להאציל סמכויות. לעוזרים אמינים ויעילים.

מערכות הסיוע לנהג של BMW סידרה 7 במסגרת טכנולוגיות ConnectedDrive של BMW.

מספר טכנולוגיות חדשניות מסייעות לך במהלך הנסיעה במגוון דרכים, על מנת להבטיח רמות מרביות של נוחות ובטיחות. כך אתה יכול להתמקד בדבר החשוב ביותר - ליהנות מהנהיגה ללא דאגות.

מערכת ניווט PROFESSIONAL עם צג מגע.

מערכת הניווט Professional מתאפיינת בעיצוב מלוטש ובמגוון רחב של שירותים: היא כוללת מערכת ניווט פשוטה וקלה לשימוש שמשתלבת בצורה מושלמת במכונית של BMW, כולל את מערכת ההפעלה המוכרת iDrive ובקר מגע iDrive Touch. המערכת כוללת פיקוד קולי, רדיו BMW Professional עם כונן DVD, וכן זיכרון של 20 GB לקובצי קול. היא כוללת גם תפקוד של Real Time Traffic Information (RTTI). צג ה-LCD הצבעוני המובנה, בגודל של 10.25 אינץ' עם תפקוד של מסך מפוצל (מסך ראשי ומסך משני), תוכנן לנראות אופטימלית וסקירה קלה.
במהלך ההפעלה אפשר לעבור בצורה חלקה בין אפשרויות הקלט באמצעות בקר המגע iDrive Touch, שמשטח המגע שלו מאפשר להזין יעדים למערכת הניווט בצורה קלה, בכתב יד, באמצעות צג המגע, באמצעות שליטה בתנועות יד (Gesture Control) או בקרה קולית - וכן באמצעות שבע סימניות.
המערכת מעדכנת את המפות באופן אוטומטי, עד ארבע פעמים בשנה במשך שלוש שנים, במדינות נבחרות באירופה - במסגרת שירותי ConnectedDrive של BMW בשווקים מקומיים.
האיורים המוצגים כפופים לשינויים.

  • עדכונים אוטומטיים של המפות

    מערכת ניווט Professional מהדור המתקדם ביותר מעדכנת באופן אוטומטי את מפות הניווט עד ארבע פעמים בשנה, בשילוב עם שירותי ConnectedDrive של BMW. ברגע שזמינה מפה חדשה לאזור שנבחר קודם לכן , העדכון משודר באופן אלחוטי, ברשת הסלולרית, אל כרטיס SIM המובנה במכונית.
    אין צורך לשלם דמי רישוי או הורדה עבור עדכוני המפות האוטומטיים, ואין גם צורך ברישום. אין עוד צורך בעדכונים ידניים באמצעות התקן לאחסון נתונים או באמצעות מרכז השירות של BMW. מערכת הניווט ממשיכה לפעול כרגיל, באופן מלא, גם בזמן שמתבצע עדכון.

חבילת DRIVING ASSISTANT PLUS עם סיוע בהיגוי ובשמירת נתיב.

חבילת Driving Assistant Plus מציעה את הנוחות שבנהיגה אוטונומית למחצה הודות לבקרת שיוט אדפטיבית עם תפקוד Stop&Go וסיוע בהיגוי ובבקרת נתיב. בנוסף לתפקודים של Driving Assistant, הבטיחות האקטיבית משתפרת באמצעות התראת סטייה מהנתיב, סייען לשמירת נתיב עם הגנה אקטיבית מהתנגשויות צדיות, התראת בקרת קרבה והתראת הולך רגל עם תפקוד בלימה והתראת תנועה חוצה.
בקרת השיוט האקטיבית שומרת על המהירות שקבע הנהג (עד 210 קמ"ש) וגם על מרחק ביטחון קבוע מהרכב שמלפנים. הסייען הנוח להיגוי ושמירת נתיב זמין באותו טווח מהירויות. הוא מבקר את ההיגוי ושומר באופן אוטומטי שהמכונית של BMW תיסע במרכז הנתיב. בתנועה שמתקדמת לאט ובפקקי תנועה, שומרת המכונית על המרחק שנבחר מהרכב שמלפנים, כולל בלימה והאצה אוטומטיות.
האיורים המוצגים כפופים לשינויים.

