פחות פליטה. יותר הנאה.

טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW ב-BMW סידרה 4 קופה.

BMW סידרה 4 קופה מציעה מערך מקיף של אמצעים במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW - לנהיגה מהנה יותר ופליטה מועטה יותר.

אווירודינמיות.

העיצוב של המכונית כולה מהווה עדות לתפיסת BMW EfficientDynamics. בפגוש הקדמי ובגחון, בעלי המאפיינים האווירודינמיים האופטימליים, יושמו שיפורים חדשניים שמפחיתים את התנגדות האוויר ומצמצמים את צריכת הדלק.
הפגוש הקדמי הוא מאפיין עיצוב בולט שממחיש את טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW. פתחי האוויר מסוג Air Curtain מתעלים את זרימת האוויר דרך שני פתחי אוויר אנכיים ולאורך קשתות הגלגלים הקדמיות. זרימת האוויר המואצת מייצרת סוג של "וילון" בחלק החיצוני של הגלגלים. פתחי האוויר מסוג Air Breather מתעלים את זרימת האוויר באזור הגלגלים הקדמיים. טכנולוגיות חדשניות אלה מפחיתות את המערבולות והתנגדות האוויר, דבר שמסייע בתורו להפחית משמעותית את צריכת הדלק.
הכיסוי השטוח של הגחון, שמכסה גם את תא המנוע, הוא פרט נוסף שמשפר משמעותית את האווירודינמיות של המכונית. רכיבי החיפוי החדשים האלה מעניקים יתרונות משמעותיים לא רק בתחום האווירודינמיות: הם משפרים גם את הבידוד מרעשים ומעניקים הגנה טובה יותר מפני חלודה.

תכנית נהיגה ECO PRO.

ברגע שעוברים לתכנית ECO PRO, כל הרכיבים מכווננים לרמות גבוהות יותר של יעילות וחיסכון, ובהתאם לסגנון הנהיגה האישי שלך, התוצאה יכולה להיות צריכת דלק נמוכה בשיעור של עד 20 אחוזים (על פי מחקר צריכת דלק פנימי שערכה BMW). שיפור נוסף בצריכת הדלק אפשר להשיג באמצעות תפקוד ה"גלישה" (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית). תכנית זו משפרת את התגובה של דוושת ההאצה ותיבת ההילוכים, וכן את נקודות השילוב, ומתאימה בצורה חכמה את האסטרטגיה של חימום/מיזוג האוויר. בצג הבקרה מצוין איזה מבין טכנולוגיות EfficientDynamics מפחיתה כעת את צריכת הדלק בפועל. כן מוצגות עצות ECO PRO ביחס לתנאי הנהיגה הנוכחיים, על מנת לסייע לך לשפר עוד יותר את היעילות והחיסכון.
מאפיין נוסף של תכנית ECO PRO הוא תפקוד הגלישה, בשילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית: כשאין צורך בכוח הינע, בנסיעה במהירות של 50 קמ"ש עד 160 קמ"ש, המערכת מנתקת את המנוע והמכונית גולשת.

  • סייען הדרך מלפנים

    סייען הדרך מלפנים, בשילוב עם מערכת הניווט Professional, הוא מאפיין בולט וחדשני במיוחד של תכנית ECO PRO. על סמך נתוני הניווט, הסייען מגלה פניות, שטח בנוי, כיכרות, צמתי T, הגבלות מהירות ודרכים מהירות לאורך המסלול, ויכול להמליץ לך, מבעוד מועד, להאט את הנסיעה.

  • מסלול ECO PRO

    מצב ECO PRO כולל גם את תפקוד מסלול ECO PRO המשתלב עם הנתונים של מערכת הניווט Professional מן הדור החדש, וקובע את המסלול היעיל והחסכוני ביותר על פי משתנים שונים כגון סגנון הנהיגה האישי, תנאי התעבורה הנוכחיים ותנאי הדרך. המחשב מציג את הטווח הנוסף - כלומר את מספר הקילומטרים שנוספו לטווח הנסיעה הודות לשימוש בתכנית ECO PRO.

מנועי TWINPOWER TURBO BMW.

במנועי הבנזין, טכנולוגיית TwinPower Turbo של BMW משלבת בין מגדש טורבו מסוג TwinScroll לבין מערכות Valvetronic, Double-VANOS ו-High Precision Injection. במנועי דיזל, הטכנולוגיה כוללת הזרקת דלק ישירה במסילה משותפת וגאומטריית להבים משתנה. כך מפחיתה טכנולוגיית TwinPower Turbo BMW במידה משמעותית את צריכת הדלק של מנועי הבנזין והדיזל - ובה בעת מגבירה את ההספק בטווח רחב של מהירויות מנוע.

תפקוד AUTOMATIC START/STOP.

