דינמיקה ייחודית. חיסכון ייחודי בדלק.

טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW ב-BMW סידרה 4 Gran Coupé.

לספורטיביות של BMW סידרה 4 Gran Coupé נלווית תמיד יעילות יוצאת דופן. זאת הודות לטכנולוגיות EfficientDynamics של BMW - חבילה מקיפה של אמצעים וטכנולוגיות להגברת הדינמיות ובה בעת להפחתת הפליטה. האווירודינמיות המיוחדת שובה מיד את העין, אבל ברקע, פועלות טכנולוגיות רבות נוספות. וגם בהן אפשר לחוש - הן באות לביטוי בצריכת דלק נמוכה יותר ובנהיגה מהנה יותר.

ניהול אנרגיה.

BMW סידרה 4 Gran Coupé כוללת מספר טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW כאבזור סטנדרטי, ובכלל זה תפקוד Automatic Start/Stop, מערכת לבלימה רגנרטיבית והגה כוח חשמלי. טכנולוגיות אלה מבטיחות יחד ניהול חכם של האנרגיה - וניידות בת קיימא.

  • תפקוד Automatic Start/Stop

    תפקוד Automatic Start/Stop מבטיח שהמכונית תצרוך דלק רק בזמן שהיא נוסעת בפועל. כשהמכונית עוצרת לפרק זמן קצר, למשל בעת המתנה ברמזור או בתנאים של עצור-סע, חוסך תפקוד Automatic Start/Stop בדלק באמצעות הדממה של המנוע ברגע שהמנוע פועל בסיבובי סרק והנהג הסיר את רגלו מדוושת המצמד (במכוניות המצוידות בתיבת הילוכים ידנית), או כשהנהג בולם את המכונית עד למצב של עצירה מוחלטת (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית).
    חיווי בצג המידע מציין שתפקוד Auto Stop-Start פעיל. ברגע שהנהג לוחץ על דוושת המצמד (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית) או מסיר את הרגל מדוושת הבלם (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית), המנוע מותנע מחדש באופן אוטומטי.
    תפקוד Automatic Start/Stop אף פעם אינו פוגע בנוחות הנהיגה או בבטיחות, משום שהוא אינו מופעל לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה. במידת הצורך, יחידת בקרה מרכזית מתניעה את המנוע מחדש גם במצב נייח, למשל אם המכונית מתחילה להידרדר קדימה או אם אדים מתחילים להצטבר על השמשה הקדמית. אפשר לנתק את תפקוד Auto Start-Stop בכל עת, בלחיצה אחת.

  • מערכת בלימה רגנרטיבית

    בכל פעם שבולמים, מופקת אנרגיה קינטית ועד לא מכבר, אנרגיה זו לא נוצלה. מערכת הבלימה הגנרטיבית מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר המכונית. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW.

  • מחוון שילוב הילוכים אופטימלי

    החלפות הילוכים אופטימליות, במועד המתאים ביותר, מסייעות לחסוך דלק - במיוחד בנסיעה עירונית ובנסיעות למרחקים ארוכים. החלפות הילוכים אופטימליות לחיסכון בדלק - המערכת האלקטרונית של המנוע קובעת מה הוא ההילוך החסכוני ביותר בהתאם לתנאי הדרך ומהירות המנוע. חץ שמואר בצג המידע מציין מתי יש לשלב הילוך גבוה או נמוך יותר כדי לנהוג בצורה יעילה וחסכונית יותר. המערכת מזהה גם מתי המכונית מאיצה במהירות ובהתאם, משהה את ההמלצה עד שמהירות המנוע תהיה גבוהה יותר. במבחנים השוואתיים נמצא כי צריכת הדלק של כלי רכב המצוידים במחוון שילוב הילוכים אופטימלי נמוכה יותר בכ-4%.

  • הגה כוח חשמלי.

    בכל פעם שהנהג מסובב את ההגה, נצרכת אנרגיה. אבל, מה הטעם לצרוך אנרגיה כשלא מסובבים את ההגה? הגה הכוח החשמלי של BMW פועל רק כשפעולתו נחוצה. בניגוד למערכות היגוי רגילות, הידראוליות, הגה הכוח החשמלי של BMW צורך אנרגיה רק כשמסובבים בפועל את גלגל ההגה. כשגלגל ההגה במצב סטטי - למשל, בנהיגה ישר קדימה בדרך מהירה ובמהירות גבוהה - המנוע החשמלי כלל אינו פועל.

