ספורטאית מלידה. עם הרבה עתודות כוח.

דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב-BMW סידרה 3.

ספורטאית מלידה. עם הרבה עתודות כוח.

דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב-BMW סידרה 3.

BMW סידרה 3 מציעה דינמיות בהיבטים מגוונים. מתלי ה-M האדפטיביים, אשר מוצעים כאופציה, או ההיגוי הספורטיבי המשתנה האופציונלי, מבטיחים זריזות מרבית, מעניקים התנהגות מעולה ומספקים דיוק רב בנהיגה ספורטיבית. מנועי TwinPower Turbo של BMW ותיבת ההילוכים הספורטיבית Steptronic, עם 8 הילוכים, מבטיחים חוויית נהיגה מושלמת. טכנולוגיות EfficientDynamics אלה ואחרות של BMW מעניקות ביצועים מרשימים ובה בעת מסייעות לחסוך בדלק.

ספורטאית מלידה. עם הרבה עתודות כוח.דינמיקת נהיגה, יעילות וחיסכון ב-BMW סידרה 3.

BMW סידרה 3 מציעה דינמיות בהיבטים מגוונים. מתלי ה-M האדפטיביים, אשר מוצעים כאופציה, או ההיגוי הספורטיבי המשתנה האופציונלי, מבטיחים זריזות מרבית, מעניקים התנהגות מעולה ומספקים דיוק רב בנהיגה ספורטיבית. מנועי TwinPower Turbo של BMW ותיבת ההילוכים הספורטיבית Steptronic, עם 8 הילוכים, מבטיחים חוויית נהיגה מושלמת. טכנולוגיות EfficientDynamics אלה ואחרות של BMW מעניקות ביצועים מרשימים ובה בעת מסייעות לחסוך בדלק.

טכנולוגיות EFFICIENTDYNAMICS של BMW.

טכנולוגיות EFFICIENTDYNAMICS של BMW.

להפיק יותר מכל ליטר של דלק עם טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW: לביצועים טובים יותר, יעילות גבוהה יותר וחוויית נהיגה מהנה יותר. חידושים טכנולוגיים שמפחיתים את צריכת הדלק ובו-זמנית מגבירים את ההנאה מהנהיגה - כי דינאמיות היא מאפיין סטנדרטי בכל מכונית של BMW.

אתלטית בכירה.

דינאמיקת נהיגה ב-BMW סידרה 3.

אתלטית בכירה.

דינאמיקת נהיגה ב-BMW סידרה 3.

תיבת הילוכים “SPORT” אוטומטית STEPTRONIC בעלת 8 הילוכים.

תיבת הילוכים “SPORT” אוטומטית STEPTRONIC בעלת 8 הילוכים.

תיבת ההילוכים “Sport” האוטומטית Steptronic, בעלת 8 ההילוכים, מתאימה את עצמה לסגנון הנהיגה האינדיבידואלי. היא מושלמת לכל נסיעה - משיוט נינוח ועד נהיגה דינמית ביותר. בנוסף לשילוב האוטומטי של ההילוכים, ניתן, כמובן, גם לשלב הילוכים באופן ידני בכל עת - ואם רוצים ניתן להיעזר גם במחוון לשילוב אופטימלי. הנהג יכול להחליף הילוכים בעזרת הידית המקוצרת של בורר ההילוכים או בעזרת פקדי העברת ההילוכים מגלגל ההגה.
בהעברת ידית ההילוכים לתכנית SPORT, החלפות ההילוכים מותאמות להשגת ביצועים טובים ככל האפשר. השינויים המהירים בסל"ד המנוע, בעקבות החלפת ההילוכים, תורמים להאצה רבת עצמה. המנוע פועל תמיד במהירות שמעניקה גישה מידית להספק גבוה ביותר. תפקוד Launch Control מעניק מהירות מנוע אידיאלית להאצה מרבית ממצב נייח. בנסיעה מהירה, ההילוך השמיני מצמצם את רעש המנוע ואת צריכת הדלק. לכך תורם גם המצמד הממיר החדש. תיבת ההילוכים “Sport” האוטומטית Steptronic, בעלת 8 ההילוכים, פועלת בשילוב עם המנוע כדי לספק החלפות הילוכים חלקות וערכים מעולים של יעילות, חיסכון והעברת כוח.

