת בקרת יציבות דינמית (Dynamic Stability Control -DSC), הרכב שומר על יציבות ובטיחות. מערכת xDrive, המבוקרת באמצעות מערכת החיישנים של מערכת DSC, מחלקת את כוח ההנעה בין הסרנים בגמישות ובמהירות על מנת למנוע היגוי יתר או תת-היגוי בפניות, וכך מבטיחה יציבות כיוונית יוצאת מן הכלל. מלבד זאת, היא מבטיחה האצה מהירה ובטוחה בקטעי דרך חלקלקים או תלולים. בתנאי דרך קריטיים נדרשות פחות התערבויות של מערכת DSC. באופן זה משלבת מערכת xDrive את היתרונות של הנעה לכל הגלגלים - אחיזה, יציבות כיוונית ובטיחות - עם הזריזות הקלאסית של BMW.

ניהול חכם של האנרגיה.

על הניהול החכם של האנרגיה מופקדות ב-BMW סידרה 7 מספר טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW, אשר מותקנות כאבזור סטנדרטי, וכוללות תפקוד Automatic Start/Stop, רגנרציה של אנרגיית הבלימה (Brake Energy Regeneration) והגה כוח חשמלי. השילוב בין טכנולוגיות אלה מעניק ניידות בת קיימא ורמות מרביות של יעילות וחיסכון.

  • תפקוד Automatic Start/Stop

    תפקוד Automatic Start/Stop מבטיח שהמכונית תצרוך דלק רק בזמן שהיא נוסעת בפועל. כשהמכונית עוצרת לפרק זמן קצר, למשל בעת המתנה ברמזור או בתנאים של עצור-סע, חוסך תפקוד Automatic Start/Stop בדלק באמצעות הדממה של המנוע ברגע שהנהג בולם את המכונית עד למצב נייח. התפקוד יכול להפחית את צריכת הדלק בשיעור של עד 6%.
    חיווי שמוצג בצג המידע מציין מתי תפקוד Automatic Start/Stop פעיל. ברגע שהנהג מרפה מדוושת הבלם, המנוע שב ומותנע באופן אוטומטי.
    תפקוד זה אינו פוגע לעולם בנוחות הנהיגה או בבטיחות, משום שהוא אינו מופעל לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה. במידת הצורך, יחידת בקרה מרכזית מתניעה את המנוע מחדש גם במצב נייח, למשל אם המכונית מתחילה להידרדר או אם אדים מתחילים להצטבר על השמשה הקדמית. ניתן לנתק את תפקוד Automatic Start/Stop בכל עת, בלחיצה על לחצן.

  • מערכת בלימה רגנרטיבית

    בכל פעם שבולמים, נוצרת אנרגיה קינטית, ועד לאחרונה אנרגיה זו לא נוצלה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר המכונית. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW.

  • הגה כוח חשמלי

    הגה כוח חשמלי מתאים בצורה אופטימלית את סיוע הכוח למהירות הנסיעה הנוכחית. התוצאה היא התנהגות היגוי ישירה ומדויקת בנסיעה מהירה וביצוע תמרונים ללא מאמץ בזמן חנייה. ההגה צורך אנרגיה רק כשמסובבים אותו בפועל. כך חוסכים דלק ומצמצמים את פליטת המזהמים.
    במקום על משאבה הידראולית, מבוססת המערכת על מנוע חשמלי. במערכות רגילות, המשאבה מונעת באופן קבוע על ידי המנוע, אך בסיוע כוח חשמלי, פועלת המערכת רק כשמסובבים בפועל את גלגל ההגה. כשנוהגים ישר קדימה או כששומרים על אותה זווית היגוי (למשל בפניות ארוכות), המנוע החשמלי אינו פועל ואינו צורך אנרגיה. הודות להתאמה גמישה של סיוע הכוח לתנאי הנהיגה הנוכחיים ולמהירות הנסיעה הנוכחית, משתפרת נוחות ההיגוי.

מערכת DRIVING EXPERIENCE CONTROL הכוללת תפקוד ECO PRO.

