הדרך הספורטיבית לנסוע במחלקת העסקים.

דינמיקת נהיגה ב-BMW סידרה 5.

כל המכוניות של BMW חולקות תכונה אחת חשובה: דינמיקה מעל לכל תחרות. תכונה זו מוחשית במיוחד ב-BMW סידרה 5 - בכל מטר של נסיעה ניתן ליהנות מחוויית הנהיגה המושלמת.

שלדה.

אפשר לחוש בחוויית הנהיגה הספורטיבית שהשלדה של BMW סידרה 5 מעבירה מהדרך ישירות לגלגל ההגה, תוך שהיא מעניקה בטיחות ונוחות ברמות הגבוהות ביותר. בנוסף לכך, היא עומדת במגוון רחב של דרישות: היא הדוקה לא פחות משהיא נוחה, דינמית ובטוחה. זאת הודות לחלוקת משקל ביחס של 50:50 בין הסרנים ותיאום מושלם בין הרכיבים.
הסרן האחורי האינטגרלי, העשוי מאלומיניום, מבודד את תנודות הדרך מהמנוע ומעניק רמות גבוהות יותר של העברת כוח ונוחות. את המאפיין הזה אפשר לשפר עוד יותר באמצעות מערכת ההיגוי Integral Active Steering אשר מוצעת כאופציה. הסרן הקדמי בעל הזרועות הכפולות מבטיח שהגלגלים יאחזו בדרך בצורה הדוקה. מבנה האלומיניום מונע משקל מיותר ומשפר את הקשיחות, ובמקרה של התנגשות, הוא סופג את כוחות ההולם על מנת להעניק לנוסעים הגנה מרבית. תמרונים ספורטיביים מתבצעים בצורה חלקה בכל תנאי הנהיגה, ללא טלטולים מיותרים של הנוסעים.
 

  • מתלים אדפטיביים ומערכת Adaptive Drive (אופציונלי)

    דרכים משובשות, מהמורות, דרכי חצץ או משטחי דרך מושלמים - עם מתלים אדפטיביים אפשר ליהנות משלדה מתאימה לכל דרך ולכל סגנון נהיגה. בנוסף לתכנית Comfort, שהיא ההגדרה הסטנדרטית, אפשר לקבוע את תכנית Comfort+ של בולמי הזעזועים (אינה זמינה עבור BMW M550d xDrive) כדי ליהנות מנוחות גבוהה יותר ולהבטיח הפרעה מינימלית על פני דרך שאינם חלקים.
    תפקוד Adaptive Drive שמוצע כאופציה משלב בין הבקרה הדינמית של בולמי הזעזועים לבין מערכת Dynamic Drive לייצוב אקטיבי של גלגול המרכב. חיישנים המותקנים במכונית של BMW מנטרים באופן קבוע את מהירות הנסיעה, מצב גלגל ההגה וכוחות העלרוד והסבסוב הפועלים על השלדה. על סמך נתונים אלה, המערכת מתאימה בצורה מדויקת את בולמי הזעזועים והמתלים, ומשנה את ההגדרות שלהם בצורה מהירה ומדויקת. כך מושגים תגובת היגוי מדויקת יותר, מרחקי עצירה קצרים יותר ונוחות נסיעה גבוהה יותר.

מערכת היגוי INTEGRAL ACTIVE STEERING (אופציונלי)

מערכת היגוי INTEGRAL ACTIVE STEERING (אופציונלי)

כושר תמרון וזריזות ברמות גבוהות יותר.

המערכת האינטגרלית להיגוי אקטיבי, אשר מיועדת למכוניות בעלות הנעה אחורית, משלבת בין היגוי אחורי פסיבי לבין יחס היגוי משתנה בסרן הקדמי. במהירות של עד כ-60 קמ"ש, הגלגלים האחוריים מופנים בכיוון מנוגד לזה של הגלגלים הקדמיים. כך מתקצר רוחק הסרנים היחסי ומשתפרים כושר התמרון והזריזות. במהירות גבוהה מכ-60 קמ"ש, הגלגלים האחוריים מופנים בכיוון של הגלגלים הקדמיים. כך מתארך רוחק הסרנים היחסי ומשתפרות היציבות והנוחות - במיוחד במעבר מהיר פתאומי בין נתיבים.

מערכת DRIVING EXPERIENCE CONTROL.

מערכת Driving Experience Control מעניקה לך חופש בחירה: בעזרת הלחצן שבקונסולה המרכזית אפשר להפעיל את התכנית הרצויה. אתה יכול לעבור מתכנית Comfort, שמציעה כוונון סטנדרטי של המנוע ותיבת ההילוכים, לתכנית ECO PRO המיועדת ליעילות וחיסכון, או לתכנית Sport המספקת נהיגה דינמית עוד יותר. התכנית המופעלת כעת מצוינת בחלק התחתון של מד הסל"ד.

  • תכנית ECO PRO

    התכנית החסכונית ECO PRO מתאימה בצורה חכמה את העקומות האופייניות של דוושת ההאצה ותיבת ההילוכים, וכן את אסטרטגית הפעולה של מערכת בקרת האקלים. עצות ECO PRO מסייעות להתאים את סגנון הנהיגה, וטווח הנסיעה הנוסף מספק משוב ביחס לקילומטרים שנוספו לטווח הנסיעה הודות לצריכת הדלק האופטימלית בתכנית ECO PRO.
    תכנית ECO PRO מפחיתה את צריכת הדלק בשיעור של עד 20 אחוזים, בהתאם לסגנון הנהיגה האישי. תפקוד הגלישה, מעניק חיסכון פוטנציאלי נוסף.

  • תכנית Sport

    בתכנית Sport, לעומת זאת, המכונית מגיבה בצורה ישירה יותר ומאפשרת סגנון נהיגה ספורטיבי יותר. כוונון שנקבע מראש מספק הגדרות ספורטיביות הרבה יותר של המנוע והמתלים, בהשוואה לכוונון הסטנדרטי. המנוע, למשל, מגיב במהירות רבה יותר. בדגמים המצוידים בתיבת הילוכים Sport אוטומטית Steptronic בעלת 8 הילוכים, התזמון של החלפת ההילוכים הופך לספורטיבי בהרבה. בשילוב עם מתלים אדפטיביים, הכוונון של המתלים זריז בהרבה בתכנית Sport. סיוע הכוח של מערכת Servotronic, ושל המערכת ההיגוי המשתנה, מופחת.