  • סיוע בנהיגה בפקקים

    אפשר להפעיל את הסייען להיגוי ושמירת נתיב עם סייען לפקקי תנועה כדי לסייע לנהג בתנאים של תנועה מונוטונית. במהירות של עד 210 קמ"ש, ובכל משטחי הדרך, המערכת מסייעת בהיגוי בצורה נוחה ושומרת שהמכונית תיסע במרכז הנתיב שלה.
    סיוע מתקדם בהיגוי אפשרי עם בקרת שיוט אקטיבית או בלעדיה. המערכת עושה שימוש במספר מערכות רדאר שסורקות את האזור ובזוג מצלמות קדמיו. המערכת ממקמת את המכונית באמצעות סמני שפת נתיב ובמידת הצורך, גם ביחס לרכב מלפנים. המערכת שומרת באופן אוטומטי על המרחק הרצוי מהרכב שמלפנים ומווסתת את מהירות הנסיעה עד למצב נייח, הכל תוך סיוע פעיל בהיגוי. הסייען להיגוי ושמירת נתיב מייצג אבן דרך נוספת בהתקדמות לקראת נהיגה שהיא אוטונומית במידה רבה.
    למרות שהמערכת מסוגלת להסיע את המכונית בצורה עצמאית, על פי החוק באחריות הנהג להמשיך בנהיגה ולאחוז בהגה בשתי ידיו. החיישנים של המערכת, אשר מותקנים בחישוק של גלגל ההגה מגלים אם הנהג אינו עומד בדרישה זו, ולאחר פרק זמן מסוים מופקת לנהג התראה קולית. לאחר מכן עוברת המערכת למצב המתנה. כך גם כאשר הנהג מפעיל איתות למעבר נתיב, או אם דרישות ההפעלה של המערכת אינן מתקיימות עוד - למשל כשהנתיב צר מדי.

  • התרעה בפני התנגשות צידית הכוללת התערבות אוטונומית בהיגוי הרכב

    הסייען לשמירת נתיב עם הגנה אקטיבית מהתנגשויות צדיות מתערב בפועל בהיגוי על מנת למנוע סטייה בלתי מכוונת מנתיב הנסיעה, או התנגשות בעצמים בצדי המכונית. אם התראת בקרת מרחק מופעלת והרכב שמלפנים בולם, מגיבה מיד המכונית של BMW ומפיקה התראות ברמת חומרה מתאימה, מפעילה בלימה קלה ולבסוף עוצרת בצורה עצמאית.

תצוגה עילית של BMW.

התצוגה העילית הצבעונית של BMW מקרינה את כל המידע הרלוונטי לנסיעה ישירות בשדה הראייה של הנהג, על מנת לאפשר לנהג להתרכז אך ורק בנהיגה. הנתונים המוצגים כוללים את מהירות הנסיעה, הנחיות ניווט, מידע הגבלת מהירות עם חיווי איסור עקיפה, רשימות מהטלפון וממערכות הבידור וכן הודעות והתראות מהמערכות השונות לסיוע לנהג.
הסמלים מוקרנים על השמשה הקדמית ברזולוציה גבוהה במיוחד ובצבע מלא. התמונה המופקת נראית כאילו היא נמצאת במרחק של 2.3 מטר לפני המכונית. כך, בשילוב עם המיקום המושלם, ניתן לקרוא את המידע בצורה מהירה ונוחה, תוך הסחת דעת מינימלית.
בהירות ההקרנה מכווננת באופן אוטומטי בהתאם לתנאים של התאורה החיצונית, עם מצבים שונים ליום וללילה, וניתן לכוונן גם את גובה התצוגה. הנהג יכול גם לבחור איזה פריטי מידע יוצגו, בנוסף למהירות הנסיעה הנוכחית ולהתראות ממערכות הסיוע לנהג.