מערכת Driving Experience Control מאפשר לנהג לבחור בין תכנית נהיגה COMFORT לכוונון רגיל של המנוע, המלים ותיבת ההילוכים, תכנית נהיגה ECO PRO לרמות גבוהות יותר של יעילות וחיסכון או תכנית SPORT לנהיגה דינמית עוד יותר. בהתאם לתכנית הנהיגה שנבחרה, ובאמצעות אינטראקציה בזמן אמת עם מערכת הניווט, מתאים התפקוד האינטראקטיבי החדש Adaptive Mode בצורה רציפה את הבקרה הדינמית על בולמי הזעזועים, את ההיגוי ואת תיבת ההילוכים האוטומטית מבעוד מועד לתנאי הנהיגה הנוכחיים. בתכנית ECO PRO מותאמים המאפיינים של דוושת ההאצה ותיבת ההילוכים, וכן ההגדרות של מערכת בקרת האקלים, על מנת להעניק רמות גבוהות ככל האפשר של יעילות וחיסכון. תכנית ECO PRO יכולה להפחית את צריכת הדלק בשיעור של עד 20 אחוזים. חיסכון נוסף אפשר להשיג באמצעות תפקוד 'גלישה', סייען הדרך מלפנים ומסלול ECO PRO. סייען הדרך מלפנים משתמש במערכת הניווט כדי להעריך את תנאי הכביש המקומיים ולהעניק עצות מראש. אם מהירות הנסיעה המותרת עומד להשתנות מעבר לפנייה הבאה, מציגה המערכת לנהג המלצה להאט עוד לפני הפנייה. גם מסלול ECO PRO מסייע להבטיח שימוש יעיל וחסכוני בדלק. הוא מציע מסלול מותאם ליעילות וחיסכון, תוך שהוא לוקח בחשבון את מצב התנועה, סגנון הנהיגה האישי והתנאים המקומיים. תפקוד ה'גלישה' מאפשר למכונית "לגלוש" לאורך הדרך במהירות של עד 160 קמ"ש כשהנהג מרפה מדוושת ההאצה ואינו לוחץ על דוושת הבלם. בתכנית SPORT, המכונית מגיבה בצורה ישירה יותר ומאפשרת סגנון נהיגה דינמי יותר.

  • תפקוד "גלישה"

    תפקוד ה'גלישה' מאפשר למכונית "לגלוש" לאורך הדרך במהירות של עד 160 קמ"ש כשהנהג מרפה מדוושת ההאצה ואינו לוחץ על דוושת הבלם.

  • סייען הדרך מלפנים

    סייען הדרך מלפנים משתמש במערכת הניווט כדי להעריך את תנאי הכביש המקומיים ולהעניק עצות מראש. אם מהירות הנסיעה המותרת עומדת להשתנות מעבר לפנייה הבאה, מציגה המערכת לנהג המלצה להאט עוד לפני הפנייה.

  • תפקוד Adaptive Mode

    Adaptive Mode הוא תפקוד חכם ואינטראקטיבי, בו אפשר לבחור באמצעות מערכת ה-Driving Experience Control. תפקוד Adaptive Mode משפיע על הבקרה הדינמית של בולמי הזעזועים האדפטיביים, על ההגה ועל תיבת ההילוכים האוטומטית, ומתאים את ההגדרות ברציפות לתנאי הנהיגה הנוכחיים - ולתכנית הנסיעה שנבחרה (COMFORT או SPORT).
    במסגרת תפקוד Adaptive Mode לוקחת המערכת בחשבון גורמים רבים, ובכלל זה כמות הלחיצה של הנהג על דוושת התאוצה, סיבוב של גלגל ההגה או הפעלה של בקרת שיוט, כמו גם סגנון הנהיגה האישי של הנהג. מלבד זאת, נסמכת המערכת גם על אינטראקציה בזמן אמת עם מערכת הניווט, על מנת להתאים את בקרת המתלים כאשר מתקרבים לפניות, צמתים או תנאי דרך שונים. פרט לתפקוד Adaptive Mode, יכול הנהג לבחור גם בתכניות נוספות של מערכת ה-Driving Experience Control: SPORT, COMFORT או ECO PRO.