תפקוד Automatic Start/Stop מבטיח שהמכונית תצרוך דלק רק בזמן שהיא נוסעת בפועל. בהמתנה ברמזור או בנסיעה בתנאים של עצור-סע, תפקוד Automatic Start/Stop חוסך דלק באמצעות הדממה של המנוע ברגע שהמכונית עומדת והנהג מרפה מדוושת ההאצה (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית), או כשהנהג עוצר את המכונית עצירה מוחלטת (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית).
חיווי בצג המידע מציין שתפקוד Automatic Stop/Start פעיל. ברגע שמשלבים הילוך (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית) או מרפים מדוושת הבלם (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית), המנוע מותנע תוך שבריר שנייה כדי שניתן יהיה להמשיך בנסיעה ללא עיכובים.

  • בטוח ונוח

    תפקוד Automatic Start/Stop אף פעם אינו פוגע בנוחות הנסיעה או בבטיחות, משום שהוא אינו מופעל לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה. במידת הצורך, יחידת בקרה מרכזית מתניעה את המנוע גם כשהמכונית במצב נייח. למשל, אם המכונית מתחילה להידרדר קדימה או אם אדים מצטברים על השמשה הקדמית. אפשר לנתק את תפקוד Auto Stop-Start בכל עת, בלחיצה אחת.

מערכת בלימה רגנרטיבית.

מערכת בלימה רגנרטיבית.

מפחיתה את צריכת הדלק.

בכל פעם שבולמים, מופקת אנרגיה קינטית ועד לא מכבר, אנרגיה זו לא נוצלה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית (Brake Energy Regeneration) מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר המכונית. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW.

מחוון שילוב הילוכים אופטימלי.

מחוון שילוב הילוכים אופטימלי.

ההילוך היעיל ביותר.

החלפות הילוכים אופטימליות, במועד המתאים ביותר, מסייעות לחסוך דלק - במיוחד בנסיעה עירונית ובנסיעות למרחקים ארוכים. החלפות הילוכים אופטימליות לחיסכון בדלק - המערכת האלקטרונית של המנוע קובעת מה הוא ההילוך החסכוני ביותר, בהתאם לתנאי הדרך ומהירות המנוע. חץ שמואר בצג המידע מציין מתי יש לשלב הילוך גבוה או נמוך יותר כדי לנהוג בצורה יעילה וחסכונית יותר. המערכת מזהה גם מתי הנהג מאיץ במהירות ומשהה את ההמלצות עד שמהירות המנוע תשוב ותרד. גם במצב שילוב הילוכים ידני של תיבת ההילוכים האוטומטית מוצגות לנהג המלצות רלוונטיות לשילוב הילוכים. במבחנים השוואתיים נמצא כי צריכת הדלק של כלי רכב שמצוידים במחוון שילוב הילוכים אופטימלי נמוכה יותר בכ-4%.

הגה כוח חשמלי.

הגה הכוח החשמלי מספק תחושת היגוי אופטימלית. הרגישות שלו למהמורות נמוכה יותר, בעוד שהשיכוך הפעיל נגד גלגול משכך באופן אמין ביותר את תנועות הנדנוד. באמצעות מצב Sport במערכת ה-Driving Experience Control, אפשר לקבוע מאפייני היגוי קשיחים יותר בכל עת.
בניגוד להגה כוח רגיל, ההגה בעל סיוע הכוח החשמלי אינו עושה שימוש במערכת הידראולית אלא בפתרון חכם המבוסס על מנוע חשמלי. היתרון: המנוע החשמלי פועל רק כשנחוץ סיוע בפועל בהיגוי - כלומר, כשמסובבים את גלגל ההגה. בנהיגה בדרך ישרה לפנים - שמייצגת, מבחינה סטטיסטית, 90 אחוזים מכל נסיעה - המנוע החשמלי אינו פועל ואינו צורך אנרגיה כלל. התוצאה: הגה הכוח בעל הסיוע החשמלי מפחית את צריכת הדלק הממוצעת של המכונית בשיעור של כ-0.3 ליטר ל-100 ק"מ בהשוואה למערכות הידראוליות, ובכך הוא תורם תרומה חשובה לשיפור היעילות והחיסכון. מאחר ואין נוזל הידראולי, פוחתים גם הצורך בתחזוקה וזיהום הסביבה.

  • מערכת Servotronic

    בחלק מהדגמים ניתן לשלב במערכת ההיגוי את מערכת Servotronic. המערכת מתאימה ברציפות את סיוע הכוח למהירות הנסיעה. לשם כך, המערכת מחשבת את הסיוע הנחוץ במהירות שנמדדה, והמנוע החשמלי של מערכת ההיגוי מספק סיוע כוח מתאים. לפעולות היגוי במהירות נמוכה, למשל בסמטאות צרות ומפותלות, נדרש הנהג להפעיל מאמץ מינימלי. כשהמהירות עולה, סיוע הכוח מופחת באופן הדרגתי כדי להבטיח תחושה ישירה יותר בנהיגה ולשפר את היציבות הכיוונית.