  • תיבת הילוכים אוטומטית Steptronic בעלת 8 הילוכים

    תיבת ההילוכים Steptronic, בעלת 8 הילוכים, מציבה אמות מידה חדשות במונחים של נוחות וביצועים דינמיים ומשמשת כרכיב מרכזי במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW. המרווחים הקטנים במיוחד בין ההילוכים תורמים להספקת כוח אופטימלית בכל מהירות. דבר זה מפחית משמעותית את צריכת הדלק, ומאפשר במקביל לנהג ליהנות מסגנון ספורטיבי ומביצועים דינמיים עוד יותר. מהירות המנוע נמוכה יותר, במיוחד בנסיעה מהירה, מה שתורם לרמות נמוכות יותר של צריכת דלק ורעש מנוע.
    ממיר המומנט תורם גם כן תרומה חשובה - גם במצב של החלפת הילוכים ידנית. השינויים המהירים במהירות המנוע והכוונון המדויק של תיבת ההילוכים מבטיחים החלפות הילוכים חלקות במיוחד.

BMW 340i.

BMW 340i.

הספקת כוח שולטת ופעולה חלקה כמשי הם סימני ההיכר של מנוע הבנזין בעל 6 צילינדרים בטור בטכנולוגיית TwinPower Turbo של BMW, ממשפחת מנועי EfficientDynamics של BMW. מנוע 3.0 ליטר רב עצמה זה משלב בין בקרת שסתומים משתנה Valvetronic עם Double-VANOS והזרקת דלק ישירה בדיוק גבוה לבין מגדש טורבו TwinScroll להזנה אופטימלית של הצילינדרים. התוצאה: הספק שיא של 326 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ ב-1,380-5,000 סל"ד. כך יכול מנוע הטורבו-בנזין להאיץ את המכונית מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות עוצרות נשימה, ולהגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש. הודות לחידושים הטכנולוגיים המתקדמים והמגוונים, צריכת הדלק המשולבת היא 6.8 ליטר בלבד ל-100 ק"מ, ופליטת CO2 מסתכמת ב-159 גרם בלבד לק"מ.
מנוע שנועד להעניק שפע הנאה לכל נהג: יעילות אופטימלית וביצועים גבוהים בתחום סל"ד רחב, עם תגובה ישירה גם במהירויות מנוע נמוכות - ובמלים אחרות, מנוע BMW טיפוסי.

שלדה.

בכל הקשור בדינאמיקת הנהיגה, מציבה BMW סידרה 3 את אמות המידה מזה דורות ארוכים. פיתוחים נוספים בטכנולוגיית בולמי הזעזועים, שלדה משודרגת והיגוי מתוחכם יותר מבטיחים הנאה רבה יותר, באופן משמעותי. כוונון מדויק של המתלים הניב שיפור של מאפייני הביצועים הרוחביים והאורכיים. זה תקף לא רק למתלה הסטנדרטי אלא גם למתלים אופציונליים אחרים כמו מתלי ה-M Sport ומתלי ה-M האדפטיביים. בנוסף, שופר גם דיוק ההיגוי, תנועות הגלגול הופחתו, ובוצעה אופטימיזציה של היציבות הכיוונית. BMW סידרה 3 מרשימה ביותר עם אחיזת הכביש המעולה, הניהוג המושלם והזריזות היוצאת מן הכלל, ויחד עם זאת מציעה את הנוחות הגבוהה ביותר בכל מצבי הנהיגה.

מערכת מצבי הנהיגה DRIVING EXPERIENCE CONTROL, עם תכנית ECO PRO.

מערכת ה-Driving Experience Control מאפשרת לנהג לבחור בין מצב הנהיגה COMFORT עם כוונון סטנדרטי של המנוע ותיבת ההילוכים, מצב הנהיגה החסכוני יותר ECO PRO ומצב הנהיגה הדינאמי SPORT, לבין מצב הנהיגה SPORT+ אשר דוחק את מגבלות הנהיגה הדינאמית. במצב הנהיגה ECO PRO מותאמים המאפיינים של תיבת ההילוכים האוטומטית Steptronic (אם קיימת), וכן הגדרות של חימום ומיזוג האוויר, על מנת להעניק רמות גבוהות ככל האפשר של יעילות וחיסכון. שימוש במצב נהיגה זה יכול להפחית את צריכת הדלק בשיעור של עד 20 אחוזים. חיסכון נוסף בדלק ניתן להשיג באמצעות תפקוד ה'גלישה' אשר מאפשר למכונית "לגלוש" לאורך הדרך במהירות של עד 160 קמ"ש, ללא תוספת כוח, כשהנהג מרפה מדוושת ההאצה ואינו לוחץ על דוושת הבלם.
מצב הנהיגה COMFORT מבטיח נסיעה נוחה במיוחד הודות להתאמת ההגדרות של רכיבי המתלה. במצבי הנהיגה Sport וכמובן Sport+, כל הגדרותיה של מערכת ההינע והמתלים מותאמות לנהיגה דינאמית יותר. תגובת המנוע ספונטנית יותר, ההילוכים בתיבת ההילוכים האוטומטית מוחלפים בקצב מהיר יותר, נקודות השילוב של תיבת ההילוכים הידנית מוצגות בתזמון מאוחר יותר והמכונית כולה מגיבה בצורה ישירה ודינאמית יותר.

