חדשנות. עד לאחרון הפרטים.

ניהול אנרגיה ב-BMW סידרה 4 קבריולט.

ביצועים מעולים שהופכים לתנועה קדימה ביעילות מרבית - גם BMW סידרה 4 קבריו מפגינה את היכולות החדשניות של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW באמצעות חבילה מקיפה של טכנולוגיות. לנהיגה מהנה באוויר הפתוח: דינמיקה שאינה מותירה מקום לטעויות לצד פליטה נמוכה של מזהמים.

תכנית נהיגה ECO PRO.

תכנית הנהיגה ECO PRO מסייעת לנהג להקטין את צריכת הדלק בשיעור של עד 20 אחוזים, בהתאם לסגנון הנהיגה שלו - על פי מחקר פנימי של צריכת דלק פנימית שערכה BMW. תפקודה "גלישה" הייחודי(בשילוב תיבת הילוכים האוטומטית בלבד) מעניקה חיסכון פוטנציאלי רב עוד יותר.

  • תפקוד גלישה

    עם תפקוד 'גלישה', ברגע שהנהג מרפה מהדוושה ואינו בולם, המכונית גולשת לאורך הדרך במהירות של עד 160 קמ"ש. בתכנית Sport, המכונית מגיבה בצורה ישירה יותר ומאפשרת סגנון נהיגה ספורטיבי יותר.

אווירודינמיות..

העיצוב של המכונית כולה מהווה עדות לתפיסת BMW EfficientDynamics. בפגוש הקדמי ובגחון, בעלי המאפיינים האווירודינמיים האופטימליים, יושמו שיפורים חדשניים שמפחיתים את התנגדות האוויר ומצמצמים את צריכת הדלק. הפגוש הקדמי הוא מאפיין עיצוב בולט שממחיש את טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW. (בשילוב תיבת הילוכים האוטומטית בלבד) מעניקה חיסכון פוטנציאלי רב עוד יותר.Air Curtain מתעלים את זרימת האוויר דרך שני פתחי אוויר אנכיים ולאורך קשתות הגלגלים הקדמיות. זרימת האוויר המואצת מייצרת סוג של "וילון" בחלק החיצוני של הגלגלים. פתחי האוויר מסוג Air Breather מתעלים את זרימת האוויר באזור הגלגלים הקדמיים. טכנולוגיות חדשניות אלה מפחיתות את המערבולות והתנגדות האוויר, דבר שמסייע בתורו להפחית משמעותית את צריכת הדלק.
הכיסוי השטוח של הגחון, שמכסה גם את תא המנוע, הוא פרט נוסף שמשפר משמעותית את האווירודינמיות של המכונית. רכיבי החיפוי החדשים האלה מעניקים יתרונות משמעותיים לא רק בתחום האווירודינמיות: הם משפרים גם את הבידוד מרעשים ומעניקים הגנה טובה יותר מפני חלודה.

טכנולוגיית TWINPOWER TURBO BMW.

טכנולוגיית TWINPOWER TURBO BMW.

במנועי הבנזין, טכנולוגיית TwinPower Turbo BMW משלבת בין מגדש טורבו מסוג TwinScroll לבין מערכות Valvetronic עם Double-VANOS ו-High Precision Injection.
כך מפחיתה טכנולוגיית TwinPower Turbo של BMW במידה משמעותית את צריכת הדלק של מנועי הבנזין והדיזל - ובה בעת מגבירה את ההספק בטווח רחב של מהירויות מנוע.

תפקוד AUTOMATIC START/STOP.

תפקוד Automatic Start/Stop מבטיח שהמכונית תצרוך דלק רק בזמן שהיא נוסעת בפועל. בהמתנה ברמזור או בנסיעה בתנאים של עצור-סע, תפקוד Automatic Start/Stop חוסך דלק באמצעות הדממה של המנוע ברגע שהמכונית עומדת והנהג מרפה מדוושת ההאצה (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית), או כשהנהג עוצר את המכונית עצירה מוחלטת (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית).
חיווי בצג המידע מציין שתפקוד Automatic Stop/Start פעיל. ברגע שהנהג משלב הילוך (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית) או מרפה מדוושת הבלם (במכוניות עם תיבת הילוכים אוטומטית), המנוע מותנע מיד מחדש.
תפקוד Automatic Start/Stop אף פעם אינו פוגע בנוחות הנסיעה או בבטיחות, משום שהוא אינו מופעל לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה.
במידת הצורך, יחידת בקרה מרכזית מתניעה את המנוע מחדש גם במצב נייח, למשל אם המכונית מתחילה להידרדר קדימה או אם אדים מתחילים להצטבר על השמשה הקדמית. ניתן לנתק את תפקוד Automatic Start/Stop בכל עת, בלחיצה על לחצן.

מערכת בלימה רגנרטיבית.

מערכת בלימה רגנרטיבית.

בכל פעם שבולמים, מופקת אנרגיה קינטית ועד לא מכבר, אנרגיה זו לא נוצלה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר הרכב. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW.

מחוון שילוב הילוכים אופטימלי.

מחוון שילוב הילוכים אופטימלי.

החלפות הילוכים אופטימליות לחיסכון בדלק - המערכת האלקטרונית של המנוע קובעת מה הוא ההילוך החסכוני ביותר בהתאם לתנאי הדרך ומהירות המנוע. חץ שמואר בצג המידע מציין מתי יש לשלב הילוך גבוה או נמוך יותר כדי לנהוג בצורה יעילה וחסכונית יותר. המערכת מזהה גם מתי הנהג מאיץ במהירות ומשהה את ההמלצות עד שמהירות המנוע תשוב ותרד. גם במצב שילוב הילוכים ידני של תיבת ההילוכים האוטומטית מוצגות לנהג המלצות רלוונטיות לשילוב הילוכים. במבחנים השוואתיים נמצא כי צריכת הדלק של כלי רכב שמצוידים במחוון שילוב הילוכים אופטימלי נמוכה יותר בכ-4%.

הגה כוח חשמלי.

הגה כוח חשמלי.

תחושת היגוי אופטימלית.

בכל פעם שהנהג מסובב את ההגה, נצרכת אנרגיה. אולם, מה הטעם לצרוך אנרגיה כשלא מסובבים את ההגה? הגה הכוח החשמלי של BMW פועל רק כשפעולתו נחוצה. בניגוד למערכות היגוי רגילות, הידראוליות, הפיתרון של BMW צורך אנרגיה רק כשמסובבים בפועל את גלגל ההגה. כשגלגל ההגה במצב סטטי - למשל, בנהיגה ישר קדימה בדרך מהירה ובמהירות גבוהה - המנוע החשמלי כלל אינו פועל.