מערכות עזר בחנייה

שלושה תפקודים הפועלים יחד בהרמוניה מושלמת - הודות למערכת העזר לחנייה, החנייה בשלט רחוק (Remote Control Parking) וחיישני החניה, התמרון של BMW סידרה 7 למקום החניה הוא קליל ונטול מאמץ. אפילו חניות ביתיות צרות אינן מהוות כל בעיה. פשוט צא מן הרכב והחנה את ה-BMW סידרה 7 שלך בשלט רחוק ובלחיצת לחצן, תוך שימוש במפתח עם צג של BMW.

  • חנייה בשלט רחוק (Remote Control Parking)

    התפקוד של חנייה בשלט רחוק (Remote Control Parking) מאפשר לנהג לצאת בנוחות מהמכונית לפני החנייתה, ולהיעזר בשלט-רחוק כדי להסיע את המכונית אל מקום חנייה צר, או חנייה ביתית צרה, בנסיעה לפנים, או להוציא אותה מהם בנסיעה לאחור. הנהג מפעיל את התפקוד של חנייה בשלט רחוק (Remote Control Parking) מחוץ למכונית, בעזרת המפתח עם הצג של BMW.
    כל תהליך החנייה מנוטר על ידי חיישני החניה, מערכת העזר לחנייה ומערך המצלמות ההיקפיות. על מנת להשתמש בתפקוד של חנייה בשלט רחוק (Remote Control Parking) המכונית צריכה לעמוד ישר ועם גלגלים ממורכזים ישר לפנים, עם החזית כלפי מקום החנייה או החנייה הביתית. במהלך הנוהל של החנייה הנהג יכול לעצור את המכונית עצירה מבוקרת, במידת הצורך.
    לאחר שהמכונית חונה, אפשר לדומם את המנוע בעזרת המפתח. כשמגיעה העת להמשיך בנסיעה, אפשר לשוב ולהתניע את המנוע בעזרת המפתח. במהלך הוצאת המכונית ממקום החנייה בעזרת המפתח, נוסעת המכונית לאחור בקו ישר באופן אוטומטי.
    התפקוד של תפקוד של חנייה בשלט רחוק (Remote Control Parking) מוצע החל ממרס 2016 בדגמי 730d, 740d, 730i, 740i, 750i, 730Ld, 740Ld, 730Li, 740Li ו-750Li.

  • מערכת עזר לחנייה

    מערכת העזר לחנייה עם הנחיה ליניארית מחנה את המכונית בצורה אוטומטית לחלוטין, במקומות חנייה שנמצאים במקביל למדרכה או בניצב אליה. גם אם לא מפעילים את המערכת, היא מודדת מקומות חנייה פוטנציאליים כשנוסעים במהירות נמוכה (עד 35 קמ"ש) ובמרחק מרבי של 1.5 מ' מהשורה של כלי הרכב החונים.
    כשמתגלה מקום חנייה מספיק גדול, מפעיל הנהג את מאותת הפנייה והעזר לחנייה מבצע את פעולות ההיגוי הנחוצות, בעוד שהנהג ממשיך להפעיל את דוושת ההאצה, ידית ההילוכים ודוושת הבלם. הנהג אחראי רק לנטר את תהליך החניה. המערכת גם מציגה הנחיות בצג הבקרה ומשמיעה אותות קוליים נוספים. כשמסתיים תהליך ההחניה, מערכת העזר לחנייה משמיעה אות קולי ותיבת ההילוכים עוברת למצב P.
    כשמחנים את המכונית ללא מערכת העזר לחנייה, המערכת משתמשת בחיישנים נוספים על מנת לנטר את האזורים שבצדי המכונית ולהציג מכשולים בצג הבקרה. הבקרה האקטיבית של מרחק החנייה (PDC) בולמת את המכונית באופן אוטומטי אם קיים סיכון מידי להתנגשות במכשול בנסיעה לאחור אל מקום החנייה. כך יכול הנהג להישאר רגוע וליהנות מבטיחות רבה יותר בהחניית המכונית.
     