ניהול חכם של האנרגיה.

בדומה לכל רכב של BMW, מצוידת ה-BMW סידרה 3 בטכנולוגיות EfficientDynamics של BMW דוגמת מערכת העצור / סע (Automatic Start/Stop), רגנרציה של אנרגיית הבלימה (Brake Energy Regeneration) והגה כוח חשמלי כסטנדרט. כל הטכנולוגיות האלה פועלות במשולב לניהול חכם של האנרגיה, ומאפשרות ליהנות כבר היום מפתרונות הניידות של העתיד.

  • מערכת עצור/סע

    מערכת העצור/סע (Automatic Start/Stop) מדוממת את המנוע באופן אוטומטי כשהרכב עוצר לפרק זמן קצר (למשל ברמזור או בפקק תנועה), כדי להפחית עוד יותר את צריכת הדלק הכוללת. כשהנהג לוחץ על דוושת המצמד (בכלי רכב עם תיבת הילוכים ידנית) או מרפה מדוושת הבלם (בכלי רכב עם תיבת הילוכים Steptronic), מותנע שוב המנוע באופן אוטומטי, תוך שבריר שנייה.
    נורה ייחודית בלוח המחוונים מציינת כי מערכת העצור/סע פעילה. ברגע שלוחצים על דוושת המצמד (תיבת הילוכים ידנית) או מרפים מדוושת הבלם (תיבת הילוכים אוטומטית), מותנע שוב המנוע באופן אוטומטי.

    מערכת עצור/סע (Automatic Start/Stop) אף פעם אינה פוגעת בנוחות הנהיגה או בבטיחות, משום שהיא איננה מופעלת לפני שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית, לפני שתא הנוסעים התחמם או קורר די הצורך, כשמתח המצבר נמוך מדי או כשהנהג מסובב את גלגל ההגה. במידת הצורך, יחידת הבקרה המרכזית תתניע את המנוע מחדש גם אם למשל המכונית מתחילה להידרדר קדימה או אם אדים מתחילים להצטבר על השמשה הקדמית.
    ניתן לנתק את מערכת העצור/סע (Automatic Start/Stop) בכל עת, בלחיצה על כפתור ייעודי בלוח המכשירים.

  • מערכת בלימה רגנרטיבית (Brake Energy Regeneration)

    בכל פעם שבולמים, נוצרת אנרגיה קינטית, ועד לאחרונה אנרגיה זו לא נוצלה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית (Brake Energy Regeneration) מנצלת את הפוטנציאל שלא נוצל במשך שנים. היא רותמת את אנרגיית הגלישה שמיוצרת בכל פעם שהנהג בולם או מסיר את רגלו מדוושת ההאצה והופכת אותה לחשמל. החשמל משמש לטעינה של מצבר הרכב. המערכת החכמה הזו לניהול האנרגיה מבטיחה כי האלטרנטור לא יצטרך עוד לפעול באופן קבוע, ובכך פוחת העומס על המחולל. התוצאה: צריכת דלק מופחתת וביצועים משופרים - מאפיינים קלאסיים של טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW.

  • הגה כוח חשמלי

    הגה כוח חשמלי מתאים בצורה אופטימלית את סיוע הכוח למהירות הנסיעה הנוכחית. התוצאה היא התנהגות היגוי ישירה ומדויקת בנסיעה מהירה וביצוע תמרונים ללא מאמץ בזמן חנייה. ההגה צורך אנרגיה רק כשמסובבים אותו בפועל. כך חוסכים דלק ומצמצמים את פליטת המזהמים.
    במקום על משאבה הידראולית, מבוססת המערכת על מנוע חשמלי. במערכות רגילות, המשאבה מונעת באופן קבוע על ידי המנוע, אך בסיוע כוח חשמלי, פועלת המערכת רק כשמסובבים בפועל את גלגל ההגה. כשנוהגים ישר קדימה או כששומרים על אותה זווית היגוי (למשל בפניות ארוכות), המנוע החשמלי אינו פועל ואינו צורך אנרגיה. הודות להתאמה גמישה של סיוע הכוח לתנאי הנהיגה הנוכחיים ולמהירות הנסיעה הנוכחית, משתפרת נוחות ההיגוי.