אווירודינמיות.

העיצוב של המכונית כולה מהווה עדות לתפיסת EfficientDynamics של BMW. בפגוש הקדמי ובגחון, בעלי המאפיינים האווירודינמיים האופטימליים, יושמו שיפורים חדשניים שמפחיתים את התנגדות האוויר ומצמצמים את צריכת הדלק.
הפגוש הקדמי הוא מאפיין עיצוב בולט שממחיש את טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW. פתחי האוויר מסוג Air Curtain מתעלים את זרימת האוויר דרך שני פתחי אוויר אנכיים ולאורך קשתות הגלגלים הקדמיות. זרימת האוויר המואצת יוצרת מעין "וילון" בצדם החיצוני של הגלגלים. פתחי אוויר ייחודיים נוספים, מסוג Air Breather מתעלים את זרימת האוויר באזור הגלגלים הקדמיים. טכנולוגיות חדשניות אלה מפחיתות את המערבולות ואת התנגדות האוויר, על מנת לשפר את צריכת הדלק.
הכיסוי השטוח של הגחון, שמכסה גם את תא המנוע, הוא פרט נוסף שמשפר משמעותית את האווירודינמיות של המכונית. רכיבי החיפוי החדשים האלה מעניקים יתרונות משמעותיים לא רק בתחום האווירודינמיות: הם משפרים גם את הבידוד מרעשים ומעניקים הגנה טובה יותר מפני חלודה.

  • פתחי אוויר מסוג Air Breather

    פתחי האוויר מסוג Air Breather מותקנים מאחורי קשתות הגלגלים הקדמיות והם אחד החידושים המשמשים לאופטימיזציה של האווירודינמיות של המכונית. ביחד עם פתחי האוויר מסוג Air Curtain שבפגוש הקדמי, הם מפחיתים במידה רבה את המערבולות ומתעלים את האוויר בצורה מדויקת. כך מופחתת התנגדות האוויר, ופוחתות צריכת הדלק ופליטת CO2 של המכונית.

ECO PRO MODE.

תכנית הנהיגה ECO PRO מסייעת לנהג להפחית את צריכת הדלק בשיעור של עד 20 אחוזים, בהתאם לסגנון הנהיגה - על פי מחקר פנימי של צריכת דלק שנערך ב-BMW. אחוזים נוספים ניתן לחסוך באמצעות שימוש בתפקוד ה"גלישה" (עם תיבת ההילוכים אוטומטית.

  • תפקוד גלישה

    תפקוד הגלישה מנתק את מערכת ההינע מהמנוע, וגורם למכונית "לגלוש" ללא שימוש בכוח המנוע. הניתוק מתבצע כשהנהג נוסע במהירות של 50 עד 160 קמ"ש, מרפה מדוושת ההאצה ואינו בולם.

מבנה קל משקל.

הודות למבנה קל המשקל, כל גרם שמוסר ממשקל המכונית מגביר את ההנאה מהנהיגה. כשצריך להניע פחות משקל, נחוצה פחות אנרגיה. BMW יישמה את התובנה הזו במבנה המכוניות מאז שנות השלושים של המאה שעברה, תוך שיפור מתמיד. השאלות שעמן מתמודדים מהנדסי BMW כל העת הן: היכן הגיוני להפחית משקל? והיכן הדבר אינו מעשי? התוצאה: מבנה חכם וקל משקל. המבנה כולל שימוש בחומרים אולטרה-קלים דוגמת מגנזיום, אלומיניום ו-CFRP (פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן), באזורים של המכונית שנבחרו בקפידה.

טכנולוגיית TWINPOWER TURBO BMW.

במנועי הבנזין, טכנולוגיית TwinPower Turbo BMW משלבת בין מגדש טורבו מסוג TwinScroll לבין מערכות Valvetronic עם Double-VANOS ו-High Precision Injection.
כך מפחיתה טכנולוגיית TwinPower Turbo BMW במידה משמעותית את צריכת הדלק של מנועי הבנזין והדיזל - ובה בעת מגבירה את ההספק בטווח רחב של מהירויות מנוע.