  • בקרה אקטיבית של מרחק החנייה (PDC)

    הבקרה האקטיבית של מרחק החנייה (PDC) מסייעת לנהג בהחניית המכונית בנסיעה לאחור, על מנת למנוע התנגשויות ולהפחית חומרה של תאונות. כך יכול הנהג להישאר רגוע וליהנות מבטיחות רבה יותר בהחניית המכונית.

מערך מצלמות היקפיות עם מבט תלת ממדי, מבט על ומבט פנורמי.

מערכת המצלמות ההיקפיות כולל את התפקודים הבאים, כולם מבוססים מצלמות: מצלמה אחורית, מבט פנורמי, מבט על ומבט תלת ממדי. המצלמות המותקנות במראות החיצוניות, בחזית המכונית ובצידה האחורי מאפשרות מבט כולל בזווית של 360°.
בנוסף לצילום של אזור הנסיעה מאחור, מספק מבט העל לנהג תמונה של אזור הדלת ושל הנתיבים מצדי הרכב, לתמרון קל יותר. במבט תלת ממדי מפיק המחשב תמונה תלת ממדית שמוצגת בו-זמנית, לתמונה טובה עוד יותר בזמן החנייה. התמונה הפנורמית מסייעת לנווט בצורה בטוחה יותר באזורים שבהם הראות נמוכה, דוגמת יציאות מחניונים או צמתים מורכבים. מצלמה דיגיטלית שמותקנת בחלק המרכזי של חזית המכונית מצלמת את תנאי התנועה לפני המכונית. כך ניתן לגלות מבעוד מועד כלי רכב מתקרבים, והנהג יכול להגיב בהתאם. התפקוד של מבט הצד מופעל באופן אוטומטי כשהמכונית מגיעה למהירות של 15 קמ"ש.
הנהג יכול לעבור בין שלושת התפקודים - מבט על, מבט פנורמי או מבט תלת ממדי. התפקוד האחרון שנבחר מופעל באופן אוטומטי בפעם הבאה שבה משתמשים במערכת. מערכות הצילום מופעלות כשמשלבים הילוך אחורי או כשלוחצים על לחצן PDC או על הלחצן של המבט הפנורמי. התמונות המצולמות מופיעות בצג הבקרה.

מערך מצלמות היקפיות

מערכת NIGHT VISION של BMW עם גילוי בני אדם (אופציונלי)

מערכת Night Vision של BMW עם גילוי בני אדם מגדילה את שדה הראייה של הנהג בשעות החשיכה אל הרחק מעבר לטווח אלומות האור של הפנסים הראשיים, ומאפשרת לו להבחין באנשים ובעלי חיים גדולים ממרחק גדול באופן משמעותי. הם מוארים בצורה סלקטיבית על ידי התפקוד של Dynamic Marker Light של סייען האלומה הגבוהה כנגד סנוור. מצלמת אינפרה-אדום שמותקנת בשבכת הכליות של BMW משדרת את התמונות מחזית המכונית ישירות לצג הבקרה. כך יכול הנהג להבחין באנשים ובעלי חיים ממרחק של עד כ-300 מטר.
המערכת לוקחת בחשבון את מהירות הנסיעה וזווית ההיגוי, וכך יכולה גם לחשב אם העצמים שהתגלו יוצרים סיכון. במקרה של סכנה חמורה, מהבהב סמל אדום (של בעל חיים או של אדם) בתצוגת המחוונים רב תפקודית ובתצוגה העילית של BMW. כן מופקת התראה קולית ומבוצעת הכנה אופטימלית של הבלמים.
כשמתניעים את המכונית מופעלת מערכת ההתראה באופן אוטומטי. כך, במקרה של סכנה, משמיעה המערכת התראה גם אם לא הופעלה תצוגת התמונה של המערכת. מערכת Night Vision של BMW עם גילוי בני אדם היא אחד החידושים שנכללים בטכנולוגיות ConnectedDrive של BMW.