פחות משאבים. יותר הנאה.

טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW ב-BMW סידרה 5.

BMW סידרה 5 מובילה גם ביעילות וחיסכון. כל מכונית BMW סידרה 5 מצוידת בחבילה של אמצעים, במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW, להפחתה משמעותית של צריכת הדלק ופליטת המזהמים - ולנהיגה מהנה עוד יותר.

תכנית נהיגה ECO PRO.

ברגע שעוברים לתכנית ECO PRO, כל הרכיבים מכווננים לרמות גבוהות יותר של יעילות וחיסכון, ובהתאם לסגנון הנהיגה האישי שלך, התוצאה יכולה להיות צריכת דלק נמוכה בשיעור של עד 20 אחוזים (על פי מחקר צריכת דלק פנימי של BMW).
התפקוד הנוסף "גלישה" מאפשר חיסכון פוטנציאלי נוסף. תכנית זו משפרת את התגובה של דוושת ההאצה ותיבת ההילוכים, וכן את נקודות השילוב, ומתאימה בצורה חכמה את האסטרטגיה הפעולה של מערכת בקרת האקלים.
בצג הבקרה מצוין איזה מבין טכנולוגיות EfficientDynamics מפחיתה כעת את צריכת הדלק בפועל.
כן מוצגות עצות ECO PRO ביחס לתנאי הנהיגה הנוכחיים, על מנת לסייע לך לשפר עוד יותר את היעילות והחיסכון.
 

  • תפקוד גלישה

    מאפיין נוסף של תכנית ECO PRO הוא תפקוד הגלישה, בשילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית: במהירות של 50 עד 160 קמ"ש, כאשר הנהג מסיר את הרגל מדוושת ההאצה ואינו בולם, המערכת מנתקת את המנוע והמכונית גולשת ללא סיוע של כוח המנוע.

  • סייען הדרך מלפנים

    סייען הדרך מלפנים, בשילוב עם מערכת הניווט Professional, הוא מאפיין בולט וחדשני במיוחד של תכנית ECO PRO. על סמך נתוני הניווט, הסייען מגלה פניות, שטח בנוי, כיכרות, צמתי T, הגבלות מהירות ודרכים מהירות לאורך המסלול, ויכול להמליץ לך, מבעוד מועד, להאט את הנסיעה. סייען הנהיגה הפרואקטיבי מבקר בצורה יעילה וחסכונית גם את תפקוד הגלישה.

פחות משאבים. יותר הנאה.

טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW ב-BMW סידרה 5.

BMW סידרה 5 מובילה גם ביעילות וחיסכון. כל מכונית BMW סידרה 5 מצוידת בחבילה של אמצעים, במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW, להפחתה משמעותית של צריכת הדלק ופליטת המזהמים - ולנהיגה מהנה עוד יותר.

תקן הפליטה EU6.

תקן הפליטה EU6.

מנועי BMW הקדימו מאז ומתמיד את זמנם, מפני שהם תחום ההתמחות העיקרי של BMW, מאז שנת 1917. המנועים של BMW סידרה 5 מספקים הוכחה מרשימה במיוחד להתמחות זו. עם ביצועים יוצאי דופן, תגובה מידית ופעולה חלקה להפליא, הם עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של נוחות הנהיגה.

טכנולוגיית BluePerformance, המותקנת כסטנדרט בכל מנועי הדיזל, מוכנה כבר לעתיד ומאפשרת לבצע אופטימיזציה נוספת של נתוני הפליטה של מנוע הדיזל. בנוסף למסנן חלקיקים למנוע דיזל וממיר קטליטי מחמצן, ממיר תחמוצות חנקן מפחית עוד יותר את תכולת NO2 בגזי הפליטה. בחלק מהדגמים, הפירוק של תחמוצת החנקן מתבצע בצורה שונה: באמצעות ממיר קטליטי SCR (SCR = חיזור קטליטי בררני) עם הזרקת AdBlue. תגובה כימית, שמופעלת באמצעות הזרקה של תמיסת האוריאה AdBlue, מפחיתה באופן משמעותי את הפליטה של NO2. בטווח הארוך, זו אחת ממכוניות הדיזל הנקיות בעולם, אשר מתאפיינת בהפחתה עקבית של פליטת המזהמים. כך מושגת עמידה סטנדרטית בתקן הפליטה המחמיר EU6.

אווירודינמיות.

העיצוב של המכונית כולה מהווה עדות לתפיסת BMW EfficientDynamics. בפגוש הקדמי ובגחון, בעלי המאפיינים האווירודינמיים האופטימליים, יושמו שיפורים חדשניים שמפחיתים את התנגדות האוויר ומצמצמים את צריכת הדלק.
חזית המכונית, ובכלל זה הפגוש הקדמי בעל העיצוב החדש, ממחישה היטב את פילוסופיית EfficientDynamics של BMW. העיצוב האופטימלי של פתחי האוויר לקירור תורם גם לאווירודינמיות משופרת - באמצעות הפחתה של התנגדות האוויר. כך גם ביחס לקשתות הגלגלים, אשר תוכננו במיוחד על מנת להפחית את מערבולות האוויר.
הכיסוי השטוח של הגחון, שמכסה גם את תא המנוע, הוא פרט נוסף שמשפר משמעותית את האווירודינמיות של המכונית. היתרונות של הכיסוי החדש אינם מתמצים בתחום האווירודינמיות: הוא משפר גם את בידוד הרעשים ומספק הגנה טובה יותר מפני חלודה.

מערכת בלימה רגנרטיבית.

בכל פעם שבולמים, מופקת אנרגיה קינטית ועד לא מכבר, אנרגיה זו לא נוצלה. המערכת לבלימה רגנרטיבית מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר המכונית. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW.

תפקוד AUTOMATIC START/STOP.

תפקוד Automatic Start/Stop מבטיח שהמכונית תצרוך דלק רק בזמן שהיא נוסעת בפועל. בהמתנה ברמזור או בנסיעה בתנאים של עצור-סע, תפקוד Automatic Start/Stop חוסך דלק באמצעות הדממה של המנוע ברגע שהמכונית עומדת והנהג מרפה מדוושת ההאצה (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית), או כשהנהג עוצר את המכונית עצירה מוחלטת (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית). חיווי בצג המידע מציין שתפקוד Automatic Stop/Start פעיל. ברגע שמשלבים הילוך (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית) או מרפים מדוושת הבלם (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית), המנוע מותנע תוך שבריר שנייה כדי שניתן יהיה להמשיך בנסיעה ללא עיכובים.
תפקוד Automatic Start/Stop אף פעם אינו פוגע בנוחות הנסיעה או בבטיחות, משום שהוא אינו מופעל לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה. במידת הצורך, יחידת בקרה מרכזית מתניעה את המנוע גם כשהמכונית במצב נייח. למשל, אם המכונית מתחילה להידרדר קדימה או אם אדים מצטברים על השמשה הקדמית. ניתן לנתק את תפקוד Automatic Start/Stop בכל עת, בלחיצה על לחצן.